Експерт назвав ТОП-7 головних водійських міфів про бензин і дизпаливо

Про що треба знати водієві при виборі пального та АЗС

Серед автомобілістів сьогодні циркулює безліч міфів про пальне і його якість, які не мають під собою реального підґрунтя. Керівник Інституту споживчих експертиз, який багато років перевіряє якість палива в Україні, Юрій Чорнобривець розповів про сім найбільш поширених байок про бензин і дизпаливо.

1. Усе пальне в Україні – з однієї бочки

Цим аргументом найчастіше користуються, щоб довести, що немає різниці, на якій АЗС заправлятися, а тому варто брати найдешевше пальне. Насправді, ринок України дуже диверсифікований і пальне поставляється із близько 10 зарубіжних країн, а також паливо виробляється в Україні.

У кожного нафтопереробного заводу різні технологічні цикли, тому за певними хімічними параметрами бензин різних виробників може відрізнятися, головне – щоб вони не виходили за межи діючих стандартів.

На заправці обов'язково має бути паспорт якості пального, де вказуються всі його характеристики і завод-виробник. Бажано, щоб це був завод із серйозними потужностями, який давно зарекомендував себе. На ринку України це, наприклад, Мозирський НПЗ або польсько-литовський концерн Orlen.

Гірше, якщо в паспорті вказано якесь нікому невідоме ПП або ТОВ, або паспорт взагалі відсутній. На таких заправках не варто купувати пальне. Велика біда українського паливного ринку в тому, що за різними експертними оцінками, 20-30% продукції на ньому – це сурогат, тобто пальне, зроблене на нелегальних міні-НПЗ або нафтобазах шляхом змішування різних компонентів, зазвичай шкідливих для авто та екології.

2. Загорівся "Check engine" – винне пальне

Досить поширеними є ситуації, коли лампочка починає блимати відразу після заправки, хоч авто ще й не встигло нормально попрацювати на залитому пальному. Це не означає, що розумна електроніка моментально виявила підробку. Ймовірніше, що датчики зреагували на зміну складу пального у порівнянні з його попередніми параметрами, наприклад, іншою стала калорійність, щільність тощо. Ці зміни можуть цілком бути у межах норми.

Наприклад, змінився завод-виробник або на самому заводі змінився сорт нафти, з якої виробляють продукт. Але в особливо чутливих авто паливна система на таке реагує і посилає сигнал.

3. Один раз заправитися на сірій АЗС – у цьому немає нічого страшного

Заправляючись на сірих "точках", ви заохочуєте паливних піратів. Більш того, кожен раз – це лотерея. Може, пронесе, а можна влетіти на дорогий ремонт авто. У 2021 році київський Інститут споживчих експертиз перевірив якість бензинів на українських заправках і виявив у деяких зразках величезний "передоз" таких токсичних домішок, як бензол або ароматичні аміни.

Крім того, що вони "з'їдають" полімерні і гумові деталі двигуна, призводять до активної корозії, ці речовини ще й шкідливі для здоров'я водія та його пасажирів. Зокрема, вони можуть вражати легені і органи дихання і навіть провокувати онкологічні захворювання.

4. На дешевих заправках можна істотно заощадити

Якщо постійно заправляєш машину якісним пальним, то з моменту покупки до першого серйозного ремонту встигнеш наїздити 300-400 тисяч кілометрів. Якщо ж двигун регулярно годувати низькосортних паливом, він почне "кашляти" вже після першої сотні тисяч пробігу. І все, що ти заощадив на бензині або ДТ, доведеться витратити на автосервіс. При цьому здоров'я у машини вже буде не те.

5. Неякісне пальне можна розпізнати на колір або запах

В арсеналі виробників контрафакту є багато негативних добавок, які ніяк не проявляють себе візуально або за запахом. Також візуально неможливо визначити, чи є у нафтопродуктах надлишок сірки. "Народні методи" з кип'ятінням пального, пропусканням через фільтрувальний папір або капанням на шкіру також не допоможуть.

Бензин, дизельне пальне – це складні хімічні сполуки, відповідність яких стандартам і нормам безпеки можна визначити тільки в умовах спеціалізованих лабораторій, які мають необхідне обладнання. Якщо ви заглянете у ГОСТи, то побачите, що існує близько 20 різних показників, за якими визначають відповідність нафтопродукту.

6. Не варто купувати брендоване пальне, воно нічим не краще звичайного

В асортименті багатьох АЗС-мереж є свої фірмові нафтопродукти із поліпшеними властивостями, які очищають двигун від нагару і різних нашарувань. Хороший приклад – бензин Pulls 95 і ДТ Pulls Diesel, який продається в мережі ОККО. Компонентний склад цього палива розробив німецький концерн BASF – світовий лідер в області хімічних інновацій. Саме він і поставляє мережі інноваційну присадку Keropur 3786, завдяки якій досягається більш економна витрата пального під час їзди і тривалий ресурс роботи всієї паливної системи, підвищення потужності двигуна.

Не один раз експериментальним шляхом було доведено, що на Pullsах авто проїжджає більшу відстань, ніж на такому ж літражі звичайного пального.

Тому в кінцевому підсумку ви, навпаки, не переплачуєте, а економите на витраті.

Також не варто боятися, що під дією миючих елементів в пальному можуть забитися фільтри і впасти компресія. Пальне сучасних сортів очищає камеру згоряння поступово, а не миттєво, тому ці побоювання безпідставні. І тому кращий ефект буде, якщо заправлятися брендованим пальним регулярно.

7. Усі заправники на АЗС "бодяжать"

"Сучасні технології дозволяють на всі сто захиститися від зловживань. Звичайно, якщо у цьому зацікавлена сама паливна компанія. У мережі ОККО наприклад, наскільки я знаю, діє відразу кілька рівнів захисту. На всіх АЗК встановлено відеоспостереження. Усі підземні резервуари на заправках, як і всі паливно-роздавальні колонки пломбуються двічі – представниками державних контролюючих органів і власною метрологічною службою", – каже Юрій Чорнобривець.

Бензовози, виїжджаючи із нафтобази, також опломбовуються. Крім того, вони повинні їхати по чітко прописаному маршруту і мають бути обладнані GPS-навігаторами. Відповідно, можна відстежити будь-яке відхилення від маршруту або непланові зупинки.

Усі резервуари мережі обладнані вимірювальними приладами, які надсилають дані безпосередньо на центральний пункт управління, зокрема про будь-які несанкціоновані зміни об'єму пального. Обійти всі ці бар'єри, щоб якимось чином підмінити нафтопродукт, нереально.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66782.21

Bitcoin Cash (BCH)

508.63

Binance Coin (BNB)

606.49

Ethereum (ETH)

3230.94

Litecoin (LTC)

85.38

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,20
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,16
51,05
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.59

Євро (€)

42.26

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти