Посилення штрафів для водіїв: експерти розповіли, навіщо це потрібно

13 січня 2020, 12:04
"Геніїв парковки" стає більше через недостатнє покарання і відсутність контролю

В Україні хочуть серйозніше карати водіїв за порушення ПДР. І логіка в цьому є: на думку, експертів, саме низькі штрафи і відсутність контролю часто стають причиною того, що водії ігнорують знаки заборони зупинки. З цієї ж причини в Україні машини дуже часто паркуються у заборонених місцях, говорить юрист Юрій Грек.

"Правила дорожнього руху забороняють зупинку і стоянку в зоні 10 метрів від перехресть, пішохідних переходів, зупинок і місць, де дозволено зупинятися водіїв з інвалідністю. Проте штраф за порушення заборони – 510 грн. Такий штраф не стримує водіїв. Але є ще більша проблема – поліція часто не фіксує такі порушення, якщо не брати Київ, тому що і для них це занадто дрібно", – пояснює юрист.

До того ж, поліція часто не може довести факт порушення, відзначається в пояснювальній записці до законопроекту. Причина – в складності доведення відстані, на якій перебувала машина.

Реклама

"Як показує судова практика, застосування працівниками поліції підручних засобів вимірювальної техніки (рулетка) або фіксування на камеру "незначної" відстані від транспортного засобу до перехрестя не знаходить підтримки в судах при оскарженні порушниками постанов про притягнення до адміністративної відповідальності. В результаті велика кількість постанов скасовується судами. І порушники фактично залишаються без відповідальності", – зазначають автори законопроекту в пояснювальній записці.

А ось якщо штраф за стоянку в забороненому місці дійсно виросте до 3400 грн, водії стануть замислюватися над тим, чи варто порушувати правила, впевнені експерти.

Більше про новий законопроект, що посилює покарання для водіїв, читайте в нашому матеріалі "Штраф – 34 тисячі: в "Слузі народу" хочуть жорсткіше карати за порушення правил дорожнього руху".

Реклама

Раніше новини "Сегодня" писали, що в Україні дозволять розміщення парковок на покрівлях громадських будівель і споруд. Йдеться про дахи, які вже пристосовані для господарського використання. Виняток становлять соціальні установи – дитячі садки, школи та лікарні-стаціонари.

Ну а поки в Києві з порушниками паркування борються старими методами і новими евакуаторами. Так, жителі столиці зняли на відео, як новий спецтранспорт евакуює з вулиць порушників паркування: