У МЕРТ хочуть посилити правила видачі дозволів туроператорам

18 листопада 2018, 07:00
Влада готується до наступного туристичного сезону

Туризм. Подушку безпеки потрібно поповнити / Фото: Григорій Салай

У Мінекономрозвитку хочутьпосилити умови отримання ліцензії для туроператорів — зобов'язати звітувати про репутацію глави фірми і завжди мати достатньо коштів для виплат компенсацій . Про це йдеться в проекті постанови Кабміну , яка зараз знаходиться на обговоренні .

Документ – обіцяна реакція влади на туристичний колапс цього літа . Тоді тисячі туристів зіткнулися із затримками рейсів , багато людей змушені були ночувати в аеропортах . Тільки за червень – вересень зі скаргами на порушення прав по частині затримки вильотів в МЕРТ звернулися 42 туриста , ще 107 пішли скаржитися в Держпотребслужбу . Туристичний колапс змусив владу переглянути існуючі норми ліцензування туроператорів .

Реклама

"Ухвалення цієї постанови потрібно для запобігання шахрайства на ринку турпослуг і підвищення захисту прав споживачів цих послуг " , – пояснюють автори проекту.

Щоб убезпечити туристів, в нових умовах вводять поняття про бездоганну ділову репутацію керівника. Відзначається, що їй можуть пошкодити звільнення за статтями, судимості і адмінстягнення, міжнародні санкції і звинувачення. При цьому глава турфірми повинен мати вищу освіту та досвід роботи в сфері туризму не менше трьох років. Якщо навчання було закордоном – диплом потрібно підтвердити в Україні. Схожі вимоги і до штату – щонайменше 30% співробітників повинні закінчити вуз або мати досвід роботи в сфері туризму не менше трьох років. Туроператорам потрібно забезпечити і фінансову подушку безпеки в розмірі не менше 10 тис. євро (320 тис. грн) для продавців послуг тільки внутрішнього туризму і в два рази більше – 20 тис. євро (640 тис. грн) для інших. Норма була і раніше, але тільки зараз хочуть зобов'язати фірми поповнювати фонд протягом робочого дня в разі компенсації з нього клієнтам. Автори проекту пояснюють, що нерідко відсутність або неповна страховка унеможливлює відшкодування коштів клієнтам, і констатують сумну тенденцію:

"З 2716 туроператорів станом на липень тільки 578 повідомили органам ліцензування про наявність чинного фінансового забезпечення".

Також туроператори повинні будуть оприлюднювати на своїх сайтах список своїх агентів і кількість укладених з туристами договорів. Там же повинні з'являтися і дані про затримки рейсів на чотири і більше годин. Про них потрібно буде повідомляти і безпосередньо органу ліцензування по е-мейл. Туроператори повинні подбати про клієнтів з інвалідністю: забезпечити їм необхідні умови для доступу до своїх офісах. Всі ці вимоги будуть умовами для отримання туроператором нової ліцензії, яка видається на 4 роки. Старі переглядати не будуть.

"Досвід і гарантії зменшать ризики"

Експерти схвалили ініціативу МЕРТ .

Реклама

"Добре, що більш чітко прописали умови ліцензування туроператорів і уточнили правила їх роботи", – вважає голова Всеукраїнської асоціації туроператорів Ігор Голубаха, але на його думку, потрібні і додаткові законодавчі зміни.

"Необхідно збільшити фінансову гарантію для турфірм, щоб забезпечити кращий захист ринку, а ще повернути ліцензування турагентів і змусити їх теж надавати фінгарантії. Адже через це більше 95% ринку зараз знаходиться в тіні: багато компаній під виглядом турагентів не отримують туроператорську ліцензію, але все одно працюють", – розповів Голубаха.

"Вимоги до стажу менеджерів – великий плюс, і багато туроператорів із задоволенням збільшили б квоту досвідчених співробітників до 50%: це мінімізує форс-мажори і поліпшить сервіс, – вважає менеджер столичної туркомпанії Владислав Кіфарук. – Однак може виникнути проблема з кадрами: молодим випускникам профільних вузів стане складніше влаштуватися на роботу, а великі компанії почнуть зманювати досвідчених менеджерів"
.

Нагадаємо , влітку 2018 року українські мандрівники потрапили в справжній туристичний колапс . Українці , які поїхали на відпочинок за кордон , довгий час на могли повернутися додому , інші не могли навіть вилетіти з країни, тому що їх рейси постійно переносилися , затримувалися або скасовувалися . Замість того , щоб поїхати у відпустку і відпочити , люди кілька днів поспіль жили в аеропорту і втратили час, нерви та гроші.

Саме після цього в Мінінфраструктури пообіцяли боротися з недбайливими перевізниками і туроператорами.