Чому міста в Україні страждають від вуличних потопів і чи можна це виправити

Експерти зазначають, що вуличні потопи – це неминучий наслідок урбанізації

Стабільно кілька разів на рік Київ страждає від вуличних потопів. Через осінні дощі і талий сніг навесні дороги і тротуари в місті повністю заливає, бо зливові каналізації не справляються з такими потоками води. Чому так стається і як можна виправити ситуацію, розбирався сайт "Сегодня".

Чому міста не справляються зі зливами

Реклама

Наприкінці вересня, коли погода остаточно зіпсувалася і в Україні задощило, міста, як зазвичай, виявилися до цього не готові. Так, від величезних калюж і дорожніх потопів страждали не тільки жителі Києва. Із завидною періодичністю заливає Рівненську та Одеську області, Львів, Запоріжжя, Івано-Франківськ та інші міста.

У Києві жертвою вуличних потопів стає переважно лівий берег. На цьому наголосив мер столиці Віталій Кличко після того, як біля станції метро "Лівобережна" людям довелося дертися парканами, щоб якось обійти затоплені тротуари.

1111Потоп біля станції метро "Лівобережна" Фото: 44.ua

Реклама

"Комунальні служби міста під час останньої зливи в Києві працювали в посиленому режимі. Злива була занадто сильною – за попередніми даними Укргідрометцентру, кількість опадів досягла позначки в 18 мм. На жаль, в деяких місцях ливнівка частково не справлялася, що призвело до виникнення підтоплень на деяких вулицях", – повідомила тоді прес-служба Кличка.

Причина потопів – застарілі ливнівки

Зазвичай, відбувається це через те, що в деяких місцях не вистачає зливових каналізацій, в які і повинні стікати води з вулиці. Також, дуже часто ливнівки є застарілими, вони забиті різним сміттям, яке і перешкоджає стіканню води.

Реклама

За стан ливнівок в столиці відповідає Київавтодор. Загальна протяжність колекторів дощової каналізації, що знаходяться на балансі підприємства становить 831,2 км. За словами міського голови, вже розроблені проекти з реконструкції існуючих колекторів та будівництва нових. Зараз Київавтодор проводить ремонти зливових систем на особливо проблемних ділянках і очищає їх від сміття, що скупчилося.

Експерти вважають, що вуличні потопи – це наслідок урбанізації: таку думку висловив співкоординатор Ради з урбаністики Києва Григорій Мельничук. Останнім часом великі міста активно забудовують, значно збільшилася кількість будинків і дорожнього покриття. З огляду на те, що всі каналізаційні системи були побудовані досить давно, в теперішніх умовах вони просто не справляються.

Як виправити ситуацію

Григорій Мельничук розповів, що впоратися з вуличними потопами можна двома способами: будувати ливнівки і залишати більше відкритого ґрунту.

"Є така система, називається, зливова каналізація, вона збирає всі потоки води. Насправді відбувається якийсь ефект – якщо в звичайних умовах є достатня кількість відкритого ґрунту, то велика частина води всмоктується. Але якщо території занадто урбанізовані, стоять будівлі, парковки, побудовані тротуари, дороги, то воді кудись потрібно стікати. В таких умовах утворюються водні потоки. Для того, щоб їх кудись прибрати, і будують зливові каналізації", – зазначає Мельничук.

Експерт зазначив, що можна організовувати спеціальні дренажні системи, тобто намагатися закривати не весь грунт.

"Умовно кажучи, всілякі газони, це теж спосіб боротьби з міськими потоками", – додав Мельничук.

Так, наприклад, якщо брати до уваги закордонний досвід, то в Берліні при розробці міської стратегії стежать за таким показником, як закритість ґрунту – завдяки їй регулювати водні потоки і не допускати підтоплень.

Зазначимо однак, що якщо кількість опадів дійсно стає рекордною, від проблем не застраховані не тільки в Україні, а й, наприклад, в Європі. Так, наприкінці липня 2017 року сильні дощі призвели до масштабної повені в Німеччині. Вода затоплювала вулиці і підвали будинків, спостерігалися перебої в роботі громадського транспорту.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64985.55

Bitcoin Cash (BCH)

388.62

Binance Coin (BNB)

594.69

Ethereum (ETH)

3547.5

Litecoin (LTC)

73.93

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,36
56,30
52,66
25,59
57,49
54,99
52,01
24,98
58,05
57,61
49,56
27,54
59,00
57,00
51,90
26,23
59,09
57,29
55,09
27,48
61,88
59,41
55,49
27,66
61,99
59,99
55,99
27,97
61,99
59,99
55,99
27,98
62,99
60,99
56,99
27,98
-
53,05
49,79
25,21
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

40.55

Євро (€)

43.45

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти