У скільки обійдеться Євробачення: досвід України та інших переможців

31 травня 2016, 08:14
Україна витратить від $15 до $40 млн. Експерти: витрати не покриємо, але імідж покращимо

Україна починає підготовку до Євробачення. Уже завтра наш Мінкульт отримає від Європейського мовного союзу список вимог до проведення пісенного конкурсу Євробачення-2017 в Україні. "Сегодня" дізналася, що нам необхідно зробити до травня наступного року і у скільки Україні обійдеться це свято життя.

ОСОБЛИВІ УМОВИ. Так, наприклад, господарям останнього змагання, шведському Стокгольму, виставили відразу кілька вимог: наявність великої прес-центру, поруч з містом повинен бути великий аеропорт. Також місто має прийняти і розмістити не менше 1,5 тис. журналістів, не менше 1 тис. делегатів і 2 тис. фанатів. Особливі вимоги у цьому році були і для місця проведення: воно повинно бути "не зайняте" іншими заходами протягом 6 тижнів до закінчення конкурсу, мати звуко- і светоізоляцію, мати додаткову площу в 6000 кв. м для закулісних і технічних робіт, а також вміщувати не менше 10 тис. глядачів. До речі, для ефектної трансляції шоу були задіяні 150 тонн техніки та 30 камер.

Реклама

Що ж стосується України, то, за словами експертів, перш за все питання стане у виборі майданчика, на яку, до речі, претендують відразу кілька українських міст (Київ, Львів, Одеса, Дніпропетровськ). "Те, яке це місто або спортивна арена має бути, ми будемо виходити з положень, які привезе Європейський мовний союз", – сказав глава Мінкульту Євген Нищук. За його словами, найближче до стандартів НСК "Олімпійський" і стадіон "Арена Львів", які будувалися під Євро-2012. Але є одна серйозна проблема: обидва майданчики відкриті, що не відповідає вимозі про звукоізоляцію. Зараз наші фахівці вже обговорюють технічну можливість перекриття арен.

ЦІНА ЗАПИТАННЯ. Як показала практика, Євробачення – дороге задоволення, яке майже ніколи не окупається. Скільки витрачали різні країни на проведення конкурсу після кризи 2008 року – див. Інфографіку. Наприклад, Баку в 2012-му виклали за конкурс рекордно велику суму – $63,6 млн. При цьому за кількістю гостей, що приїхали вони побили антирекорд: близько 6-7 тис. гостей (наприклад, в Копенгаген в 2014-му приїхало більше 30 тис.). А ось шведському Мальме в 2013-му одному з небагатьох вдалося заробити на конкурсі (витратили $19,9 млн і залучили 32 тис. туристів). Експерти пояснюють це тим, що європейські міста більш популярні і крім конкурсу туристи прагнуть культурно відпочити. "Так що в сенсі припливу туристів вигода для України в наступному році явно перебільшена. Цей конкурс – не чемпіонат по футболу з виїзними фанатами, аудиторія Євробачення звикла дивитися шоу в основному по телевізору", – каже економіст Олександр Охріменко. При цьому, за його подчета, проведення конкурсу обійдеться Україні мінімум в $15 млн, а то і в усі 25. До речі, глава Мінфіну Олександр Данилюк і зовсім озвучив суму в 1 млрд грн (майже $40 млн): "Заробимо на рекламі та продажу квитків, але це навряд чи покриє всі витрати. Зате поправимо імідж". За словами Охріменка, щоб більш не вливати нечувані суми в конкурс, Україні не варто вигадувати велосипед і будувати нові стадіони: Палац спорту все ще цілком підходить".

Реклама

Витрати України в 2005 році

У 2005-му Україна вже приймала гостей Євробачення в київському Палаці спорту, який за рік реконструювали під захід. В першу чергу організатори збільшили кількість посадочних місць до 8 тисяч осіб. За словами екс-президента Національної телекомпанії Тараса Стецьківа, тоді організація конкурсу обійшлася нашій країні приблизно в $23 млн (120 млн грн за курсом 5,25 грн/$). З них основну частину, $12,9 млн (68 млн грн), українська влада виділили з держбюджету, "пару мільйонів євро дав Європейський мовний союз", а решту витрат покрили спонсори. При цьому, за даними ЗМІ, на продажу квитків ми заробили 5,2 млн грн.