Плюси і мінуси української страховки

29 жовтня 2018, 10:49

Ринок страхових послуг в Україні неухильно зростає

Обов'язкове страхування – ще один крок до нової медицини, який обіцяли запровадити. Цього місяця в парламенті зареєстрували законопроект, який передбачає, зокрема, оплату страховки роботодавцями та місцевою владою. Документ ще не розглядали. А ринок страхових послуг неухильно зростає.

Реклама

Автострахування збільшилося на 22 відсотки, медичне – додало п'яту частину, страхування від пожеж збільшилося більш ніж на третину, а весь страховий ринок додав 24 відсотки. Це мало б свідчити про довіру до страхових. Але всі ми знаємо: якщо щось станеться – вони будуть намагатися зменшити платіж, а то і взагалі відмовитися від нього. Тим більше – мало хто вчитується в дрібний шрифт в договорі страхування. А дарма.

Славутічанка Анна з родиною хотіла безпроблемно відпочити в Єгипті. Туроператор чотири рази переносив виліт літака, і нарешті скасував рейс.

Купуючи турпакет, Анна подбала і про страховку. Раптом політ перенесуть, затримають або скасують. Але через півтора місяця отримала відмову від страхової. А ще за півтора місяці Анна отримала лист від страховика.

Денис Конюшка, страховий юрист пояснює, що майже в кожному полісі є обов'язок страховика саме своєчасно повідомити страхову компанію про настання страхового випадку. Якщо страховик або потерпілий не виконає зазначені вимоги, страхова компанія буде мати право відмовити у виплаті компенсації.

Реклама

Журналістам "Сьогодні. Підсумки" представник компанії підтверджує: страхового випадку не було.

За словами Віталія Козловського, першого заступника директора страхової компанії, ануляція туру тягне за собою й анулювання в тому числі договору страхування. Якщо не відбувся тур, то немає затримки рейсу як такого, тому що рейсу не було.

Однак юристи іншої думки.

"Можна стверджувати, що страхова компанія в даному випадку напевно повинна буде все-таки виплатити відшкодування. Моя думка, що в кінцевому підсумку пасажир, якщо набереться терпіння, то може домогтися захисту своїх інтересів, отримати компенсацію", – говорить експерт.

Сьогодні придбати страховку можна мало не на кожному кроці. Однак, коли справа доходить до страхових виплат, то легкість, з якою оформлявся поліс, дуже часто зникає. І застрахована особа залишається сам на сам зі своїми проблемами.

Так сталося з Олександром. Його стаж водіння – п'ятнадцять років. За цей час не був винуватцем жодного ДТП. Але цього року – не зі своєї вини – потрапив у аварію. Як годиться, Олександр мав обов'язковий поліс страхування цивільно-правової відповідальності. Такий самий був у винуватця ДТП. Але в страховій компанії потерпілий отримав відмову.

"Недобросовісні агенти, які розуміють мову страхування, обіцяють "золоті" гори. Тобто людина стверджує, що буде покрито абсолютно все, при цьому агент, який, вибачте, підсовує цей договір страхування, розуміє, що там не покривається і половина того, що він обіцяє", – говорить Денис Конюшка, страховий юрист.

Реклама

У травні Олександр подав позов до страхової, яка відмовляє в компенсації.

Юристи впевнені: в цьому випадку страхова компанія повинна виплатити компенсацію.

"З розвитком ринку банківських і фінансових послуг, в Україні стрімко зростає і кількість страхових компаній. Але дуже часто за їхньою вивіскою стоїть зовсім інша діяльність", – розповідає юрист Денис Конюшка.

"На мою думку, вони залишилися ще в 90-х роках, коли основна мета була або зібрати кошти, або здійснювати інший вид діяльності, який не пов'язаний зі страхуванням. Тобто виплата страхової компенсації – це вже зовсім похідна і необов'язкова функція", – каже експерт.

Зі страховим юристом не згодні в Нацкомфінпослуг. Там стверджують: кількість "токсичних" компаній щороку зменшується. Часто вони починають дотримуватися вимог законодавства.

Так само зростають і страхові виплати.

Але чому ж тоді страхові компанії так часто нехтують українським законодавством і не виконують своїх зобов'язань?

"Всі компанії діють за таким принципом: вони намагаються заробити якомога більше за короткий період часу, вони не розраховані, щоб довго працювати", – каже Арсеній Салайко, партнер юридичної компанії.

Реклама

Може штрафи занадто низькі? Згідно з чинним законодавством за ухилення від виконання зобов'язань страхову можна оштрафувати. На суму від ста до тисячі неоподатковуваних мінімумів (1700-17000 грн). Для компаній з мільйонними оборотами таке "покарання" – крапля в морі. Максимальний штраф за діяльність без ліцензії становить десять тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 000 грн),

"Страхові та фінансові установи пов'язані певними відносинами, мають бенефіціарів та власників, багато хто з них представлені в парламенті і, звичайно, є лобі певне, яке, можливо, не підтримує тенденцію до посилення регулювання", – говорить Олег Бондар, юрист.

Юристи вважають чинне законодавство застаріло, а відповідальність власників і топ-менеджменту страхових компаній – нічого не варта. Змінити ситуацію може тільки новий закон про страхування. Відповідний законопроект вже знаходиться в парламенті.

Юристи радять: якщо страхова відмовила у відшкодуванні, а ви вважаєте це незаконним, або затримала відповідну виплату, або занизила її суму, боріться за свої інтереси до кінця.

Звертатися необхідно виключно до Національної комісії, що виконує регулювання ринку фінансових послуг. Це та організація, яка контролює діяльність страхових компаній в Україні.

У Нацкомфінпослуг зазначають: чинний мораторій на перевірку суб'єктів господарювання можна подолати – досить фізичній особі написати скаргу до органу перевірки. І вже в крайньому випадку – відстоювати свої права в суді.

За словами юриста, справа може слухатися і рік, і більше. Однак в будь-якому випадку, якщо ви все правильно зробили за договором страхування, суд встане на ваш бік.

"Для себе потрібно оцінити: чи підете ви в суд за 2-3 тисяч, 10 тисяч гривень? Хіба ви не підете? Які будуть ваші витрати на ведення цієї справи?", – зазначає експерт.

Варто зазначити, що проблемним компаніям складніше "хімічити" з полісами і виплатами, якщо споживачі знатимуть свої права і обов'язки і ретельно вивчати – що і на яких умовах страхують.

Раніше ми писали про те, що українців можуть змусити страхувати квартири.

На сьогодні менше одного відсотка українців страхують квартиру  від потопу, пожежі і крадіжок.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти