З 16 січня року набуває чинності чергова норма закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної" – перейти на неї будуть зобов'язані торгівля і сервіс. Як діяти, якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене?
Про це уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь пише на своїй сторінці у Facebook.
Мовний омбудсмен пропонує діяти наступним чином:

- Спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою.
- У разі відмови працівника звернутися до керівництва закладу або на "гарячу лінію" установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.
- У разі відмови або не забезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб'єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти суб'єкта).
- Подати скаргу до уповноваженого на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку [email protected] або заповнити відповідну форму на сайті уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/.
- У скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Рекомендується також додати докази на підтвердження.
Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.
Скарги подаються уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення.
Раніше сайт "Сьогодні" розповідав, які покарання загрожують за порушення мовного закону.