В Україні вже мінімум шість авто їздять на дровах

1 грудня 2015, 12:04
Водії, що заправляють свої машини полінами, розповіли "Сегодня" як добилися такого результату

Автомобіль на дровах чернігівського водія Євгена Коливана. Фото: ecotown.com.ua

Українські Кулібіни стають дедалі винахідливішими: тепер вони переробляють свої авто так, щоб ті їздили на дровах, а не на бензині! Так, своїх "залізних коней" оновили вже мінімум шість водіїв. Головна мета – економія на паливі. Так, за словами власників таких "дровомобілей", вигода у всіх різна: у кого дешевше в п'ять разів, а у кого і в усі 20!

ТЕХНОЛОГІЯ. Машина їде завдяки газу, який виробляється під час горіння. Так, 36-річний чернігівський водій Євген Коливано встановив на багажнику авто спеціальну топку і тепер "заправляє" свій Opel дровами.

Реклама

"Я дізнався про такий досвід з інтернету, – розповідає Євген Коливано. – Але коли сам змайстрував, то спочатку нічого не вийшло. Дістав потрібну літературу 1939 і 1950 роки, кожну книгу прочитав по три рази і за два місяці з металобрухту сконструював агрегат. Цього разу все вийшло, автомобіль став їздити на дровах. Ідеальна довжина дров – розміром в дві сірникові коробки. На кожні 100 км витрачається 20 кг дров. У перерахунку на гроші при поїздці на дровах вартість кілометра становить 5-6 копійок, на бензині – близько двох гривень. Головна умова – дрова повинні бути сухими. Найкраще горять дрова з шовковиці, але газ не такий калорійний, як традиційний газ для авто пропан, тому машина їде близько 60 км/год. У даішників претензій не було, під'їдуть – подивляться, навіть документів не питали", – розповів нам Євген.

За його словами, він знає мінімум шість водіїв, які їздять по українських дорогах на "дровомобілях". "Але, можливо, зараз таких уже більше. Першопрохідником був житель Полтавської області, сама ж технологія до нас прийшла з Франції", – уточнює Коливано.

Донбаський водій Сергій Лагунов, який сконструював "дровомобіль" кілька років тому, розповів, що переобладнав машину без сторонніх підказок: "Питати було ні в кого, а ті, з ким спілкувався, запевняли, що нічого не вийде. Після того як я створив таке авто, то за мною вже і почали повторювати. В якості палива найкраще підходять дрова з дуба і граба. Першим моїм автомобілем на дровах був "Жигулі", потім – "Волга". За його словами, претензій від ДАІ не було, адже генератор розміщений у багажнику і його ніхто не бачив. Лагунов уточнює, що зараз навчився отримувати 92-й бензин із звичайного сміття і збирає гроші на обладнання.

Реклама

У МВС нам повідомили, що установка незареєстрованих агрегатів на авто порушує існуючі норми. "Агрегати повинні пройти дослідження в лабораторії, яка з'ясовує, чи не небезпечно таке обладнання для водія та інших учасників руху. Але зараз МВС реформується. Ось водії, мабуть, і вирішили, що стежити за законністю нікому...", – відповіли нам в МВС.