Як українські військові використовують безпілотники: За допомогою "Фурії" знищили ЗРК "Стріла-10"

Деякі безпілотні літальні апарати (БПЛА) вже використовують на Донбасі, а інші ще можуть підсилити українську армію

Минулого тижня в Києві пройшла міжнародна спеціалізована виставка "Зброя та безпека – 2015". Крім нової бронетехніки і стрілецької зброї відвідувачі могли побачити нові українські дрони. Цих маленьких літальних апаратах наша армія потребує не менше, ніж великих танкыв, тому що за допомогою безпілотників можна вести розвідку в реальному часі, розкривати позиції ворога і навіть наносити йому втрати, не вдаючись до допомоги солдатів. "Сегодня" побувала на виставці і з'ясувала, які безпілотні літальні апарати (БПЛА) вже беруть участь у бойових діях, а які ще можуть підсилити нашу армію.

dscn1428_1__

Реклама

Гроза бойовиків. "Фурія" і комплекс наземного управління

"Фурія" в дії . До війни в Україні також велися власні розробки безпілотних літальних комплексів. Наприклад, у 2005 році почалися льотні випробування безпілотника "Ураган", який міг би дуже придатися навесні 2014 року в Слов'янську, бо створювався як раз для антитерористичних операцій усередині міста – апарат маленький, швидкий і має вертикальний зліт. Проте в розпорядження силових структур "Ураган" не надійшов. У 2008 році фахівці Міноборони вирішили вивчити ізраїльський безпілотний комплекс Bird Eye вартістю в $ 1,3 млн. Устаткування купили, але в армію воно не потрапило. У підсумку війну на Донбасі збройні сили почали без сучасних безпілотників. У військах знаходилися застарілі комплекси ВР-2 "Стриж" та ВР-3 "Рейс". Приміром, безпілотний комплекс тактичної розвідки ВР-3 "Рейс" створювався ще в 1960-х роках в СРСР і в сучасних умовах був уже неефективний.

Війна показала, що безпілотники потрібні як засіб розвідки ворожих позицій. Поставками БПЛА на фронт в 2014 році зайнялися волонтери та приватні організації. Наприклад, у липні та грудні минулого року підрозділи Нацгвардії отримали два безпілотні комплекси "Фурія", розроблені київським підприємством "Атлон-Авіа".

Реклама

"Фурію" показали і на виставці. За словами директора "Атлон-Авіа" Артема В'юнник, апарат може літати в будь-який час доби. Вночі він оснащується тепловізором і виявляє цілі на висоті до 400 метрів, передаючи розвіддані оператору в режимі реального часу. "Такої висоти цілком достатньо, тому що вночі збити безпілотник нереально. А ось вдень потрібно підніматися на висоту 600-800 метрів, хоча денна оптика дозволяє працювати і з кілометрової висоти", – пояснює Артем. За його словами, дальність використання "Фурії" досягає 45 км. Цей рубіж є рекордним, і взяли його не так давно фахівці з батальйону "Дніпро-1". Вартість такого комплексу становить 2,7 млн грн. Складається він з трьох "пташок", апаратури стеження, а також наземного комплексу управління.

Досвідом застосування свого творіння Артем не ділиться, пояснюючи, що Нацгвардія не повідомляє таку інформацію: "Нам нічого не розповідають. Ось, наприклад, з Юрою ми в дуже хороших відносинах, а я не знаю, куди він літає на моєму літаку".

Юра – це боєць добровольчого підрозділу, який так і називається – "Фурія". "Ми шукаємо мети, людей, техніку, а також ведемо рекогносцировку місцевості і коригування вогню", – пояснив він. Наприклад, за допомогою "Фурії" минулого року в Горлівці був знищений російський зенітний комплекс "Стріла-10". Бойовики ретельно замаскували машину, обклавши її різними ящиками, тому операторам довелося зробити три вильоти по півтори години кожен, щоб виявити велику споруду правильної форми, яка могло б зійти за укриття. "Артилеристи з третього пострілу знесли цей "гараж", і нашим очам відкрилася "Стріла-10", яку потім знищили "Градом". Ми тоді дуже добре спрацювали з артою, і вийшов результат", – розповів Юра.

Реклама

Артем В'юнник стверджує, що Міноборони вже підписало контракт на дослідницьку експлуатацію "Фурії". "Якщо все буде добре, то наш комплекс надійде на озброєння української армії", – вважає директор "Атлон-Авіа".

З гармат по "Горобцях ". Ще однією безпілотної системою, яка може надійти на озброєння ЗСУ, є комплекс Sparrow ("Горобець"), розроблений одеським підприємством SPAITECH. Як розповів директор підприємства Вадим Болтов, комплекс вже пройшов випробування на полігоні: "Зараз ми чекаємо рішення про закупівлю дослідної партії".

dscn1424_1__

Найменший. "Горобець" поміщається в рюкзак

"Горобця" може носити одна людина, оскільки поміщається він в рюкзаку. Розвідку ворожих позицій "пташка" може вести протягом години, віддалившись від комплексу управління на 60-70 кілометрів. Дані будуть передаватися в режимі реального часу. За словами Вадима, "Горобець" має автопілот, систему радіоелектронної протидії і майже безшумно літає за допомогою електродвигуна. У разі втрати сигналу літачок може повернутися "на базу" сам і приземлитися за допомогою парашута. Вартість одного комплексу з двох "горобців" становить від $ 10 до 15 тис. Але ціна дуже виросте, якщо в комплектацію додати тепловізор. Тому що один такий прилад сам по собі може коштувати до $ 10 тис.. "Російські аналоги нашого комплексу обходяться в три-чотири рази дорожче. Мені складно сказати чому. Фахівці, які досліджували збиті російські безпілотники, стверджують, що вони нічим від наших не відрізняються", – зазначив Вадим. За його словами, в Україні ведуться теоретичні розробки та безпілотних ударних літаків, здатних не тільки виявляти, але і знищувати цілі. Але для цього потрібні великі інвестиції. "Наприклад, в американський Predator були вкладені мільярди доларів, перш ніж система надійшла на озброєння. Це повноцінний ударний безпілотник", – сказав Вадим Болтов.

Безпілотник-камікадзе. Американський БПЛА Predator ("Хижак") здійснив свій перший політ ще в 1994 році. В одній зі своїх модифікацій цей апарат здатний нести протитанкові керовані ракети. Такого роду "хижаків" в Україні поки немає, але не можна сказати, що наші фахівці зовсім не вміють робити ударні безпілотники. Правда, вони ще дуже прості і являють собою, скоріше, керовані апарати-камікадзе.

dscn1455_1__

Камікадзе. Літаюча вибухівка "Гайдамака"

Саме таку систему створили в 2014 році фахівці науково-виробничого центру безпілотної авіації "Віраж" при Національному авіаційному університеті. Апарат отримав назву "Гайдамака" М-49. Його максимальна злітна вага складає всього 4 кг, довжина – менше півметра, а розмах крил – 0,82 м. Це означає, що, як і "Горобця", його може переносити одна людина. Як пояснив один із співробітників "Віраж", син головного конструктора підприємства Денис Матійчек, на "Гайдамаку" можна поставити апаратуру стеження і використовувати його як розвідувальний БПЛА, але можна начинити і двома кілограмами вибухівки. Тоді літачок перетворюється на високоточну зброю, яка може використовуватися бійцями диверсійно-розвідувальних груп.

Крім ударно-розвідувальних БПЛА, фахівці "Віражу" виробляють дійсно великі безпілотні машини, наприклад, літаки "Небесний патруль": М-7В5 і М-7Д, які треба вже перевозити на автомобілях. Вони можуть літати більше трьох годин. Наприклад, М-7В5 з бензиновим двигуном, за словами Дениса, може перебувати в повітрі до 22 годин. "Все залежить від корисного навантаження. При максимальній, в 70 кілограм можна пролетіти 500 км туди і 500 назад. А от якщо поставити тільки тепловізор, то машина може пролетіти і 3200 км. Тобто 1600 км туди і стільки ж назад", – пояснив Денис.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63735.68

Bitcoin Cash (BCH)

475.77

Binance Coin (BNB)

558.93

Ethereum (ETH)

3050.22

Litecoin (LTC)

82.79

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.28

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти