Україна створила суперкалаш "малюк"

26 січня 2015, 08:17
Українські військові похвалилися новими розробками. Серед них – сучасний безпілотник, бойовий модуль "Кіборг" і суперлегкий гранатомет нашого виробництва

/ Фото: Олександр Яремчук

/ Фото: Олександр Яремчук

Реклама

Бойові дії на сході України змушують вітчизняний ВПК розробляти і видавати на-гора нові види озброєння. У вихідні на Гончарівському полігоні в Чернігівській області військові показали, чим збираються вигравати війну на Донбасі.

"МАЛЮК". Конструктори українського підприємства "Інтер про інвест" модифікували для ЗСУ автомат Калашникова, зробивши його більш функціональним і сучасним. "Наша розробка називається "Малюк". У модифікації – більше 10 патентів, які роблять автомат значно зручніше, – розповів "Сегодня" заступник директора підприємства Сергій Луговський. – По-перше, ми змінили балансування зброї, перенісши рукоятку тримання. Завдяки цьому покращилося балансування автомата, а відповідно, і керованість вогнем. Якщо в звичайному АК відбувається вертикальне підкидання автомата за рахунок переднього центру маси, то у "Малюка" віддача значно менша. Крім того, фішка нашого виробу – ним можна керувати однією рукою: знімати із запобіжника, вести вогонь, міняти магазин і перезаряджати".

Також розробник додав, що ні калібр, ні тип боєприпасу в "Малюка" від АК нічим не відрізняються. А це означає, що до нього підійде той же самий патрон, що і до "Калашникова": "а таких патронів у нас на складах ще з часів СРСР вистачає", – резюмував Луговський.

Реклама

ЛЕГКИЙ ГРАНАТОМЕТ. На заводі "Ленінська кузня" розробили перший український автоматичний гранатомет УАГ-40, призначений для ураження легкоброньованої техніки, інженерних споруд і живої сили супротивника на відстані до 2 км. "Принципова перевага гранатомета в тому, що він дуже легкий – 17 кг. Для порівняння: американський аналог МК-19 важить в два рази більше – близько 50 кілограмів. Це досягнуто за рахунок використання новітніх матеріалів. Для піхотинця, який завантажений бронежилетом, засобами зв'язку, автоматом і харчуванням, така легкий вага дає перевагу над ворогом. При цьому всі тактико-технічні характеристики: дальність, темп стрільби, боєприпаси, – залишаються в рамках стандартів НАТО (міжнародні стандарти для зброї та боєприпасів, прийняті в країнах – членах Альянсу. – Авт.), – пояснив керівник проекту УАГ-40 Олег Слинько. – Серійне виробництво гранатомета вже ведеться, і до кінця весни ми плануємо озброїти ним наші ЗСУ".

"КІБОРГ". На тому ж заводі розробили і "Кіборг" – дистанційно керований бойовий модуль, який представляє з себе спарку гранатомета і кулемета, що кріпиться на бронемашину. "Кіборг" – повністю українська розробка, в якій реалізований стандарт НАТО під калібр гранати – 40 мм. Вести прицільний вогонь модуль може на швидкості до 20 км/год. Ще одне нововведення модуля – електроніка, якою його оснастило чернігівське підприємство "ЧеЗаРа". "Ми розробили, простіше кажучи, "мізки" модуля, – розповів "Сегодня" гендиректор підприємства Анатолій Свириденко. – Вони складаються з тепловізора, який встановлюється на кабіні авто, і апаратури, яка ставиться в салоні – за допомогою цієї апаратури можна управляти вогнем, не покидаючи кабіни, а значить, не піддаючи ризику своє життя. Людина, що знає комп'ютер, зможе стати оператором модуля всього за пару днів".

БЕЗПІЛОТНИК. Авіаційні інженери "Політек-Аеро" створили безпілотний комплекс Spectator-M, який включає в себе сам літальний апарат і апаратуру до нього. Вже цього року комплекс надійде на озброєння ЗСУ. "Безпілотник має три камери з десятикратним збільшенням. Висота польоту – близько 3 км, а дальність – до 20 кілометрів, або дві години роботи в небі, – зазначив конструктор Роман Карнаушенко. – Основна перевага – компактність: він переноситься однією людиною в рюкзаку і важить 12 кілограмів. Комплекс дозволяє приховано висунутися в потрібну точку, провести звідти розвідку, швидко зібрати комплекс в рюкзак – і так само таємно покинути територію. Розгортання комплексу займає всього сім хвилин. Зібрати його можна ще швидше, за шість хвилин. Одну людину противнику значно складніше виявити, ніж безпілотні комплекси, які транспортуються на техніці".