Законом передбачено необмежену кількість пільгових місць у маршрутках, тому водії не можуть відмовити їм в проїзді.
Для водіїв маршруток пасажири пільгової категорії як червона ганчірка для бика, якщо таких на зупинці більшість – вони можуть проїхати мимо, а якщо вже і пускають в салон, то неохоче, ще можуть і нагрубити у відповідь.
Є з цим проблеми не тільки у ветеранів АТО, а й у пенсіонерів. Так, одна з мешканок Маріуполя отримала забій, коли перед нею закрили двері маршрутки.

"Він закриває двері, а сумка моя частина в салоні, а інша в руці і починає рушати", – поскаржилася жінка.
"Згідно із законом, є 17 категорій пільговиків. Зокрема ветерани, інваліди-чорнобильці і т.д. – перелік великий. Але норми, скільки людей перевозити безкоштовно за один маршрут, немає. Якщо, наприклад, на зупинці стоїть 15-20 пасажирів- пільговиків, то водій не має права не приймати їх", – говорить начальник комунальної служби перевезень Сергій Савтір.
Варто відзначити, що маршрутки – транспорт приватний, і перевізник сам встановлює правила проїзду.
"Цієї проблеми не виникало б, якби приватні перевізники, як і комунальні, отримували відшкодування. Є закон, де чітко визначено, що місцева влада, якщо бере на маршрут приватних перевізників, вони повинні дотацію за пільговиків отримувати", – відзначають в службі перевезень.
На 2017 рік передбачено 860 млн для перевезення пільговиків, а на сьогодні відшкодовано 670 млн.
Втім, поскаржитися на перевізника, який відмовив пільговику, все ж можна. Треба написати скаргу в комунальну службу перевезень або "Укртрансбезпеку" і тоді водія оштрафують на 136 гривень, а підприємство – на 170 гривень.
Як повідомлялося, в приміських маршрутках Києва, які їздять за маршрутом №305 (ст. М. "Теремки" – село Глеваха) учасників АТО возять безкоштовно.
Нагадаємо, як заявляв прем'єр-міністр Володимир Гройсман, ветерани АТО повинні отримувати землю, однак закликав зробити так, щоб на тлі цього процесу не почався "дерибан" землі.