"Ким ви були в минулому житті": чому не можна проходити онлайн-тести

4 січня, 16:39

Ольга Кравченко Ольга Кравченко

Що тільки не пропонують користувачам соцмереж, але за це доведеться заплатити

Хочеться дізнатися, яка ви тварина або квітка, або ким були в минулому житті? А потім ще й похвалитися результатом у Facebook? Кожен десятий українець минулого року проходив такий онлайн-тест. Але фахівці з інформаційної безпеки попереджають: такі жартівливі опитування – ефективний інструмент збирання даних. Чим це небезпечно, розібралася кореспондентка "Сьогодні" Ольга Михайлюк.

Реклама

Ганна Бойко працює за кордоном і недолік живого спілкування з друзями компенсує віртуальним. Любить розважальні онлайн-тести.

"Ким я була сто років тому, в якому образі актриси або знаменитої людини я могла б бути", – розповідає любителька онлайн-тестів Ганна.

Відео: Сьогодні

І хоча азартною себе не вважає – цікавість спрацьовує. І компліменти отримувати приємно.

Варто почати одному, як в ланцюговій реакції – інші теж починають хвалитися своїми результатами тестів. Хоча правди про себе ви таким чином все одно не дізнаєтеся.

"Ці тести, вони не психологічні, насправді. Вони більш жартівливі. Вони можуть викликати посмішку, дати надію, викликати реакцію оточення, можливо, коментарі, тому що, наприклад, якщо людина проходить тест на депресію, вона ж не буде постити його результат", – говорить доцентка кафедри практичної психології НПУ імені Юлія Святенко.

Що тільки не пропонують користувачам соцмереж. І платою за цікавість стануть дані. І не тільки Ваші. Але й Ваших друзів!

Реклама

У кращому випадку персональні дані потраплять до розповсюджувачів реклами або до політичних консультантів, тих, хто вивчає настрої виборців. У гіршому – до спецслужб іноземних держав.

"За допомогою емоційних гачків зробили Брекзіт, зробили вибори Трампа. І коли ми обговорювали цю технологію в 16, 18 роках як щось далеке, те, що десь нею користуються, насправді ця технологія давно працює в нашій країні", – каже письменниця, засновниця волонтерської ініціативи з інформаційної гігієни "Як не стати овочем" Оксана Мороз.

Як дослідили британські ЗМІ, компанія, яка тоді забезпечувала вибори Трампа, організувала в Facebook вікторину, завдяки якій зібрала інформацію про 50 мільйонів американців.

Виробники пишуть, що використовують ваші персональні дані. Але гравець зазвичай не читає угоду або її текст на іноземній мові.

Раніше ми публікували тест: вгадайте фільм по фото Санта-Клауса. Тести сайту "Сьогодні – безпечні!

Не пропустіть наш матеріал про те, який напій підібрати під різдвяний або новорічний фільм.

Реклама

Відео: Сьогодні

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти