Українські дороги заллють бетоном

27 березня 2015, 00:10
Кілометр бетонної траси в десять разів дешевший

Українські дороги вирішили залити бетоном. У профільному міністерстві запевняють – цей матеріал в два-три рази довговічніший за асфальт і в 10 разів дешевший. Такі магістралі будують в Європі та Америці. Чи приживуться у нас?

Перші бетонні дороги з'явилися в США в 40-х минулого століття. Влітку під колесами вантажівок асфальт швидко розпливався. І покриття доводилося ремонтувати кожні три – чотири роки.

Реклама

"Бетон краще підходить для трас, якими їздять важкі машини. Він не схильний тріскатися. Якщо грамотно спроектувати, то така дорога може прослужити 30 років. У лабораторії різні види бетону ми перевіряємо на міцність. Це допомагає знайти марку найкращої якості", – каже науковий співробітник Департаменту транспорту штату Вірджинія Шабір Хуссейн.

В Україні бетонних доріг не прокладали, тому що через сильні морози матеріал кришиться. Але сучасні технології дозволяють виробляти високоміцні зразки. Доказ тому – злітні смуги в аеропортах Львова та Києва. Використовували – вітчизняну сировину. До того ж, бетон дешевший за асфальт.

"Основна складова асфальто-бетону – це мазут, а бітум – це нафта – це або світові ціни на нафту, або прив'язка до валюти. Середній бетон, який за міцністю повинен відповідати і підходити для будівництва доріг, він коштує 1000 гривень за метр кубічний", – говорить гендиректор компанії-виробника бетону та бетонних конструкцій Сергій Пилипенко.

Реклама

Зараз будівництво одного кілометра асфальтованої дороги в середньому обходиться в три мільйони доларів. Кілометр бетонної траси в десять разів дешевше.

"Це вітчизняний матеріал, вітчизняні складові. Потужності українські дуже високі. до 20 млн тонн виробляємо... це так щоб ви розуміли – на 20 тисяч кілометрів щорічно", – зазначив Олег Островський.

Правда, вся техніка українських шляховиків розрахована на укладання асфальту. Новий коштує десятки мільйонів доларів. Гроші на експеримент виділив – Світовий банк.

Реклама

"Фінансує сьогодні великий проект з будівництва нової дороги Київ-Харків – про те, що ми розглянемо варіант експерименту на певній ділянці цієї дороги – покладемо залізобетонну ділянку, подивимося, у що це виллється фінансово, і як це буде виглядати якісно", – говорить перший заступник Міністра інфраструктури України Володимир Шульмейстер.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна" за 26.03.2015 19:00.