Катастрофа винищувача Су-27: які основні уроки може зробити Україна

17 жовтня 2018, 21:50

Дмитро Дубенський

Військово-повітряні сили потребують модернізації, вважає військовий експерт Жданов

Українській владі необхідно ухвалити системне рішення щодо подальшого існування вітчизняної військової авіації та її якості.

Реклама

Про це сайту "Сьогодні" розповів військовий експерт Олег Жданов, коментуючи головні уроки, які Україні необхідно зробити після катастрофи Су-27УБ у Вінницькій області на навчаннях "Чисте небо-2018".

"Настав момент, коли потрібно ухвалювати політичне рішення на рівні керівництва країни і Генерального штабу щодо подальшого існування військової авіації в Україні. Тому що у нас – стара радянська авіація. Такі літаки зараз виробляють лише в Росії. І навіть для ремонту цих літаків ми купуємо запчастини в РФ. Не безпосередньо, а через фірми-посередники, а також через волонтерів. Але всі запчастини йдуть з Росії. Тому нам і треба ухвалити політичне рішення, що нам робити далі: чи ми продовжуємо співпрацю з РФ, укладаючи договір, щоб ремонтувати, модернізувати і далі обслуговувати ці літаки, або ми переходимо на авіацію країн-членів НАТО", – підкреслив він.

За словами Жданова, ускладнює ситуацію з модернізацією військових літаків той факт, що у вітчизняній оборонці нема виробничих потужностей для заміщення комплектуючих і деталей з РФ.

"На жаль, специфіка авіаційної сфери в тому, що треба будувати нові підприємства, щоб на них виробляти бойові частини та комплектуючі. Навіть наш завод "Антонов" у цьому плані не зовсім профільний, тому що він спеціалізується на транспортних літаках, і навіть вже не на пасажирських. Що говорити вже про бойові?! Це – зовсім інша сфера. Якщо нашому військовому літаку, наприклад, близько 40-50 років, то як би військові не підвищували дисципліну в ЗСУ, він може розвалитися в повітрі. Роки випуску цих літаків – 80-і. Що ми від цієї техніки хочемо?! Росія ж провела модернізацію всіх своїх Су-27, МіГ-29 і так далі. До речі, в середньому модернізація Су-27 до більш-менш сучасного стандарту (до рівня покоління "3 +") коштує 8 млн доларів. І знову ж, всі комплектуючі, все електронне обладнання (так звана авіоніка) і т.д. – виробництва РФ", – пояснив експерт.

Нагадаємо, катастрофа винищувача Су-27УБ сталася у Вінницькій області при виконанні навчально-бойового польоту. Загинули два пілоти – українець і американець.

Також ми писали, що уламки потерпілого крах літака були знайдені поблизу села Пагурці Хмельницького району Вінницької області.

Реклама

Сьогодні стало відомо, що після катастрофи Су-27УБ, в рамках розслідування інциденту прокуратура вилучила льотну документацію і документи на літа, а представники відомства продовжують проводити огляд місця падіння літака і опитування свідків.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти