Претензії. Найчастіше незадоволені якістю взуття / Фото: Вiталiй Лазебник
В минулому році наші споживачі найбільше були незадоволені якістю непродовольчих товарів і компослуг — кожні дві скарги з трьох присвячені цим питанням . Такі дані опублікувала Госпродпотребслужба . А ось з продуктами у нас , схоже , ситуація набагато краща – захисникам прав споживачів надійшло на них найменше – лише 6,2 % . Втім , на думку експертів , несвіжої їжі на прилавках теж досить , але в більшості випадків подібні питання вирішуються на рівні адміністрації магазинів – обманутому покупцеві повертають гроші або змінюють товар на свіжий .
На що скаржаться
І як карають
Як повідомили в Держпродпотребслужбі, миттєво перевірити торговельну точку вони не можуть, потрібно узгодження з МЕРТ (за 14 днів) і в Держрегуляторною службою (5 днів). А за цей час порушники часто встигають замести сліди. Проте за 2017 рік оштрафовано 1376 приватних підприємців майже на 190 тис. грн або в середньому на 138 грн кожен. Також покарані 644 фірми. Тут штрафи більші – 4,29 млн грн або в середньому по 6600 грн. За підсумками 111 перевірок державно регульованих цін накладено штрафів на 175 тис. грн (середній штраф 1576 грн), а 5,3 млн грн було повернено споживачам. У той же час при моніторингу регульованих цін на ліки в рамках держпрограми "Доступні ліки" виявлено завищення цін на 1,2 млн грн.