Хейт і хейтери: як себе вести, якщо став жертвою небажаної уваги в мережі

Любителям злих коментарів мстять зеленкою і зізнаються в коханні

Розвиток інтернету, а особливо соцмереж, явище, безумовно, позитивне. Але воно породило справжній бич нашого часу – хейтерів, людей, які своїми негативними коментарями і постами псують нам настрій кожен день.
Звичайно, можна просто забанити злостивця, що бризкає отрутою. Можна поскаржитися на нього в поліцію – тим більше що у нас запрацював закон про протидію булінгу(знущанням) і вже навіть був винесений вирок неповнолітній, яка знущалася над знайомою, поширюючи в соціальних мережах непристойні фотографії. Але частіше доводиться ігнорувати потік негативу – хоча, як попереджають експерти, такий метод не самий здоровий, адже наша підсвідомість все одно отруюється думками про хейт. Ми з'ясували, які типажі хейтерів існують, і дізналися, як правильно реагувати на їх повідомлення, щоб обернути потік негативу в свою користь.

Хейтери: заздрісник, порадник, розумник і провокатор

Інтернет створює ілюзію безпеки і дає можливість проявити свої "кращі" якості – адже в онлайні легко зробити гидоту і залишитися безкарним. Сімейний психолог, гештальт-терапевт Оксана Сідун, визначає чотири типажі хейтерів за їх базовими коментарями, і дає поради, як їх нейтралізувати.  

Реклама
  • Заздісник

Він буде писати негативні коментарі про зовнішність, щось на зразок: "Аж дивитися страшно". Жінки так намагаються самоствердитися за рахунок інших, а чоловіки – зігнати образу на жіночу стать.

Таких хейтерів можна нейтралізувати, підвищуючи впевненість в собі. Для цього потрібно навчитися приймати компліменти, насолоджуватися своїм відображенням у дзеркалі, знати свої достоїнства і займатися спортом для підтримки організму в тонусі.

  • Порадник

Залишає коментарі, які намагаються нівелювати ваші досягнення порадами. Типаж хейтера – псевдоексперт: такі люди дуже категоричні, вважають свою життєву позицію "єдиною правильною" і намагаються нав'язати своє бачення всім. При цьому не обов'язково, що людина живе згідно зі своїми ж порадами. Нейтралізувати негативні відчуття від подібних коментарів допомагає самоіронія.

Реклама
  • Розумник

Висловлює думку, навіть коли його не питають. "Маю на це право", – вважає він. Типаж хейтера – псевдоборець за права: він упевнений, що зробить цей світ кращим, помічаючи всі недоліки і аналізуючи їх. В цьому випадку негативні емоції з'являються через те, що нам висловлюють думку, яку ми не хотіли б почути. В такому випадку потрібно зрозуміти, чи дійсно людина хотіла вам нашкодити. З таким підписником можна з'ясувати відносини в особистих повідомленнях.

  • Провокатор

Пише образи, гидкі речі і нецензурну лексику. Типаж хейтера – людина, яка відмінно себе почуває в конфліктних ситуаціях. Наприклад, він виховувався в родині, в якій було багато скандалів, і тепер він не знає, як правильно реагувати, коли все спокійно. Мета – зняти накопичене роздратування, а заодно – зруйнувати чужі приємні відчуття. Щоб позбутися від таких хейтрів, варто використовувати бан – видалення в чорний список.

Читайте також:

Реклама

Причини хейту

Іноді всі ми не проти зав'язати суперечку в соціальних мережах, навіть якщо не є завзятими хейтерами.

"Через те, що в Україні нестабільне соціально-політичне становище, у людини знижується рівень стресостійкості і підвищується агресія, – пояснює Оксана Сідун. – Залишити злісний коментар в соцмережі – найменш енерговитратний варіант "спустити пар".

  • Спускаємо пар

Є безліч позитивних способів зняти напругу. Наприклад, для чоловіків – посилене спортивне тренування. Але оскільки хейт – це вербальне вираження агресії, бажано не тільки побити грушу, але і посваритися на неї. Жінки знімають стрес, коли насолоджуються красою. Наприклад, доглядають за квітами, ходять в музей або на шопінг, гортають журнал або дивляться кіно, а потім обговорюють це з подругами.

  • Гігієна

А ще Оксана Сідун рекомендує навіть в соціальних мережах не забувати про вибудовування своїх кордонів і захист особистого простору.

"Це ваша сторінка, і ваша влада робити що завгодно, – нагадує психолог. – Ви можете обмежити дії хейтерів завдяки технічним можливостям мережі. Якщо вам важливо підтримувати відносини з людиною, яка поводиться як хейтер, поговоріть з нею особисто і попередьте, що її поведінка вам не подобається. Або ж дайте відповідь прямо в коментарях. Можливо, при особистій розмові слова цієї людини виявляться зовсім ворожими: далеко не всі люди в текстовому форматі вміють правильно висловлювати свої емоції".

Читайте також:

Відповідальність за погрози: арешт на півроку і в'язниця

З 19 січня цього року в Україні діє закон про протидію булінгу (знущанням) як офлайн, так і онлайн.

"Але стаття 173-4 захищає тільки учасників освітнього процесу – за умови, якщо хоча б одна зі сторін не досягла 18 років", – пояснює речник Національної поліції Ярослав Тракало.

Всім іншим користувачам він рекомендує звертатися до адміністрацій соціальних мереж, які можу видалити непристойний контент і деактивувати облікові записи хейтерів.

"Якщо вам погрожують і ви впевнені, що існує небезпека заподіяння фізичної шкоди, потрібно звернутися в правоохоронні органи. Після перевірки інформації правоохоронці нададуть відповідну правову оцінку", – каже Ярослав.

За його словами, реальна загроза життю кваліфікується згідно з Кримінальним кодексом України. Покарання – арешт на строк до шести місяців або обмеження волі на строк до двох років. За дрібне правопорушення передбачена адміністративна відповідальність.

Вибір: професія, задоволення і хейт мимоволі

  • Випадково: в інтернеті люди не відповідають за свої слова і бояться зустрітися особисто

Олександра Вовк працює в ЗМІ. Одного разу вона потрапила в центр скандалу з впливовими особистостями, і на її особистій сторінці навіть писали погрози.

"Як правило, я підтримую колег або відстоюю власні інтереси, – пояснює Саша. – Мене зачіпають образи, погрози і відверта брехня, я можу навіть використовувати міцне слівце. Але люди просто не відповідають за свої слова в мережі! А коли я захотіла зустрітися з людиною і поговорити, дивлячись в очі, вона на зустріч не погодилася".

  • Для задоволення: в позитив ніхто не вірить, писати гидкі речі потрібно для балансу

Користувач ra29 став популярний відразу на декількох різномовних сайтах одного холдингу завдяки своїм порадам і зауваженнями до адміністрації. Причому людина не лінувалася: свої повідомлення вона дублювала на різних мовах і розміщувала на двох сайтах відразу. Причому за весь цей час він жодного разу не скористався фотофорумом і не придбав жодного товару. Коли у ra29 попросили пояснити свою поведінку, він заявив:

"Я вважаю, що у редактора сайту – авторитарний стиль роботи, а річ не може подобатися всім. Як то кажуть, "я не долар, щоб усім подобатися".

І якщо на сайті виключно позитивні відгуки – це перша ознака нещирості. Я вперше стикаюся з тим, що реєстрація на двох сайтах, російською та українською, вважається небажаною! Чи є в діях людини "умисна шкода" – повинен встановлювати суд, а не редактор – у якого, за моїми відомостями, немає ніякої юридичної освіти. В інших випадках в Україні діє презумпція невинуватості". Зауважимо, що адміністрація сайту завжди відповідала на коментарі цього користувача, щоб з'ясувати причину невдоволення.

  • На замовлення: хейтери не торгуються, а за негатив отримують погодинну оплату

Роман Глєбов працює в медіа і знає все про хейтерів, які на своїй діяльності заробляють гроші.

"Це ідеальні "солдати" для чорних піар-агентств, які займаються "знищенням" конкретних персонажів, – розповідає Роман. – Перед ними стоїть завдання зробити так, щоб від людини відвернулися шановані в суспільстві люди. Ціни на подібному ринку в основному договірні. Але, що добре для замовника, хейтери зазвичай особливо не торгуються, для них сам процес – задоволення. Оплата праці може бути погодинна, в більш складних схемах – залежати від кількості лайків, перепостів, коментарів. Серед замовників подібних піар-агентств нерідко бувають юридичні фірми або адвокати. Бюджети подібних проектів можуть бути абсолютно різними. Все залежить від об'єкта і від так званої обратки – ефекту, який викликав коментатор. Обратки бувають різними і часто дуже неприємними, навіть якщо ви ведете гнівний діалог в соцмережах не під своїм ім'ям і аватаркою. У кращому випадку за подібні "забави" вас обіллють зеленкою".

Читайте також:

Практика: полюбити хейтера

За відгуками популярних блогерів, перші хейтери з'являються, коли кількість передплатників сягає межі 10 000. Тобто негатив збільшується з ростом популярності як своєрідний вірус онлайн-зірок – адже чим більше людей знають про блогера, тим вище ймовірність, що серед них є і хейтери.

Марина Могилко – блогер, веде кілька каналів про саморозвиток і навчання. В одному з відео вона поділилася, що російськомовний простір на YouTube агресивніше реагує на один і той же контент. Як вважають спікери TED Talks, найбільше хейтерів у тих, хто робить щось значуще – політики чи соціальні активісти. А також у тих, хто створює якісний розважальний контент.

У боротьбі з негативом кожен знаходить свій спосіб. Наприклад, б'юті-блогер Ріна Ніколь на камеру робить макіяж, підкреслюючи всі недоліки, про які їй писали в коментарях. Алла Костромічева, ведуча шоу "Топ-модель по-українськи", запустила лінію футболок з написом #lovemyhaters. Маша Єфросиніна з Настею Каменських зняли відео, в якому обговорювали негативні коментарі на своїх сторінках.

В рамках програми "Оля" за мотивами американського шоу Елен Дедженерес, Ольга Фреймут створила рубрику "Хейтер, I love you".

"Це відмінна можливість прийти до людей, які написали про тебе не дуже делікатно, і сказати:"я тебе люблю", – поділилася українська телеведуча в соціальних мережах. – Друзі, давайте не будемо сприймати все так серйозно. Я всім бажаю самоіронії, і собі теж".

Редактори знаходили тих, хто в соціальних мережах писав негативні коментарі про Ольгу Фреймут, а після ведуча відвідувала своїх хейтерів, попередньо готуючись до кожної зустрічі. У дівчини-фармацевта, яка порівняла Фреймут зі старим диваном, Оля попросила рекомендації по омолодженню і подарувала їй новий диван і свою фірмову кепку. Двом чоловікам, які сумнівалися в її інтелекті, ведуча показала дипломи з відзнакою і МРТ – щоб довести наявність мозку. Після чого обидва хейтери вибачилися за свою поведінку. А один з них навіть зізнався, що з'ясовувати стосунки в коментарях чомусь вважається нормальним стилем спілкування. Але сказати все, що він написав, прямо в обличчя ведучій він би не наважився.

Хейтери, ай лав ю! У шоу Оля Фреймут спілкувалася зі своїми підписниками. Фото: Кадр програми "ОЛЯ"

Конкуренція: "війни" на YouTube

Іноді Хейт – не тільки вираз власних емоцій, а й спосіб нейтралізувати конкурентів. Це стосується не тільки іміджу великих організацій, але і розважальних каналів відеоблогерів. Для монетизації каналів на YouTube адміністрація розробила спеціальні схеми: від спонсорства та нативної реклами до створення контенту Premium акаунтів. Але через атакихейтерів заробити на своєму блозі виходить далеко не у всіх.

Найвідомішим прикладом онлайн-бойкоту став співак і блогер Едвард Атева. Він не раз досить жорстко жартував над своїми хейтерами і іншими популярними ютуберами. Після цього на каналі блогерші і співачки Ліззкі з'явилося відео "Дисс на Атеву". У ньому Ліззка розкритикувала Едварда і закликала своїх підписників ставити дизлайк конкуренту. Її підтримали не тільки передплатники, а й інші блогери. В результаті кількість переглядів на каналі Атеви знизилося з 5 млн до 10 тисяч (!), і вже 2 роки він не може відновити свій канал. Причому він набрав максимальну кількість дизлайків в російськомовному сегменті YouTube.

Атака підписників. Як падають популярні акаунти. Фото: з блогу Яна Топлеса

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64814.73

Bitcoin Cash (BCH)

480.3

Binance Coin (BNB)

599.88

Ethereum (ETH)

3178.69

Litecoin (LTC)

84.2

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.59

Євро (€)

42.26

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти