Українці не готові фінансово підтримувати політичні партії

16 вересня 2015, 11:13
На готовність до матеріальної підтримки суттєво впливає майнове становище громадян

Українці проти фінансування політичних партій. Фото: rbfeet.com

Переважна більшість громадян України не готова фінансово підтримувати політичні партії, за які вони голосували на останніх виборах до Верховної Ради України. Про це свідчать результати двох досліджень, проведених соціологічною службою Центру Разумкова і представлених сьогодні у Києві.

Зокрема, респондентів запитали, чи готові вони особисто фінансово підтримувати партію, за яку вони голосували на останніх виборах до парламенту?

Реклама

Так, 77,2% опитаних у травні 2015 року відповіли, що не готові фінансово підтримувати політичні партії. 10,5% сказали, що готові, а 12,3% – не змогли відповісти.

При цьому, найбільше громадян, які не підтримують самостійне фінансування партій, живуть на сході України (83,6% респондентів). На заході України найменша кількість людей, які це не підтримують (72,6% респондентів).

У той же час, відносно більше готових до підтримки партії на заході держави 15,5%, найменше – на сході – 7,8%.

Реклама

Соціологи відзначають, що на готовність до матеріальної підтримки партій суттєво впливає майнове становище громадян: серед двох найбідніших категорій громадян таких респондентів, відповідно, 6 і 9%; серед громадян, яким на життя загалом вистачає – 16%; серед громадян, які живуть забезпечено – 23%. У порівнянні з листопадом 2014 року, частка громадян, готових підтримувати партії матеріально, не змінилася.

Серед громадян, які готові до матеріальній підтримці партій, 48,3% готові витратити до 100 грн; 22,8% – 100-200 грн; 10,8% – 200-500 грн; 6,8% – 500-1000 грн; 4,7% – понад 1 тис. грн; 6,7% – не змогли відповісти.

Перше дослідження проводилося з 29 квітня по 5 травня 2015 року у всіх регіонах України, за винятком АР Крим і тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей. Друге – з 21 по 26 листопада 2014 року, крім АР Крим і тимчасово окупованих територій Донбасу.

Реклама

Під час кожного дослідження було опитано більше 2 тис. респондентів за вибіркою, що репрезентує доросле населення України за основними соціально-демографічними показниками.

Теоретична похибка кожної вибірки (без врахування дизайн-ефекту) не перевищує 2,3% з імовірністю 0,95.