На вимогу ЄС техогляд в Україні хочуть повернути в 2016 році

Закон подадуть до ВР до кінця року. Експерти: екологію не пройдуть 90% авто

Вже до кінця року влада хоче повернути обов'язковий техогляд для всіх автомобілів, скасований в 2011 році. Як виявилося, такі вимоги ЄС: в директиві ЄС 2009/40 міститься норма про необхідність перевірки придатності автомобілів і причепів для експлуатації.

Кабмін уже розробив документ з впровадження цієї директиви, текст якого опинився в розпорядженні "Сегодня": він припускає, що до кінця 2015 р. уряд подасть в Раду законопроект про зміну Закону "Про автомобільний транспорт".

Реклама

Як нам повідомили в Мінінфраструктури, законопроект про техогляд вже розробляється, а після його прийняття і вступу в силу Кабмін і міністерства відразу почнуть розробляти підзаконні акти.

Замначальника Департаменту ДАІ МВС Владислав Криклій також підтвердив, що в МВС готуються до повернення обов'язкового техогляду для особистого автотранспорту, але терміни виконання поки не назвав. А за словами гендиректора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренка, перевіряти всі авто можуть почати з кінця 2016 року або з 2017-го.

НЕ ВСІХ. Нагадаємо: у 2011 р. техогляд для приватних легкових авто і мототранспорту, яких у країні понад 80%, або до 8 млн шт., скасували в рамках боротьби з корупцією (за офіційними оцінками, талон про його проходження 90% водіїв отримували в ДАІ за хабар. – Авт.). Але для вантажівок, автобусів, таксі, службових легковиків і автомобілів, що перевозять небезпечні вантажі, техогляд залишився: проводить його тепер не ДАІ, а спеціальні сертифіковані техстанції.

Реклама

Як розповів нам начальник транспортного цеху великої приватної фірми Михайло Долінник, вантажні машини він перевіряє щорічно, легкові – раз на два роки. "Дивляться всі, що впливає на безпеку руху: гальма, світлові прилади, рульове управління, підвіску, також перевіряють наявність справного вогнегасника, укомплектованої аптечки, знаку аварійної зупинки, – говорить Долінник. – Екологію теж контролюють: шкідливі викиди повинні бути в межах вимог Євро-1-2 або не більше 1,5% у складі відпрацьованих газів. Перевірити легковик коштує 180 грн, вантажівка – до 200. Видають сертифікат безпеки, і тільки після цього я можу отримати на машини страховку з "автоцивілки". Черг немає".

ЯК БУДЕ. "Що і де стануть перевіряти, поки не ясно, – говорить Назаренко. – Але владі варто контролювати лише те, що впливає на безпеку руху (див. вище. – Авт.), але не наявність іржі на кузові, як в ЄС. Проводити техогляд можна під час звичного техобслуговування (ТО) на сертифікованих станціях, як додаткову діагностику. Там же усувати виявлені проблеми і видавати сертифікат безпеки".

Головна проблема, за словами Назаренка, – екологія: якщо прийняти закон, який відповідає європейським еконормам (не нижче Євро-5), у нас техогляд не пройде 90% автомобілів, так як навіть у нових (виробництва України, РФ та Китаю) викиди на рівні євро-3, а у багатьох старих машин – "Євро нуль".

ЧЕРГИ І КОРУПЦІЯ. Водії ж побоюються, що разом з техоглядами повернуться черги і хабарі. "Якщо ми йдемо в Європу, де є техогляд, я за те, щоб пройти його при плановому ТО на техстанції, де обслуговуюся", – сказав нам водій "Форда" Павло Щоткін.

Реклама

А його колега Олексій Мельник вважає, що повернуться черги, так як техстанцій не додав, а перевіряються авто побільшає: "Де черзі – там і корупція, адже за хабар будуть робити без черги. Коротше, все буде, як раніше".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64429.82

Bitcoin Cash (BCH)

476.19

Binance Coin (BNB)

558.55

Ethereum (ETH)

3085.25

Litecoin (LTC)

81.05

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.28

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти