Маски, антисептики, вахтова робота та інтернет
Як працюється в умовах карантину, розповідають енергетики операторів системи розподілу ДТЕК Мережі
Українці вже місяць знаходяться у вимушеній самоізоляції. При цьому вони продовжують користуватися всіма благами цивілізації. У домівках працює телевізор, є інтернет і телефонний зв'язок, функціонують ліфти та насосами подається вода. Як усе це працює в умовах жорстких карантинних обмежень, наше видання вирішило розібратися на прикладі енергетиків, які, незважаючи на вірусну загрозу, продовжують цілодобово нести своїм клієнтам світло і комфорт. Для цього журналісти відвідали підприємства операторів системи розподілу, які входять до групи ДТЕК Мережі, й дізналися всі подробиці.
Захисні маски та дезінфекція - нові реалії роботи енергетиків
Захисні маски та дезінфекція - нові реалії роботи енергетиків
Розпочинаючи виконання чергового завдання, електромонтер ремонтно-відновлювальної бригади ДТЕК Київські електромережі В'ячеслав Афанасенко проводить новий, але вже цілком звичний для себе ритуал - поправляє на обличчі медичну маску. Вона має сидіти так, щоб рот і ніс були добре захищені. Також він обробляє руки спеціальним антисептиком.
«Спочатку все це було в дивину й незвично. Складно змиритися з тим, що дорослим чоловікам потрібно надягати маски і регулярно протирати руки спиртовим розчином. Ми навіть один над одним жартували з цього приводу, - ділиться В'ячеслав, - зараз звикли і робимо все автоматично, навіть не приділяючи цьому особливої уваги».

Приблизно так само починають свій робочий день і водії автотранспортного цеху ДТЕК Донецькі електромережі. Вони, перед початком зміни, ретельно дезінфікують автомобілі і спецтехніку, які сьогодні повинні будуть виїжджати на аварії та для обслуговування заявок клієнтів.

«Не дамо вірусу жодного шансу, - жартує водій Маріупольського РЕМ Віктор Варава. - Переживали часи й складніші, коли доводилося відновлювати електромережі під обстрілами або посеред мінних полів. Впораємося і з коронавірусом!».
Найпереконливішим аргументом, що карантин - справа серйозна, а запобіжні заходи - не просто примха керівництва, для енергетиків стають зведення з новин про кількість заражених і померлих, які вони, як і всі жителі України, кожен день чують з екранів телевізорів і з динаміків радіоприймачів.

Енергетика в цілому і така її складова, як розподіл електроенергії, не можуть зупинитися ні на секунду. Вони зобов'язані працювати в режимі 24 години на добу 7 днів на тиждень. Незалежно від погоди, святкових або вихідних днів, а тепер ще й вірусної загрози. У енергетиків немає права все покинути й піти на карантин.
У період карантину енергетики ДТЕК Мережі перевірили надійність електропостачання 1180 лікарень в Донецькій (189), Дніпропетровській (273), Одеській (493) та Київській областях (154), а також у місті Києві (71). Особливу увагу приділяли лікарням з інфекційними відділеннями, таких - 118. Там, де потрібно, провели ремонти, збільшили потужність і підключили резервні джерела живлення.
Навпаки, саме завдяки таким фахівцям, як В'ячеслав або Віктор, мільйони українців можуть залишатися вдома. Безперебійність електропостачання дає їм можливість постійно користуватися усіма благами цивілізації: готувати їжу, працювати на віддаленні, дивитися телевізор, скролити новинні стрічки й багато чого іншого. Перебувати тижнями в самоізоляції - непросте завдання. Але бути на карантині без електрики було б зовсім нестерпно.

«
Іван Гелюх
Генеральний директор ДТЕК Мережі
«У той час, поки вся країна вимушено перебуває вдома, щоб уберегти своє здоров'я, наші співробітники продовжують працювати в режимі 24х7, щоб ми з вами й надалі користувалися благами цивілізації. Оператори системи розподілу ДТЕК Мережі забезпечують електропостачанням 13,3 млн українців, які проживають в Києві та Київській області, Дніпропетровській, Одеській та на підконтрольній Україні частині Донецької області. Робота енергетиків - це запорука нормального життя країни, так було завжди, і особливо важливо тепер»
Карантин змусив енергетиків перебудовуватися на ходу. У ОСР компанії працює 18 тисяч осіб, з яких - 70% виробничий персонал. У дистанційному режимі вони працювати не можуть. Електролінії віддалено ремонтувати поки що ніде в світі не навчилися. Тому компаніям довелося оперативно вирішувати питання з доставкою людей на роботу, коли перестав працювати громадський транспорт, закуповувати маски і дезінфектори, коли їх не можна було купити. Але вони справляються - їх клієнти вдома зі світлом, а електромонтери захищені й справно виконують свої обов'язки.

З 16 березня фахівці компаній ДТЕК Київські електромережі, ДТЕК Дніпровські електромережі, ДТЕК Донецькі електромережі, Одесаобленерго і Київобленерго ліквідували 9 346 аварій. Завдяки злагодженій роботі енергетиків, світло оперативно повернули 102 660 клієнтам в Києві, 236 706 в Київській області, 97 390 в Донецькій області, 136 398 клієнтам Дніпропетровщини та 88 685 в Одеській області.
Робота другий дім

«Це мій новий робочий кабінет. Правда, доводиться його ділити з колегами. Але нічого - вживаємося. На щастя, ніхто не хропе. Тут ми можемо розігріти собі їжу. Це холодильник. Тут ми спимо. Нам керівництво виділило телевізор й інтернет-приставку до нього. Тому у вільний час дивимося фільми», - показує журналістам за допомогою відеозв'язку свій карантинний робочий побут диспетчер Богуславського РП Київобленерго Василь Орловський.

З початку карантину він і його колеги переведені в цілодобовий режим роботи. А значить, постійно знаходяться на робочому місці. Тут працюють, тут і живуть. Їх вахта - найдовша за час роботи на підприємстві. Вона розпочалася ще у березні.

Таких професіоналів, як Василь - одиниці! На його підготовку й навчання пішов не один рік. Якщо, не дай боже, він заразиться COVID-19, то на час хвороби знайти йому підміну буде непросто. Такий фахівець до найдрібніших подробиць знає всі особливості електромереж свого району, має необхідні допуски і досконало знайомий із спеціальним програмним забезпеченням.

Тому диспетчерська кімната й приміщення, де вони їдять, відпочивають і сплять, повністю ізольовані від зовнішнього світу. Сюди заборонений вхід стороннім. Щоранку всім співробітникам вимірюють температуру і, за найменших проблем зі здоров'ям, викликають лікаря. Саме ж приміщення регулярно провітрюють, прибирають і дезінфікують.
На робочому місці вони забезпечені усім необхідним - душовими кімнатами і пральними машинами, питною водою, продуктами харчування та чистою постільною білизною. Для всіх, кому потрібно у службових справах заходити в приміщення, де живуть і працюють диспетчери, передбачений обов'язковий масочний режим та рукавички на руках.


«
Віталій Шайда
Генеральний директор Київобленерго
«Такі надзвичайні заходи - це не прагнення зайвий раз подути на холодну воду. Це виробнича необхідність. Ми не можемо дозволити собі, щоб хтось із диспетчерів заразився на коронавірусну інфекцію. Тому робимо все можливе і неможливе, щоб цього не сталося. Звичайно, робота в такому режимі додатково оплачується»
Те, як швидко поширюється і передається новий вірус, якщо раптом захворіє хтось із працівників, означатиме, що оператори системи розподілу можуть одномоментно втратити на кілька тижнів значну частину професіоналів. Швидко підмінити їх буде неможливо. Тому такі запобіжні заходи виправдані. Вони покликані зберегти здоров'я співробітників і гарантувати клієнтам стабільне безперебійне електропостачання.
На відстані безпечніше і швидше
"Добрий день. Четвертий тиждень я і весь мій відділ працюємо віддалено - розповідає по скайпу зі своєї квартири в Києві керівник підрозділу по роботі з електронними зверненнями ДТЕК Київські електромережі Анастасія Шапран. - Нас, як і всіх співробітників, які безпосередньо не задіяні в ремонтних роботах та забезпеченні виробничого циклу, відправили по домівках. Тепер усі свої службові обов'язки ми виконуємо дистанційно. Клієнтів теж обслуговуємо з дому».

У такому ж режимі працюють бухгалтери, економісти, фінансисти, співробітники відділу кадрів, інженери з охорони праці й інші фахівці Одесаобленерго, Київобленерго, ДТЕК Дніпровські електромережі, ДТЕК Донецькі електромережі та ДТЕК Київські електромережі. Доступ до офісів таких співробітників можливий виключно за погодженням із генеральними директорами і тільки в разі крайньої службової необхідності.
Дистанційно працювати адміністративному персоналу допомагають добре розвинені корпоративні IT-рішення, в які останні кілька років компанії активно вкладають гроші. Тому всі наради і оперативки переведені в онлайн-режим. Узгодження документів відбувається виключно через інтернет. Безпосередні міжособистісні контакти, принаймні до кінця карантину, максимально обмежені.

«
Маріс Куніцкіс
Генеральний директор ДТЕК Київські електромережі
«Реалізована нашою компанією стратегія цифровізації, стала тією паличкою-виручалочкою, яка допомагає впевнено себе почувати і підтримувати працездатність компанії в умовах карантину та дистанційної роботи»
Завдяки цьому доробку, продовжує Маріс, клієнти компанії можуть отримувати всі послуги дистанційно з місця самоізоляції. Не наражаючи себе на небезпеку зараження вірусом. Для цього достатньо звернутися за допомогою телефону або інтернету в контакт-центр свого оператора системи розподілу.

Такими способами клієнти можуть передавати показання приладів обліку, укласти договір, замовити ремонти електролічильників, нові підключення, надати передбачені договірними умовами документи або просто проконсультуватися з питань, що цікавлять. І все це не виходячи з дому.
За минулий місяць дистанційними послугами компаній операторів системи розподілу ДТЕК Мережі в Києві, Одеській, Дніпропетровській, Донецькій та Київській областях клієнти скористалися 526 788 разів. Найбільш затребуваним каналом зв'язку залишається телефон - понад 500 тисяч дзвінків. Далі за популярністю йдуть електронна пошта (понад 11,5 тисячі звернень), соціальна мережа Facebook (більше 8 тисяч звернень), особисті кабінети, сайти та месенджери (сумарно понад 4,6 тисячі запитів).
Особливо важко в нових умовах людям старшого покоління. Як правило, саме вони складають левову частку всіх відвідувачів Центрів обслуговування клієнтів компаній групи ДТЕК Мережі. Коли ЦОКи закрили на карантин, компанії звернулися через ЗМІ із закликом до молодих людей допомогти своїм літнім батькам, дідусям і бабусям, сусідам і знайомим у використанні дистанційних сервісів. А де необхідно - зробити це замість них. У компанії стверджують, що їх заклик був почутий.

Також оператори системи розподілу постійно публікують у ЗМІ оперативну інформацію про можливі зміни в роботі електричних мереж і сервісів енергокомпаній. Підготували спеціальну інструкцію, в якій зібрали весь перелік дистанційних послуг і можливих способів їх отримання без безпосереднього відвідування офісів компаній. Усе для того, щоб клієнт, перебуваючи на карантині, не відчував жодного дискомфорту з забезпеченням електроенергією.
Карантин виявився, як модно зараз говорити, «чорним лебедем», який багатьох застав зненацька. Передбачити і підготуватися до такої ситуації заздалегідь неможливо. Натомість можна просто добре виконувати свою роботу. Незалежно від обставин, карантину, погоди або поганого настрою. Особливо якщо від тебе залежить комфорт мільйонів таких же, як і ти, громадян, які опинилися у важких умовах.

Енергетики змогли перебудуватися, озброїлися захисними масками, антисептиками, інтернетом і продовжують працювати. Щомиті роблять все від них залежне, щоб кожен із нас сьогодні ввечері зміг включити світло і прочитати на ніч дитині улюблену казку або просто перед телевізором випити в компанії близької людини чашку гарячого чаю.