Юристи розповіли, яку компенсацію можуть очікувати пасажири за скасування або затримку авіарейсу

30 липня 2018, 05:36
Якщо рейс затримали більше, ніж на добу, пасажира повинні нагодувати, розмістити в готелі і надати трансфер.

Туман порушив роботу аеропорту. Фото: AFP

В останні кілька тижнів Україна страждає від справжнього туристичного колапсу . Українці , які поїхали на відпочинок за кордон , довгий час на могли повернутися додому , інші не могли навіть вилетіти з країни , тому що їх рейси постійно переносилися , затримувалися або скасовувалися .

У тому випадку , якщо ваш рейс затримали більше , ніж на добу , вас повинні нагодувати , розмістити в готелі , надати трансфер до готелю і назад в аеропорт .

Також відшкодування шкоди залежить від дальності перельоту і від часу , на яке затримують літак . Наприклад , якщо рейс затримали на п'ять годин , пасажир може або зажадати відшкодування вартості квитка і відмовитися від перевезення , або ж змінити маршрут і перенести дату відправлення .

Якщо рейс замінили зі зниженням класу , пасажиру повинні відшкодувати різницю у вартості
:

Реклама
  • 30% для рейсів на відстань до 1,5 тис. км;
  • 50% для рейсів від 1,5 до 3,5 тис. км;
  • 75% для рейсів понад 3,5 тис. км.

Також при більш короткостроковій затримці рейсу пасажирам повинні надати харчування , напої і можливість здійснити два телефонних дзвінка або надіслати факс / електронного листа .

"Крім виплати винагороди перевізник зобов'язаний запропонувати пасажиру на вибір відшкодування вартості перевезення протягом семи днів ( готівкою або банківським переказом ) або зміна маршруту , яка повинна здійснюватися відповідно до транспортних умов придбаного раніше квитка " , – розповідає юрист ЮК " ВОЛХВ " Ярослава Борка.

Юрист також додає , що якщо пасажирам відмовлено у перевезенні проти їхньої волі , перевізник має виплатити їм компенсацію в таких розмірах :

  • 250 євро – для рейсів дальністю від 1,5 тис. км;
  • 400 євро – для рейсів дальністю від 1,5 тис. км до 3,5 тис. км;
  • 600 євро – для рейсів дальністю понад 3,5 тис. км.

Але , як пояснює юрист міжнародної юридичної фірми Kinstellar Олексій Бурчевскій , це більш характерно для регулярних рейсів , ніж для чартерних . Він зазначає , що квиток на чартерний рейс не вважається підтвердженим до моменту оплати за нього туроператором . І часто трапляється , що туроператори до останнього моменту затримують гроші , які вони зібрали з пасажирів , у себе , а потім перераховують в авіакомпанію , за короткий проміжок часу до відльоту .

Реклама

"У разі регулярних рейсів квиток вважає підтвердженим з моменту оплати його пасажиром. Пасажир може за два-три місяці купити квиток і отримати гарантію того, що він полетить. Якщо авіакомпанія скасовує рейс менше, ніж за два тижні до вильоту, або ж переносить рейс з великою затримкою, або у неї виявляється більше проданих квитків, ніж місць у літаку – у всіх цих випадках вона зобов'язана виплатити компенсацію в цих сумах, які були згадані. І дійсно, це залежить від довжини рейсу, на який ви купите той чи інший квиток", – говорить Бурчевський .

Більш детально про те , що ж робити в таких ситуаціях і як отримати компенсацію , читайте в матеріалі сайту "Сегодня": Проблеми в аеропортах: як добитися компенсації збитків і що потрібно про це знати