Путін намагається виставити себе миротворцем – інтерв'ю з Петом Коксом

На думку колишнього президента Європарламенту, Росія намагається послабити єдність міжнародної спільноти, щоб послабити санкції

В опублікованій днями першій частині інтерв'ю з колишнім президентом Європарламенту Петом Коксом сайт "Сегодня" говорив про реформу Верховної Ради. Нагадаємо, що з осені 2015 року він очолює спільну українсько-європейську місію з реформування нашого парламенту і навесні минулого року депутати навіть проголосували відповідну резолюцію. Але далі слів справа не пішла – за два роки депутати так і не змогли внести поправки в регламент.

Зараз місія Пета Кокса працює з фракціями та депутатськими групами, переконує змінити регламент і, таким чином, запустити реформу Верховної Ради. Але парламентаріїв, схоже, більше хвилює бюджет-2018 і законопроект про реінтеграцію Донбасу. Особливо в умовах появи в The Wall Street Journal статті про можливість розміщення на Донбасі 20-тисячної місії "блакитних касок". З такою пропозицією, за інформацією видання, Штати нібито готові звернутися до Росії.

Реклама

Раніше Путін і Лавров оголосили список умов, на яких Росія погодиться почати діалог з миротворцям – це амністія бойовикам і виконання Україною політичної частини Мінських угод. Україну це категорично не влаштовує. Серед наших пріоритетів – щоб миротворча місія встала на кордоні, перекривши поставки російських техніки і особового складу бойовикам, отримала доступ до всієї окупованій території, а в її складі не було росіян. Все це, за словами Пета Кокса, потрібно чітко прописати в мандат майбутньої миротворчої місії, інакше ризикуємо своїми ж руками заморозити конфлікт. У другій частині інтерв'ю сайту "Сегодня" колишній президент Європарламенту розповів, коли Росія може змінити свою політику, і чому в мандат миротворчої місії потрібно також чітко прописати терміни її виведення з Донбасу.

- Як вважаєте, чи може Росія погодитися на українські умови розміщення миротворчої місії на Донбасі?

- Мені здається, деякі елементи можуть сформувати зміну політики Росії. По-перше, президентські вибори в Росії і спроба Путіна уявити себе в якості миротворця. Якщо ви поглянете на Біблію і православну релігію, вони кажуть благословляти миротворців. По-друге, спроба послабити рішучість і єдність міжнародної спільноти щодо санкцій проти Росії. Москва може сказати: дивіться, ми такі миролюбні, ви повинні змінити санкційну політику. І коли ми починаємо вдаватися в деталі, мотивація – один аспект, але мені здається найважливіше – це неконтрольована сьогодні ділянка українсько-російського кордону. Через нього Росія перекидає на Донбас все, що допомагає озброювати бойовиків, включаючи особовий склад. І це найбільша проблема.

Реклама

- Так, без доступу до кордону миротворча місія втрачає сенс. А спочатку росіяни взагалі пропонували, щоб миротворці охороняли місію СММ ОБСЄ.

- Якщо справа лише в тому, щоб захистити представників СММ ОБСЄ біля лінії демаркації (зіткнення – Авт.), це не захистить цивільних, українських військових і взагалі це дуже обмежена форма миротворчої місії. Я вважаю, що Україна повинна наполягати на кардинально іншому мандат місії. Є й інше не менш важливе питання, яке потрібно підняти. Коли ви звертаєтеся до Радбезу ООН і починаєте там просувати свої ідеї, позитив в тому, що міжнародне співтовариство бере участь в цьому разом з вами. Але зворотна сторона медалі в тому, що за допомогою того ж міжнародного співтовариства ви ризикуєте заморозити конфлікт.

- І таких прикладів у світі досить багато ...

Реклама

- Наприклад, у ООН є "зелена лінія" на Кіпрі (демаркаційна лінія, яка розділяє острів на дві частини: грецьку і турецьку – Авт.) між північною і південною частиною острова. Мандат ООН на Кіпрі стартував з 1947 року (після турецького вторгнення – Авт.). У Лівані тимчасові сили ООН почали діяти з 1978 року (для виведення ізраїльських сил з півдня Лівану – Авт.) і мандат досі триває. І, врешті-решт, у нас є ірландсько-ООН-ські миротворці, які обслуговують деякі з цих сил, і серед них деякі припадають онуками і синами тих, хто вже служив у лавах цих місій. Тому коли ми говоримо про миротворчу місію, її мандат повинен бути вивірений до дрібниць, в тому числі умови і терміни, за які миротворці повинні вийти з території конфлікту. Пропозиція Кремля по миротворцям, на мій погляд, дуже обмежена і потребує радикальної доопрацювання.

- Але диявол, як завжди, криється в деталях ...

- Так, так завжди ...

- Як вважаєте, чи може Росія погодитися на українські умови розміщення миротворчої місії на Донбасі?

- Мені здається, деякі елементи можуть сформувати зміна політики Росії. По-перше, президентські вибори в Росії і спроба Путіна уявити себе в якості миротворця. Якщо ви поглянете на Біблію і православну релігію, вони кажуть благословляти миротворців. По-друге, спроба послабити рішучість і єдність міжнародної спільноти щодо санкцій проти Росії. Москва може сказати: дивіться, ми такі миролюбні, ви повинні змінити списку санкцій політику. І коли ми починаємо вдаватися в деталі, мотивація – один аспект, але мені здається найважливіше – це неконтрольований сьогодні ділянку українсько-російського кордону. Через нього Росія перекидає на Донбас все, що допомагає озброювати бойовиків, включаючи особовий склад. І це найбільша проблема.

- Так, без доступу до кордону миротворча місія втрачає сенс. А спочатку росіяни взагалі пропонували, щоб миротворці охороняли місію СММ ОБСЄ.

- Якщо справа лише в тому, щоб захистити представників СММ ОБСЄ біля лінії демаркації (зіткнення – Авт.), Це не захистить цивільних, українських військових і взагалі це дуже обмежена форма миротворчої місії. Я вважаю, що Україна повинна наполягати на кардинально іншому мандат місії. Є й інший не менш важливе питання, яке потрібно підняти. Коли ви звертаєтеся до Радбезу ООН і починаєте там просувати свої ідеї, позитив в тому, що міжнародне співтовариство бере участь в цьому разом з вами. Але зворотна сторона медалі в тому, що за допомогою того ж міжнародного співтовариства ви ризикуєте заморозити конфлікт.

- І таких прикладів у світі досить багато ...

- Наприклад, у ООН є "зелена лінія" на Кіпрі (демаркаційна лінія, яка розділяє острів на дві частини: грецьку і турецьку – Авт.) Між північною і південною частиною острова. Мандат ООН на Кіпрі стартував з 1947 року (після турецького вторгнення – Авт.). У Лівані тимчасові сили ООН почали діяти з 1978 року (для виведення ізраїльських сил з півдня Лівану – Авт.) І мандат досі триває. І, врешті-решт, у нас є ірландсько-ООН-ського миротворці, які обслуговують деякі з цих сил, і серед них деякі припадають онуками і синами тих, хто вже служили в рядах цих місій. Тому коли ми говоримо про миротворчу місію, її мандат повинен бути вивірений до дрібниць, в тому числі умови і терміни, за які миротворці повинні вийти з території конфлікту. Пропозиція Кремля по миротворцям, на мій погляд, дуже обмежена і потребує радикальної доопрацювання.

- Але диявол, як завжди, криється в деталях ...

- Так, так завжди ...

- І Ви правильно сказали, потрібно дуже чітко проговорити мандат цієї миротворчої місії, щоб ми своїми ж руками не заморозили війну на Донбасі.

- Абсолютно вірно. Також Путін хоче руками миротворців ще раз показати світу, що це внутрішній конфлікт (як каже Москва "громадянська війна" – Авт.) в Україні, а не війна з Росією. Саме тому я і наголошую, що мандат на введення миротворців дуже важливий, і українсько-російський кордон також потрібно брати під контроль. В іншому випадку не можна виключати, що Росія не буде перекидати техніку і особовий склад на Донбас під час або після завершення мандата роботи миротворчої місії. І, звичайно ж, потрібно не допустити, щоб руками міжнародних миротворчих сил конфлікт на Донбасі заморозили.

- А як щодо європейців? Вони погодяться відправити своїх миротворців на Донбас? Судячи з риторики Юнкера, Україну і в Євросоюзі в найближчі 25 років не чекають.

- Вас не повинно це збивати з пантелику. На це є деякі об'єктивні причини. По-перше, Угода про асоціацію вже підписана і на імплементацію всіх прописаних там вимог і умов може піти до 10 років. Це дорога вашої євроінтеграції, яка почалася, але ще не пройдена. По-друге, ви ж бачили, як несподівано в Нідерландах пройшов референдум (в квітні 2016 року в Нідерландах пройшов консультативний референдум, понад 60% тих, хто проголосував сказали "ні" Асоціації з Україною – Авт.). Але, не дивлячись на негативні результати референдуму, Сенат і уряд Нідерландів вирішили підтримати Асоціацію з Україною, кажучи своїм жителям, що Угода про асоціацію це не членство України в ЄС.

Коли пан Юнкер обирався на пост президента Єврокомісії кілька років тому, він сказав, що до 2020 року чергового розширення ЄС не буде. І це було сказано не тільки для України, але і для Сербії, Чорногорії та інших. З огляду на той факт, що ви навіть не в статусі кандидата на членство в ЄС, на відміну від Сербії. Я підкреслю, що політика нерозширення до 2020 року це не тільки частина виборчої кампанії Юнкера. Він також враховує і те, що якщо оголосити про вступ тієї чи іншої країни в ЄС не у відповідний момент, це не спрацює.

- Як вважаєте, чи може Росія погодитися на українські умови розміщення миротворчої місії на Донбасі?
- Мені здається, деякі елементи можуть сформувати зміна політики Росії. По-перше, президентські вибори в Росії і спроба Путіна уявити себе в якості миротворця. Якщо ви поглянете на Біблію і православну релігію, вони кажуть благословляти миротворців. По-друге, спроба послабити рішучість і єдність міжнародної спільноти щодо санкцій проти Росії. Москва може сказати: дивіться, ми такі миролюбні, ви повинні змінити списку санкцій політику. І коли ми починаємо вдаватися в деталі, мотивація – один аспект, але мені здається найважливіше – це неконтрольований сьогодні ділянку українсько-російського кордону. Через нього Росія перекидає на Донбас все, що допомагає озброювати бойовиків, включаючи особовий склад. І це найбільша проблема.
- Так, без доступу до кордону миротворча місія втрачає сенс. А спочатку росіяни взагалі пропонували, щоб миротворці охороняли місію СММ ОБСЄ.
- Якщо справа лише в тому, щоб захистити представників СММ ОБСЄ біля лінії демаркації (зіткнення – Авт.), Це не захистить цивільних, українських військових і взагалі це дуже обмежена форма миротворчої місії. Я вважаю, що Україна повинна наполягати на кардинально іншому мандат місії. Є й інший не менш важливе питання, яке потрібно підняти. Коли ви звертаєтеся до Радбезу ООН і починаєте там просувати свої ідеї, позитив в тому, що міжнародне співтовариство бере участь в цьому разом з вами. Але зворотна сторона медалі в тому, що за допомогою того ж міжнародного співтовариства ви ризикуєте заморозити конфлікт.
- І таких прикладів у світі досить багато ...
- Наприклад, у ООН є "зелена лінія" на Кіпрі (демаркаційна лінія, яка розділяє острів на дві частини: грецьку і турецьку – Авт.) Між північною і південною частиною острова. Мандат ООН на Кіпрі стартував з 1947 року (після турецького вторгнення – Авт.). У Лівані тимчасові сили ООН почали діяти з 1978 року (для виведення ізраїльських сил з півдня Лівану – Авт.) І мандат досі триває. І, врешті-решт, у нас є ірландсько-ООН-ського миротворці, які обслуговують деякі з цих сил, і серед них деякі припадають онуками і синами тих, хто вже служили в рядах цих місій. Тому коли ми говоримо про миротворчу місію, її мандат повинен бути вивірений до дрібниць, в тому числі умови і терміни, за які миротворці повинні вийти з території конфлікту. Пропозиція Кремля по миротворцям, на мій погляд, дуже обмежена і потребує радикальної доопрацювання.
- Але диявол, як завжди, криється в деталях ...
- Так, так завжди ...
- І Ви правильно сказали, потрібно дуже чітко проговорити мандат цієї миротворчої місії, щоб ми своїми ж руками не заморозили війну на Донбасі.
- Абсолютно вірно. Також Путін хоче руками миротворців ще раз показати світу, що це внутрішній конфлікт (як каже Москва "громадянська війна" – Авт.) В Україні, а не війна з Росією. Саме тому я і наголошую, що мандат на введення миротворців дуже важливий, і українсько-російський кордон також потрібно брати під контроль. В іншому випадку не можна виключати, що Росія не буде перекидати техніку і особовий склад на Донбас під час або після завершення мандата роботи миротворчої місії. І, звичайно ж, потрібно не допустити, щоб руками міжнародних миротворчих сил конфлікт на Донбасі заморозили.
- А як щодо європейців? Вони погодяться відправити своїх миротворців на Донбас? Судячи з риторики Юнкера, Україна і в Євросоюзі в найближчі 25 років не чекають.
- Вас не повинно це збивати з пантелику. На це є деякі об'єктивні причини. По-перше, Угода про асоціацію вже підписано і на імплементацію всіх прописаних там вимог і умов може піти до 10 років. Це дорога вашої євроінтеграції, яка почалася, але ще не пройдена. По-друге, ви ж бачили, як несподівано в Нідерландах пройшов референдум (в квітні 2016 року в Нідерландах пройшов консультативний референдум, понад 60% тих, хто проголосував сказали "ні" Асоціації з Україною – Авт.). Але, не дивлячись на негативні результати референдуму, Сенат і уряд Нідерландів вирішили підтримати Асоціацію з Україною, кажучи своїм жителям, що Угода про асоціацію це не членство України в ЄС.
Коли пан Юнкер обирався на пост президента Єврокомісії пару років назад, він сказав, що до 2020 року чергового розширення ЄС не буде. І це було сказано не тільки для України, але і для Сербії, Чорногорії та інших. З огляду на той факт, що ви навіть не в статусі кандидата на членство в ЄС, на відміну від Сербії. Я підкреслю, що політика нерозширення до 2020 року це не тільки частина виборчої кампанії Юнкера. Він також враховує і те, що якщо оголосити про вступ тієї чи іншої країни в ЄС не у відповідний момент, це не спрацює.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63265.4

Bitcoin Cash (BCH)

474.57

Binance Coin (BNB)

551.4

Ethereum (ETH)

3025.17

Litecoin (LTC)

80.62

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.28

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти