Етномода: українці шукають дитячі вишиванки та патріотичні шкарпетки (інфографіка)

13 вересня 2015, 08:00

Христина Коновалова , Олександра Захарова

Попит на товари з українською символікою з минулого року впав, але їх все ще купують

Українці стали меншецікавитися"патріотичними" товарами:якщо рік томув інтернетіактивнорозкуповувалисядорослівишиванкита сувеніри знаціональною символікою, тоцього літапопит на таку продукціювпав приблизнов 4-5 разів.Так, згідно з дослідженнямміжнародного центруінтернет-торгівліAllbiz,спеціальнопідготовленомудлячитачів "Сегодня", якщовСерпень 2014роки українціпереглядалитовари з категорії"дорослівишиванки"19527разів, то заразінтерес до національнихблузки та сорочкивпав до4 592показів(в4рази).Трохименшешукають івишиванки длядітей: минулогосерпніцю категоріютоварівпереглядали+4508разів,в цьому- всього1 818разів (падінняв2,5рази).Упавінтерес ідо національного прапора: з936до 174переглядів засерпень цього року(в5разів).Вироби народнихпромислівтакожбільше цікавилиукраїнців у минуломуроці (докладнішедив. інфографіку).

Реклама

patr_01

Таке зниженняексперти пояснюютьпросто:всі, хтохотіли,прапори івишиванкивже придбали.До того ж,зараз суспільствооб'єднується навколоважливішихцінностей іцікавиться несорочками, аісторієюсвоєї країни іїї мовою.

КОСТЮМИ І ЯРМАРКИ. "Коли бувбумнавишиванки,їх купиливсі, хто хотів, – говорять аналітикиAllbiz, -а з урахуванням того, що доходинаселення падають, немає сенсукупувати кількапатріотичнихкостюмівв одній стилістиці.Так що заразлюди цікавлятьсяіншими національнимитоварами, наприкладвишиванкамидля дітей,якішвидко ростуть ідля якихактуальнішеоновленнягардеробу".

На думку авторів дослідження,інтерес українців довиключнопатріотичноїодязітрансформується впопит накостюмиз етнічнимимотивами."Цього рокусправжній бумпереживаютьрізноманітніярмарки та фестивалі, депредставленапродукція вітчизняних виробників, а такожавторські роботи,втому числів національному,етнічному тасучасномустилях.Ці товарипопулярні, іїх асортиментстає всеширше.А українцііз задоволеннямвідмовляються відіноземних виробників,віддаючи перевагувітчизняним товарам", – говорятьвAllbiz.Самі жвиробники зазначають,щопатріотичнийодяг все ще актуальний, але потрібновідчувати настрійпокупців івчасно "переключатися":так,зараз на пікумоди- вишитітуфлі,сумки,рукавички, шарфиі навітьшкарпетки!"Потрібношукати партнерівпо Україні,відкриватифірмові магазини, виходити наринки інших країн, у тому числіЄвропи і ПівнічноїАмерики. Адже якщодокладаєшзусилля впопуляризаціївітчизняних товарів, томожеш бутивпевнений, що нашіфутболки,світшотий іншийнаціональнийодяг будекористуватисявисоким попитом", – пояснюєспіввласникодного з львівськихбрендівпатріотичноїодягуПетроСкирчук.

В тренді
В Україні увірветься різке похолодання: синоптик розповіла, як зміниться погода
Реклама

СИМВОЛІЗМ І ЦІННОСТІ. За словами психологів,попит на подібнітоваридійсно змінюється.Алепо інтересуукраїнцівдо національного прапораабо одягуз символікоюне вартосудити про рівеньпатріотизмуу суспільстві."Настроїв суспільствівизначають некраваткиабовишиванки, абільш значущіречі.Українці несталивідчувати себеменшеукраїнцями через те,щоносятьєвропейськікостюми.Так само, якяпонецьне стає меншяпонцем,колиодягає, наприклад, нашувишиванку.Сплескиінтересудо національних символівбули і будуть, цене показникпатріотизму",- говорить ОлексійВасильєв.Згодна з нимі психологАльонаЛук'янчук: "Падіння попиту навишиванкине говоритьпро спадпатріотичних настроїв.Люди завждиспочаткуоб'єднуютьсяякимисьсимволами, адалібудь-яка групавжезалишаєтьсяза іншими критеріями-спільними цінностям, інтересами, ідеями...У 2014 роцібувсплеск інтересудо символікиу зв'язку з подіямив країні.Атепервишиванкисталиповсякденним одягом, – говорить експерт.- Даліоб'єднанняв суспільствійде вжеза смисловим навантаженням:ми бачимоінтерес доісторії, мови, івін буде ростив найближчі роки.Ранні етапиоб'єднаннялюдей завждихарактеризуютьсясимволізмомнаприклад, коли людинаприходить працюватив якуськорпорацію,там частороздаютьзначки,які показуютьбазовий рівеньєдностів колективі.Аколи людина вжеасоціюєколективзі словом"ми",в хід йдемотиваціяна більш високому рівні- черезсмислиіцінності.Зараз в Українійдеякразпошук спільнихнаціональних цінностейце якпрагматизмв Німеччині, духовністьвАзії абодемократія вСША".

В моді — шкарпеткиз вишивкою

Найчастішесимволічнінарядикупують уКиєві, Харкові, Одесі, Кривому Розі таДніпропетровську,каже ПетроСкирчук:це пояснюється тим,що у великихмістах мешкає більшеплатоспроможного населення.Товариз національними мотивамище довгобудутьв моді, аледану темупотрібно періодичноподаватилюдямпід новим"соусом",зазначає він: "Приміром, заразвисоким попитомкористуютьсяшкарпеткиз вишивкоювукраїнських мотивах-продажі цієїкатегорії товаруб'ють рекорди".

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти