У Чорнобилі почали будувати ЦСВЯП: сховище витримає падіння літака

13 листопада 2017, 07:28
Зможемо заощадити на зберіганні відпрацьованого ядерного палива і використовувати його ще раз

У Чорнобильській зоні офіційно почалося будівництво Централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива (ЦСВЯП). На момент старту майданчик виглядав як величезна пісочниця, на якій розташувалися трактори і екскаватори. Однак уже наступного року тут з'явиться під'їзна колія для спецпотягів, паралельно американська компанія Holtec International розробить і поставить до України системи зберігання.

2019-го роботи завершать і приступлять до випробувань. З 2020 по 2022 рік об'єкт вводитимуть в промислову експлуатацію. Нагадаємо, питання про будівництво об'єкта вперше порушили ще 2001 року.

Реклама

"Тільки за останні півтора року нам вдалося зробити прорив у просуванні проекту ЦСВЯП, – заявив президент "Енергоатому" Юрій Недашковський. – За цей період нам вдалося вирішити колосальне завдання: гармонізувати нормативну базу Держатомрегулювання України та нормативну базу американської комісії з ядерного регулювання... ми діяли за принципом застосування найжорсткіших норм".

Сховище призначено для паливних збірок з Рівненської, Южно-Української та Хмельницької АЕС, які зараз вивозять на зберігання і збагачення до Росії
- дорого і з проблемами.

За інформацією посла США в Україні Марі Йованович, з 2005 по 2017 рік Україна витратила на це близько 2 млрд доларів

"Уже 2020 року ми станемо незалежними в питанні відпрацювання ядерного палива і отримаємо можливість щорічно акумулювати більше 5,5 млрд грн до бюджету України", – підкреслив віце-прем'єр Володимир Кістіон.

З огляду на характер об'єкта, його безпеці приділяється максимальна увага: це спеціально розроблена для України двобар'єрна технологія контейнерів (дві стінки, а не одна, як всюди).

Реклама

"Після введення в експлуатацію ЦСВЯП ваша країна стане першою в Європі за встановленою потужністю встановлених ядерних установок", – підкреслив голова Holtec доктор Кріс Сінгх, уточнивши при цьому, що навіть прямий таран пасажирського лайнера не призведе до витоку радіації.

Всього за проектом побудують 458 контейнерів, які зможуть вмістити 16 529 відпрацьованих паливних збірок.

"Це паливо віддало до 10% потенціалу, який є, – сказав директор "Атомремонтсервісу" Віталій Шикун. – Через 20-30 років нам обіцяють нові типи реакторів, які зможуть його використовувати. Це важливий запас енергоресурсів, який залишиться вдома".