Експерт пояснив, чому в Україні не працює захист прав споживачів

22 травня 2018, 07:12

Анастасія Іщенко Анастасія Іщенко

Минулого року Держспоживслужба знайшла порушення у 1 984 суб'єктах господарювання

Досить часто українцям доводиться стикатися з тим, що якість товарів, які вони купують в різних торгових точках, залишає бажати кращого. У магазинах, супермаркетах і навіть на ринках, яким ще по-старому довіряє безліч наших співвітчизників, раз у раз можна наштовхнутися на зіпсовані та прострочені товари.

Реклама

Щоправда, відповідно до звітів Держспоживслужби, минулого року перевірки провели в 4 873 суб'єктах господарювання, а порушення виявили у 1 984 з них, тобто в 40% випадків. Найпоширенішим порушенням стало відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію – 74,8% випадків, а от реалізація товарів з вичерпаним терміном придатності зайняла всього 17,2%.

Наразі основний контроль у сфері торгівлі здійснює Державна служба України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів, яка почала працювати тільки 2016 року, після об'єднання кількох служб і інспекцій. Сюди можна подати скаргу, після чого Держспоживслужба повинна провести перевірку магазину, маркету або ринку.

Але проблема в тому, що миттєво здійснити перевірку тієї чи іншої торгової точки в Держспоживслужбі не можуть. Щоб узгодити перевірку в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі, необхідно витратити 14 днів, а в Державній регуляторній службі – 5 днів. Після закінчення цього терміну, коли служба приходить з перевіркою, в магазинах, зазвичай, вже давно заховали або утилізували весь прострочений, сертифікований товар. Тому підсумок таких перевірок і не демонструє масового розкриття реалізації простроченого товару.

"Чому до Держспоживслужби так мало звертаються? Припустимо, вас обдурили з взуттям, не виконали гарантійні зобов'язання, а взуття виявилося бракованим. Або ж у нас є скарга, що людина купила ноутбук, а він контрабандний, зламався, в ремонті ремонтувати відмовляються. Ми за документами показуємо, що це все контрабанда і держава повинна втрутитися, допомогти споживачеві і оштрафувати контрабандиста в магазині. Чекаємо в інтернет-магазині два місяці, щодо взуття жінка чекає вже п'ять місяців. Захист прав споживачів на перевірку не виходить з однієї простої причини – зараз режим спецперевірок. Щоб захист прав споживачів вийшла на перевірку, вона повинна отримати дозвіл від Міністерства економіки та Державної регуляторної служби. Поки вони отримають дозвіл, можна чекати роками. Тому споживачі і не скаржаться, бо сенс скаржитися, якщо ніхто не вийде на перевірку", – розповів в коментарі сайту "Сегодня" Максим Несміянов, виконавчий директор Союзу споживачів України.

Навіть в Держспоживслужбі нам повідомили, що, згідно із законодавством, вони повинні попереджати суб'єкт господарювання не пізніше ніж за 10 днів до перевірки, в результаті чого товари, які не відповідають вимогам законодавства, просто знімаються продавцями з реалізації на час перевірок.

Реклама

Докладніше про те, які товари найчастіше продаються в магазинах простроченими, читайте в матеріалі сайту "Сегодня": Прострочені товари і підробки: що продають українцям

Нагадаємо, раніше сайт "Сегодня" розповідав, що в Україні вирішили навести порядок з рекламою ліків: МОЗ хоче привести її у відповідність до директив ЄС, де діють жорсткі обмеження.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти