Як проходить велике жіноче ралі в Києві: шлях по легенді та маршали

18 березня 2018, 05:13

Шагінян Тетяна

Взяти участь в гонці можна на звичайному авто, ціна питання – 1600 грн з екіпажу

Вцьомуроціпершівесняніденькисонцемособливо непорадували.Затеподарунокна8 Березня -чотиривихіднихдні підряд-вкожномубудинкувідзначилипо-своєму.

"Мы каждое 8 Марта ждем в гости детей — сына с внучкой, племянниц", — говорит столичная пенсионерка Людмила Савченко.

"А я против гендерного праздника, даже вина не выпью", — делится мнением бухгалтер Елена Остапенко.

Насжевце прекрасне жіноче святозацікавилаподія,якачастозіслабкою статтюне асоціюється-автогонка!

Вже 20 років "Київський міський автомото клуб" 8 Березня традиційно проводить Велике Жіноче Ралі. Прийнятивньомуучастьможутьтількипредставниціслабкої статі.Засловамиодногозорганізаторівгонки,АндріяХорольського:

"Это делается для девочек, которым не чужд адреналин в крови и авантюризм в сердце".

Мивзяли участь,щобзрозумітиспецифікугонкизсередини.

Правила

Реклама

Потрапитинараліможутьвсібажаючіпанянки.Екіпажскладається здвохосіб-пілота(водія)іштурмана(того,хтопідказуєдорогу).Обидва члениекіпажуповиннімативодійськепосвідчення,щоб,вразінеобхідності,штурманмігсістизакермо.Автомобільприцьомуможебутибатька,чоловіка,подругиабонавітьузятий напрокат-звичайно,про те,щоавтобудебрати участьвгонках,необхідноповідомитивласникуабокомпанії-прокатнику.Третьоїлюдинивсалонібутине повинно.

Про початокреєстраціїорганізаториповідомляютьвкінці січнянасвоємусайтіінасторінців"Фейсбуці".Тамже,вразінеобхідності,можназнайтисобіштурманаабопілота,тобто створитиекіпаж-якщоподруги,яка ризикнулавплутатисявтакий захід,увасне виявилося.Тутжебуваліучасникиіновачкиобмінюютьсядосвідоміпорадами,задаютьпитання.

Дляреєстраціїнеобхіднозаповнитиформу,девказуютьсятількипаспортніданіекіпажуіавто.

Всіавтомобілі,які беруть участьвралі,ділятьсянатри класиза обсягомдвигуна:1клас-до1,4літра,другий,найбільш наповненийклас-1,4-2,0,ітретійклас-від2літрів.Прицьомудлявсіхавтомобілів,незалежновідкласу,умовигонкиоднакові:тутважливомайстерність,а нерозмір.Тимбільше, що чимбільше"корабель",тимскладнішепротискуватисяміжфішкаминаслаломі.Припідрахункубалів,впідсумковійтаблицірезультатів,місцевизначаєтьсяяквкласі,таківзагальномузаліку.

Післяреєстраціїможнабрати участьвколективнихтренуваннях,можнатренуватисясамостійноабозовсім нетренуватися-за бажаннямекіпажу.Такожпід часреєстраціїбагатовідразувибираютьстартовийномер,підякимвиступатимеекіпаж.Мивибралиперший(№1):намздавалося,щоцекруто,аз'ясувалося,щоцейномер-найскладніший.Аджепершийпочинаєгонку,азначить,всі ділянкипроходитьпершиміпідглянути,якцепотрібноробити,ні в кого!

Учасники

Реклама

Угонціберуть участьвсібажаючі.Тобтодомогосподаркаможезмагатисязжурналістами,банківськимипрацівниками,інструкторамипоконтроаварійномуводіннюіпрофесійнимиавтоспортсменам.Звичайно,шансивтакій ситуаціїне зовсімрівні,алепотрапитивпризиможекожен-гонкаскорішесхожанаквест,деважливограмотнодотримуватися правил.Приїхатиможназ усієїУкраїни-територіальнихобмеженьнемає.

Після реєстрації обов'язкова умова – пройти інструктаж, надати авто для техогляду (аптечка, вогнегасник, знак аварійної зупинки і буксирувальний трос, справні "стопи", "поворотники" і ремені безпеки), оплатити ліцензію для участі в гонках, страховку, внесок учасника (все разом – 1600 грн з екіпажу, див. таблицю) і отримують наклейки з номером і наклейки спонсорів. Проходить він завжди 7 березня, напередодні гонки. Тут же можна з'ясувати "тарувальний кілометр", тобто взятий за основу при написанні легенди. Це показник, з яким машина проїжджає конкретну ділянку дороги, і вона може відрізнятися в залежності від діаметра коліс авто, роботи одометра і т. д. Тобто два авто можуть проїхати однакову ділянку дороги, але у одного на одометрі буде 1 км, а у іншого – 1,3 км. У нашому випадку "джигіт" – Renault Koleos з об'ємом двигуна 2,5 (третій клас) – допускав похибку в 150-180 м. Це багато.

Словничок ралі

Легенда-брошура,дерозписанийшляхекіпажу.Сторінкилегендирозділенінакількаділянокіз зазначеннямкілометражу.Кожен наступнийвідрізоквідзначаєтьсядорожнімизнакамиабопокажчиками.Завданняштурмана-читатилегендуірозповідатипілотові,кудиїхати,зякою швидкістюізаякий періодчасунеобхіднопройтивідрізок.

Маршал — наглядач ралі.

Реклама

РКЧ раптовийконтрольчасу.Цемашиназмаршалом,контролюючимпроїздполегенді,арозташованавонавбудь-якомумісцілегенди,про якеекіпажіне знають.ПриїхатинаРКЧкоженекіпажповиненрівновсвоюхвилину.Яку-вираховуєштурманзгідно з легендою.

Карнет — "щоденник" екіпажу,демаршалвідзначаєрезультатиекіпажу:часстартуіфінішу,приїздунаРКЧ,часпроїздуслалому,картингуіт.д.

Слалом  малюнок,якийекіпажнаходу"малює"міжфішками.

СД спеціальна ділянка.Цеможебутиділянканагоночномутрекуабопересіченіймісцевості.

На старт: нерви і неуважність

Убагатьохжінок 8Мартапочинаєтьсязквітівікави(абошампанського)вліжко.Умене-змийки"Джигіта"в8ранку.Наклеюючиначистумашинукартинкиз№1(першимстартовим),хлопцінамийцінапутствовали:"Тількизперемогою!"івручилибукетикмімози.Приємно.Увиграшія,звичайно,сумнівалася,аджетренуванняунасбуловсьогоодне:всі майданчикивКиєвітаоколицях50х50метрів(ширинаміжкрайнімифішками)буливснігу-не потренуєшся.

Реклама

Закритий старт – на Майдані, навпроти мерії – до 11:00. Заїзд з Бессарабки – всім екіпажам було видано вказівки щодо заїзду. Ми знали, що шлях (легенда) нам чекає непростий, але і не довгий – 50 км, замість анонсованих 120, СД не буде, за запізнення на РКЧ не штрафують – складна дорога в зв'язку зі снігом. Всі ці знання вселяли впевненість, бентежив лише слалом на Хрещатику. Незважаючи на те, що в ширину це 8 смуг, порядку тих самих 50 метрів, фігура затиснута – не розженешся, особливо на нашому "кораблі". Хрещатик – від Прорізної до Інститутської був закритий для проїзду, запускали тільки учасниць ралі – авто з наклейками. Незважаючи на попередню онлайн-реєстрацію в 50 екіпажів, до самого ралі доїхало лише 32 машини.

Кожназнасвибралаодягза принципом:спочаткузручно,потім-красиво.Звичайно,мивсітрохихвилювалися,ікожнапередстартомбороласязістресомпо-своєму.Яйогопішлазаїдатизі знайомою-пілотоміншогоекіпажу.

"Боюсь, что гормоны подведут, ведь я на третьем месяце, — делилась приятельница. А штурману нужно домой заехать — покормить малявку, ей 4 месяца, еще грудничок".

Ямало не вдавиласясвоєюкартоплеюфрі:вагітні,годуючімами-інаралі!

Колиповернуласяпіслязаїданнястресу,мійштурмануженервовоклацалапокалькулятору-вонаотрималалегендуіпрораховувала,зякою швидкістюів скількипотрібнобутинакожній дільниці.Легендавидаєтьсяза20хвилиндостарту.Подумавшипросебе:"Гонкувиграєпілот,апрограєштурман",ясілазакермо.

Першийстартовийномерзобов'язуєдограничноїуважності- не закимпідглянути.Врезультатінеуважностімине помітилислалом:поспостерігавши,якмаршалвідраховуєнапальцяхстарт,япоїхаланавиїзд,аповиннабула-наслалом,аджефішкистоялипереднашиминосами!Миспробувалиповернутися,алегонкаєгонка:нампоставилинепроїздпершогослаломуівідправилидаліполегенді.

Гонка: легенда, слалом, РКЧ та інші неприємності

Коли їдеш по легенді і губишся, головний принцип – повернутися в ту точку, на якій ти впевнений, що ще було на маршруті. Так нам довелося вступати раз вісім за гонку. Після першого разу – дзвінок: "Перший стартовий, ви повернули не туди, зійшли з легенди". Заїкаючись (загрожував штраф) я розповіла, що ми повернулися на маршрут, розвернувшись на Пушкінській. Згідно з легендою, наша найближча зупинка – картинг на Столичному шосе. За негласним правилом гонки, на картинг їде штурман. До речі, саме тому кілька екіпажів вибрали в штурмани майстрів з цього виду спорту. На картингу дається три заїзди: теоретично перші два штурман вивчає трасу, а останній – жене. Екіпажу зараховується кращий результат за три кола. Наш кращий – 2 хвилини 5 секунд. Для порівняння: кращі результати у профі з інших екіпажів – 37 і 41 секунда.
Після картингу десь мав бути РКЧ, складність якого в тому, що ніхто не знає, де він знаходиться. Тому потрібно уважно стежити не тільки за дорогий, але і за узбіччям, щоб не проїхати маршала. А головне – пам'ятати про час: ранній приїзду на РКЧ – штраф. Екіпажам, як наш, які орієнтуються по Києву і передмістю (легенда не обмежується тільки столицею), зорієнтуватися легше: цей знак пам'ятаю, цей поворот знаю ...

НаРКЧнасзустрів"Борода"-АндрійХорольський,одинзорганізаторівгонки-строгий,алесправедливий:

"Ну, молодцы, девчонки, собрались. А то я за вас переживать начал — так проколоться на старте".

Підбадьорить успіхом на РКЧ – не заблукали і приїхали в свою хвилину, – ми "видихнули" і поїхали за легендою далі. Знаючи, скільки потрібно прибути на фініш (штурман розрахувала) і де він (все на тому ж Хрещатику), ми дозволили собі заблукати, та так, що ледь не вибули з гонки! Одним із завдань було написати назву закладу, який ми проїжджаємо. Заблукавши, ми ризикувати не проїхати повз це місце, а перший номер позбавляв можливості запитати: ми повинні проїхати по легенді першими і здати карнет з правильною відповіддю теж першими. Неправильна відповідь – дискваліфікація, згідно з регламентом.

Післяп'ятогоколанаПечерськумизнайшлитой злощаснийзаклад-кінотеатр"Зоряний".На щастя,зачасоммимоглимайжене стежити,аджесередняшвидкістьгонки-30км/год,амиїхали50-60км/год.Значить,взапасіхвилин20на"загубитися"унасбуло.Фінішіз запізненнямна4хвилини,останній,найскладнішийслалом3години чекання-покидоїде31екіпаж,знайдутьсяті, хто загубився.Потімсуддіпорахувалирезультати-і...10-емісцевкласіі16-евабсолютномузаліку-мивпевненісереднячки!

Почому "поганяти"

  • Мийкаавто(обов'язково)-200грн
  • Разова страховка – 40 грн
  • Разоваліцензіядляучастівгонках-300грн
  • Внесокзекіпажу-500грн(по250грнзлюдини)
  • Паливо-близько250грн

РАЗОМ: 1630 грнзекіпажуабо800грнзлюдини

Всі подробиці в спецтемі Women's day: 8 Березня

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти