Вибір техніки в інтернеті в українців займає кілька місяців – дослідження

3 грудня 2018, 07:18
Приблизно сім мільйонів наших співгромадян регулярно купують товари в інтернеті

Для 38% покупців процес вибору ноутбука займає більше місяця. Фото: pixabay

Купівля в інтернеті вже давно почала витісняти оффлайн-шопінг. Згідно з останніми дослідженнями, українці активно користуються інтернетом, щоб підібрати собі одяг і аксесуари, купити техніку і нові гаджети, або навіть просто порівняти ціни на різні товари.

Український ринок електронної комерції розвивається набагато повільніше, ніж в США чи Європі, але, тим не менш, істотні зрушення спостерігати можна вже зараз. Наприклад, тільки за підрахунками Асоціації електронної комерції, в Європі український ринок щорічно зростає на 50-60%. З 2016 року обсяг ринку електронної комерції у нас становив 38 млрд грн, а вже 2017 року його розмір досягав 50 млрд грн. Але, для порівняння, 2016-го в США обсяг e-commerce досяг майже 600 млрд доларів.

Реклама

Дослідження, яке провела компанія IPSOS на замовлення компанії Google, показало, що 30% користувачів, які нещодавно купили товари з категорії "одяг і взуття", зробили цю покупку онлайн.

Рішення про купівлю українці приймають досить швидко: так, майже половина покупок була здійснена протягом дня, а 30% – протягом тижня.

Цікаво зазначити, що українці купують одяг онлайн частіше, ніж жителі Чехії, і трохи рідше, ніж жителі Польщі. У Польщі кількість покупців, які вважають за краще вибирати одяг і взуття онлайн, досягає 39%, а в Чехії всього 23%.

Реклама

А ось над покупкою техніки українці думають трохи довше, ніж над покупкою одягу. Наприклад, 50% покупок телевізорів відбувалися тільки в перебігу тижня, а ось на вибори ноутбука у багатьох йдуть і зовсім місяці.

"Для більшості покупців вибір ноутбука є осмисленим і раціональним рішенням. Так, для 38% покупців процес вибору ноутбука займає більше місяця, для 22% – від тижня до 30 днів, 21% – від декількох днів до тижня, і тільки для 19% – покупка ноутбука була спонтанним рішенням, прийнятим безпосередньо в день купівлі", – зазначають в компанії Google.

Найзатребуванішими джерелами інформації про ноутбуки є сайти порівняння цін – 51%, пошукові системи – 50%, сайти магазинів і виробників – 48%.

Як розповіли опитані експерти, основна причина, з якої українці не завжди хочуть купувати техніку в інтернеті – це відсутність можливості її протестувати.

Реклама

"Загалом, дослідження показало, що ключовим фактором популярності смартфона для пошуку інформації про товар є зручність і можливість використовувати його в будь-якому місці і в будь-який час – так відповіло понад 70% респондентів. Але хоча смартфон часто використовується для пошуку інформації, його ще досить рідко використовують для самої купівлі. Понад 70% опитаних вважають, що для онлайн-купівель все ж зручніше використовувати інші пристрої", – пояснюють в Google.

Інфографіка Google

Нагадаємо, раніше сайт "Сегодня" розповідав, як магазини одягу та взуття – не тільки в інтернеті, але і оффлайн – беруть на озброєння найсучасніші технології, наприклад, віртуальні примірочні.

Докладніше про те, як українці купують в інтернеті, читайте в матеріалі сайті "Сегодня": Купуємо в мережі частіше, ніж поляки чи румуни: як українці переходять на онлайн-шопінг.

Також ми писали про те, коли можна сподіватися на вихід українських брендів одягу на світові ринки.