ДАІ знову готує "листи щастя" українським водіям

30 липня 2014, 07:11
ДАІ повернулася до ідеї автоматичної фіксації порушень ПДР. Законопроект готують до вересня, а камери на дорогах можуть з'явитися з наступного року

Обіцяють, що "людину з жезлом" в недалекому майбутньому частково замінить автоматика / Фото: Григорій Салай

В Україні , незважаючи на величезні витрати на ведення АТО і складну економічну ситуацію , все ж таки збираються вводити недешеву систему автофіксації порушень ПДР. Про це заявив перший заступник начальника департаменту ДАІ МВС генерал Сергій Будник.

"Ми – єдина країна в Європі , де порушників ловлять по-старому , за допомогою жезла , – сказав нам Будник. – Але ж автоматична система набагато ефективніше , ніж наряд інспекторів : з нею "домовитися" неможливо".

За словами Будника , експеримент показав , що встановлений на аварійно- небезпечному перехресті прилад за годину зафіксував 89 порушень ( звичайний інспектор оформляє близько 5 штрафів за годину . – Авт.) . Найчастіше ж за перші 6 місяців 2014 -го українців штрафували за швидку їзду і пияцтво за кермом (докладніше див. інфографіку . – Авт.).

Реклама

ЦІНА ПИТАННЯ.Як роз'яснив Будник , до 1 вересня в ДАІ планує подати в Раду законопроект , який узаконить автофіксація . Але навіть якщо документ ухвалять , встановлювати камери почнуть не раніше 2015 року. Враховуючи, що один комплекс ( відеокамера , система реєстрації , антивандальні бокси ) коштує до $ 100 тис. , а , за оцінками ДДАІ , в Україні 2000 аварійно- небезпечних місць , де потрібна автофіксація , то "автозадоволення " потягне на $ 200 млн. Тому в ДАІ планують встановлювати систему поступово , а до фінансування залучити місцеві органи влади ( вони в цьому зацікавлені , так як штрафи йдуть до місцевих бюджетів. – Авт.) .

ЕКСПЕРТИ. Думки фахівців розділилися. На думку юриста Олексія Святогора , автофотофіксація може використовуватися лише як допоміжний метод: " Уявімо : автомобіль викрадений, злочинець їде на червоне , а ДАІ шле квитанцію про штраф господареві машини" .

А адвокат Володимир Пилипенко заперечує: "Авто – джерело підвищеної небезпеки. Тому відповідальність його власника – європейська практика". У ДАІ всі думки експертів обіцяють врахувати.