Банківську карту можна знайти в гаманці практично будь-якого українця. І, як свідчать результати дослідження компанії GfK, 90 % власників карт, отримавши зарплату або пенсію, йдуть до банкомату знімати " готівку " .Сайт" Сегодня" з'ясував, що робити, якщо банкомат зажував банківську карту або не видав гроші, але списав кошти з рахунку .
Що робити, якщо банкомат "з'їв" карту
Банкомат може вилучити карту " спеціально ", якщо її власник ввів неправильний пін – код від трьох до п'яти разів поспіль, просто забув карту в апараті після закінчення операції або ж у банку є підозра, що картку було викрадено. Також банкомат може " проковтнути " карту через раптове відключення електрики, неправильне обслуговування банкомату або на апараті шахраями встановлено спеціальний пристрій кардрідер, яка краде інформацію з карти .
Іноді банкомати показують, з якої причини карту " з'їли ". Наприклад, на моніторі може з'явиться повідомлення: " Card is retained " ( карта вилучена ) або спеціальні коди. " 04 " – вилучення без причини, " 41 " – карта була загублена або " 43 " – карта була вкрадена. В першу чергу можна спробувати натиснути кнопку " скасування " на банкоматі. Якщо це не допоможе, варто зателефонувати в колл – центру банку або в компанію, яка обслуговує банкомати. Номер телефону повинен бути розміщений на самому банкоматі .
Після того, як банк " зажував " карту, наступний клієнт може ним скористатися без будь-яких проблем і шкоди для " з'їденої " карти. Тому стояти біля банкомату доти, поки карта не повернеться, немає сенсу. Але і йти до того, як подзвонили в банк, не варто. Під час розмови з оператором потрібно уточнити, коли і де можна повернути карту і які документи потрібно принести з собою ( швидше за все – паспорт та ІПН ) .
Що робити, якщо банкомат не видав гроші
Якщо банкомат не видав кошти, але при цьому вони списались з рахунку, потрібно в першу чергу зателефонувати в банк і описати ситуацію. Така ситуація може виникнути як через технічний збій, так і через проблеми зі зв'язком, електропостачанням і т.д. Залежно від банку гроші можуть повернути на рахунок протягом 24 годин або ж після розслідування. Оператор колл – центру банку повинен відповісти, коли буде розглянуто звернення .
Якщо банк не може визначити, чи дійсно клієнт не отримав кошти, підтвердити ці слова може тільки інкасація. Якщо виявиться, що в банкоматі коштів більше, ніж повинно бути ( з урахуванням списаних, але не виданих коштів ), гроші повинні повернути клієнту банку. Юрист Олександр Плохотнік радить звернутися в банк з письмовим зверненням, однак, багато фінансових структур приймають звернення і по телефону .
Читайте також:
- Грабіжники-невдахи не зуміли прив'язати банкомат до викраденої машини
- У Львівській області підірвали банкомат і викрали 187 тисяч гривень
- Злочинець спробував пограбувати банкомат екскаватором
- У Києві банкомат після невдалого злому дві години видавав купюри по 200 гривень
- Під Харковом підірвали і обчистили банкомат
- У США горе-зломники випадково спалили гроші в банкоматі