В українських магазинах зростає кількість несправної і несертифікованої техніки

13 липня 2018, 07:05
В першу чергу юристи радять звертатися в магазин з проханням обміняти товар або повернути за нього гроші

Якщо в магазині не захотіли обміняти товар, слід написати письмову заяву. Фото: архів

Останнім часом почастішали історії, коли люди купували техніку у великих торгових мережах, а потім стикалися з масою проблем – то гаджет виявився краденим, то в ньому не працювала половина функцій. Представники рітейлу далеко не завжди згодні поміняти товар, відремонтувати його або виплатити компенсацію.

Відповідно до звітів Держспоживслужби, за останній рік скарг на несертифіковану або зіпсовану техніку від українців не надходило. А за результатами перевірок тільки на Київщині було виявлено кілька випадків продажу електротоварів, сертифікати якості для яких були відсутні.

Реклама

Але в реальному житті споживачам куди частіше доводиться стикатися з такими проблемами. Так, за останні кілька місяців український сегмент Facebook раз у раз поповнювався новими історіями про невдалі покупки. Наприклад, нещодавно був гучний скандал, коли киянин купив електронну книгу в одному відомому магазині техніки, а коли намагався зареєструвати її, в службі підтримки повідомили, що пристрій значиться як втрачений або вкрадений.

"Останнім часом кількість несправної, несертифікованої або бракованої техніки на вітринах зростає, і, купуючи такий товар, кожен може стати жертвою недобросовісної політики магазинів. Таким чином, покупцеві необхідно знати механізм дій у цих ситуаціях", – зазначає в коментарі сайту "Сегодня" юрист ЮК ВОЛХВ Ярослава Борка.

Перше, що може зробити покупець, коли виявляє, що придбав неякісний товар – це звернутися в магазин і попросити обміняти пристрій на аналогічний, тільки без вад.

"Найлегшим чином вирішити проблему є обмін або повернення товару протягом 14 днів. Важливо пам'ятати, що при виявленні вади в придбаному товарі Законом пропонуються такі варіанти вирішення проблеми: відповідне зменшення ціни, безоплатне усунення недоліків товару в розумний строк, відшкодування витрат на усунення недоліків товару", – рекомендує Ярослава Борка.

Правда, іноді візит в магазин і спілкування з персоналом не дає потрібного результату. В такому випадку юристи радять звернутися з письмовою претензією, вказавши реквізити адресата і відправника, найменування, ціну і дату придбання товару, а також опис того, в чому полягають недоліки товару і бажане рішення проблеми.

Реклама

Нагадаємо, раніше сайт "Сегодня" розповідав, як захистити себе в супермаркеті від обману і несправедливості.

Більш докладно про те, що робити, якщо в магазині вам продали неякісний товар, читайте в матеріалі сайту "Сегодня": Обдурили в магазині техніки: що робити і як відстояти свої права.