Відлуння перестрілки в Броварах: чим можна замінити маршрутки до передмість Києва

Ера маршруток повинна залишитися в минулому

Перестрілка в Броварах досі у всіх на слуху, хоча з дня конфлікту минув уже тиждень. Кияни навіть в транспорті обговорюють вражаючі кадри, на яких люди зі зброєю в руках намагаються "навести порядок" з приміськими маршрутками "Бровари-Київ". Зловмисників продовжує відловлювати і заарештовувати поліція, проводяться обшуки за місцем їх проживання. Сайт "Сьогодні" поцікавився у київських чиновників і у експертів, чи зможе влада навести порядок в цій галузі, а також з'являться альтернативні види транспорту в цьому напрямку і з іншими містами-супутниками.

Експерти впевнені, що ера маршруток повинна залишитися в минулому. Більша частина такого транспорту знаходиться в жахливому стані, що несе небезпеку для пасажирів. Маршрутки і комфорт – це абсолютно протилежні речі. Існуюча мережа маршруток, яка сьогодні об'єднує міста-супутники з Києвом, не задовольняє потреби суспільства. Це суцільний хаос: черги, тиснява в салоні, бруд і великі інтервали руху між автобусами.

Реклама

/ Фото: Сьогодні

"Вражаюче шоу зі спецефектами ми побачили, на жаль, не в черговому бойовику, а просто на вулицях Броварів. Це стало можливим в результаті бездіяльності і самоусунення чиновників, які повинні стежити за регулюванням діяльності перевізників. Ні для кого не секрет, що "маршруточний бізнес" – це величезний оборот тіньових коштів, які осідають у чиїхось кишенях і аж ніяк не йдуть на розвиток транспортної галузі та інфраструктури", – розповідає сайту "Сьогодні" Олександр Вовченко, президент Інституту реформ і розвитку Києва.

За його словами, влада просто зобов'язана регулювати і контролювати цей ринок.

"В Інституті реформ і розвитку Києва вважають, що на противагу маршруткам повинні бути запущені екологічні великогабаритні автобуси і тролейбуси. І не тільки в Києві, а й між столицею та містами-супутниками. Чому досі у нас немає такого комфортного транспорту? Тому що людям, які стоять за маршрутками, це не вигідно. Але після всього, що сталося в Броварах, влада повинна зайняти в цьому питанні сильну позицію, з огляду на інтереси громадян, а не якогось окремо взятого бізнесу", – додає Олександр Вовченко.

Реклама

Раніше київські чиновники запевняли, що в рамках реалізації проєкту столичної агломерації "Великий Київ" питання транспортного сполучення буде першим, який вони розв'язуватимуть. Наприклад, вже багато років обіцяють пустити тролейбус з Києва до Ірпеня. Але офіційних домовленостей досі немає. Втім, в київській мерії обіцяють налагодити транспортне сполучення не тільки з Ірпенем, але і з іншими містами-супутниками, наприклад, з Вишгородом. А до Броварів навіть планують продовжити червону гілку метро.

"Зараз в Києві активно будується метро на Виноградар. І всі фінансові ресурси йдуть, щоб добудувати дві заплановані станції. Продовження гілки метро до Броварів залишається для нас, як і раніше, далекою перспективою. І в найближчі рік-два ситуація навряд чи зміниться. Це перспективний напрямок, і метро до Броварів ми плануємо продовжити, але на порядку денному у нас зараз метро на Виноградар", – розповів сайту "Сьогодні" Володимир Прокопів, секретар Київради, заступник мера Києва.

Станция "Днепр" стала сине-желтой. Фото: Людмила Князьская-Ханова

Продовження відкритої ділянки метро до Броварів – давні плани влади. Фото: "Сьогодні"

Реклама

Експерти скептично налаштовані стосовно обіцянок влади.

"Будівництво метро до Броварів – сьогодні ця заява має наліт популізму, адже згадаємо, скільки часу в Києві будується метро на Троєщину... Тому для початку потрібно запустити метро на Троєщину, яке дуже довго чекають мешканці Деснянського району. А до Броварів можна запустити тролейбусну лінію уздовж Броварського проспекту", – говорить Олександр Вовченко.

Міжміський тролейбус – не поширене явище в світі. Найдовший міжміський тролейбусний маршрут знаходиться в Криму, між Сімферополем і Ялтою. Фото: sevtrol.ru

Експерт з транспорту Олександр Кава, ексзаступник міністра інфраструктури України 2014 року, вважає, що до Броварів необхідно пустити муніципальну трамвайну лінію. Вона дозволить людям швидко добиратися з передмістя до столиці.

"Продовження гілки метро до Броварів – це всього лише фантазії. Я вважаю, що до Броварів доречно будувати трамвайну лінію від станції метро "Лісова" до центру і спальних районів Броварів. Лінія повинна проходити окремо від автомобільної дороги, щоб не створювати затори. Завдяки такій системі перевезень жителі Броварів отримають можливість доїжджати до метро "Лісова" за 15-20 хвилин. Зараз важко сказати, у скільки обійдеться такий проєкт, але я впевнений, що для бюджетів Києва і Київської області це цілком підйомні суми. Зрозуміло, що трамвайну лінію за рік не побудувати, на це піде 3-4 роки, але це реально розв'яже проблему транспортного сполучення між Києвом і містом-супутником. Після його завершення потреба в маршрутках відпаде сама собою", – пояснює сайту "Сьогодні" Олександр Кава.

За словами експерта, до Броварів можна також пустити електричку за типом німецьких S-Bahn – залізниця міської метрополії.

S-Bahn в Берліні. Фото: europa24.ru

"Її можна запустити, використовуючи лінію столичної міської електрички. З західної частини Києва, наприклад, від станції метро "Берестейська", до Броварів. Але інтервали руху таких потягів становитимуть 30 хвилин в годину пік, з огляду на інтенсивність руху потягів Київським залізничним вузлом. Тож оптимальним варіантом залишається будівництво трамвая від Броварів до станції метро "Лісова", – уточнює Олександр Кава.

Експерт додає, що замінити скандальні маршрутки можна і на інших напрямках з Києва, наприклад, до Вишгорода.

S-Bahn в Берліні. Фото: sbahn.berlin

"До цього міста-супутника Києва можна запустити систему Tram-Тrain (комбінований вид транспорту, з використанням існуючої трамвайної і залізничної інфраструктури міста). До Вишгорода вже прокладена промислова залізниця від станції метро "Почайна". Якби для цієї лінії придбати сучасні електропотяги, то їх можна було б запустити з Вишгорода до "Почайни" з інтервалом в 5-10 хвилин. Люди могли б добиратися до Києва за 15 хвилин, не витрачаючи час на простий в заторах", – говорить Олександр Кава.

Трамвай на залізничних коліях. Фото: wikiwand.com

До Вишневого можна побудувати лінію S-Bahnа з Центрального залізничного вокзалу.

"Для цього необхідно збільшити колійний розвиток на перегоні від Київ-Волинського до Вишневого. В результаті ми отримаємо S-Bahn з інтервалом руху в годину пік близько 10 хвилин. Цей проєкт цілком реальний і обійшовся б недорого. Стосовно агломерації – Ірпінь, Буча, Гостомель Ворзель, то там потрібно просто запустити електропотяги експреси в години пік у напрямку до Києва і назад. Вся інфраструктура там повністю готова, питання полягає тільки в рухомому складі та забезпеченні інтервалів руху в години пік не більше 20 хвилин", – запевняє колишній заступник міністра інфраструктури України.

А ось у напрямку до Обухова – проєкт може бути досить дорогим, але в той же час ефективним. Для його здійснення, за словами Олександра Кави, потрібно прокласти другий шлях на залізничній лінії від станції Київ-Московський до станції Нові Безрадичі, а далі зробити відгалуження до спального масиву Обухова. Там потрібно побудувати близько двох кілометрів нової лінії.

Міжміські трамваї – не рідкість для Європи. Так, на трамваї можна доїхати з Відня до його передмістя Бадена. Фото: lifegid.media

"До Василькова вже є існуюча залізниця. Там потрібно електрифікувати 10 кілометрів залізної дороги – від станції Васильків-1 в селищі Калинівка до станції Васильків-2 в самому місті-супутнику. Час руху потяга від Центрального залізничного вокзалу в Києві до Василькова становитиме 45 хвилин. До Борисполя теж потрібно зробити відгалуження від залізниці, яка йде у напрямку до аеропорту, в сторону щільної забудови в західній частині міста Борисполя. Там можна було б забезпечити рух електропотягів в годину пік з інтервалом близько 30 хвилин. Існуючий залізничний вокзал Борисполя знаходиться дуже далеко від спальних районів, і жителям міста-супутника іноді простіше доїхати до станції метро "Бориспільська" в Києві, ніж на вокзал в своєму місті", – пояснює Олександр Кава.

Щоб все це здійснити – потрібні фінанси. За словами Олександра Кави, фінансувати ці проєкти можна спільно з бюджету Києва і Київської області, а також з державного бюджету, а саме на інфраструктуру – будівництво залізничних колій і їх модернізацію.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63623.58

Bitcoin Cash (BCH)

480.93

Binance Coin (BNB)

555.26

Ethereum (ETH)

3043.82

Litecoin (LTC)

82.45

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.28

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти