В Україні введуть величезні штрафи за перевантаження фур

17 вересня 2019, 20:52
Отримані кошти підуть на ремонт та утримання доріг

Фото: А.Ракітін

В Україні введуть нові штрафи за перевищення ваги вантажних автомобілів. Максимальне покарання – 34 тисячі гривень. Отримані кошти підуть на ремонт та утримання доріг.

"Сьогодні" вийшли в рейд, щоб побачити, чи багато вантажівок заїжджають на зважування.

Реклама

Кореспонденти стали свідками того, як були зупинені дві вантажівки, які спочатку проігнорували вимоги інспекторів і обійшли ваговий контроль. Водіїв змусили зважити машини вже на території столиці.

"Чотири тонни – це велике перевантаження? Ви можете в полі вгадати, з комбайна завантажити правильно? Чи не можете, так? І я не можу", – виправдовується водій.

З поля машини везли соняшник, і зайвих тонн виявилося значно більше.

"Нормативно допустима норма для транспортного засобу – 44 тонни. У даного водія було зафіксовано 58 тонн. Він каже, що у нього чотири тонни перевантаження, але насправді у нього на 14 тонн більше", – заявив головний фахівець відділу держконтролю Київського міжрегіонального управління "Укртрансбезпеки" Олександр Ігнатьєв.

Результат такого перевантаження – колії, які машини утворюють на дорогах. Руйнівникам доріг "Укртрансбезпеки" нараховує штрафи. За пройдений кілометраж – понад 400 євро. За надлишковий вантаж – 1700 гривень.

Реклама

"До водія ніяких фінансових санкцій не застосовується. Всі фінансові санкції застосовуються до перевізника", – пояснив головний спеціаліст відділу держконтролю Київського міжрегіонального управління "Укртрансбезпеки" Дмитро Гаврилюк.

Днями народні депутати посилили відповідальність за перевантаження, і платити доведеться значно більше: сума штрафу залежатиме від того, на скільки вага перевищує норму. Наприклад, якщо вантажівка важча на 5-10% – доведеться заплатити 8,5 тис. грн, якщо на 10-20% – 17 тис. грн, а якщо машина важча на 20% допустимої норми – 34 тис. грн.

Додатковий штраф передбачений і для водія: за відмову зупинитися – від 400 грн або позбавлення водійських прав на термін до півроку. Ризикувати немає сенсу, а перевантаження фури буде фіксуватися автоматично.

"У дорожнє полотно монтуються датчики, які будуть зчитувати інформацію. Машина проїжджає – автоматично знімаються відповідні параметри в системі, вони фіксуються. Йде і фотофіксація транспортного засобу. І передається в аналітичний центр", – розповідає в.о. голови Державної служби України з безпеки на транспорті В'ячеслав Дідковський.

Але поки це скоріше проект. До кінця року планують встановити тільки шість таких пунктів навколо Києва.

Реклама

Раніше новини "Сьогодні" писали, що ваговий контроль на дорогах України можна впровадити лише після розширення штату "Укртрансбезпеки". Однак щоб не чекати цього, "Укравтодор" вирішив відкрити шість пунктів автоматичного зважування авто в русі Weight-in-Motion (WiM).

Подробиці читайте в інтерв'ю сайту "Сьогодні": "Поки що ямковий ремонт – українська необхідність": інтерв'ю з в.о. глави "Укравтодору" Славоміром Новаком

Прем'єр-міністр Олексій Гончарук заявив, що за п'ять років новопризначений уряд має привести в задовільний стан 24 тисячі основних доріг в Україні: