Спочатку ремонт, а потім платні дороги. Інтерв'ю з главою "Укравтодору" Олександром Кубраковим

Чому гроші з ковідовского фонду пішли на дороги і скільки хочуть відремонтувати 2021 року

Олександр Кубраков очолює "Укравтодор" з листопада минулого року. До призначення він працював у сфері інформаційних технологій. На парламентських виборах був 30-м у списку партії "Слуга народу". Однак народним депутатом Олександр Кубраков був недовго – через кілька місяців його призначили главою "Укравтодору" на зміну поляку Славоміру Новаку, якого зараз підозрюють у розкраданні коштів з будівництва доріг в Україні.

В інтерв'ю сайту "Сьогодні" Олександр Кубраков розповів, як працюється у дорожній галузі, що встиг зробити за перші 10 місяців роботи і де будуватимуться дороги 2021 року.

Реклама

/ Фото: Сьогодні

Скільки грошей на дороги дали 2020 року і що за них можна побудувати

З 73 млрд грн Дорожнього фонду безпосередньо на будівництво доріг державного значення були спрямовані 31,5 млрд грн:

  • 22,1 млрд грн з них – це субвенція на місцеві дороги,
  • 5,9 млрд – витрати на експлуатаційне утримання,
  • 5,6 млрд грн – виконання боргових зобов'язань Укравтодору,
  • 5% Дорожнього фонду спрямовується на заходи безпеки руху, (ними розпоряджається безпосередньо Мінінфраструктури).

Додатково 19,3 млрд грн кредиту під державні гарантії і додатково у нас ще є 35 млрд грн. Тобто всього у нас 85 млрд грн безпосередньо на ремонти доріг державного значення.

Реклама

Скільки доріг можна відремонтувати за ці гроші?

4200 км державного значення та приблизно 2300 км доріг місцевого значення. 2200 км доріг вже у верхніх шарах. Сьогодні кількість доріг у шару вирівнювання – це ще 800 км. Тобто 3000 км доріг є. Є об'єкти, на яких укладається основа. За два – два з половиною місяці вийдемо на реалізацію планів.

Які дороги планують відремонтувати 2021 року

Міністр фінансів анонсував 150 млрд грн загалом на все на 2021 рік з огляду на дороги місцевого значення, зміст, обслуговування кредитів минулих років. Запити "Укравтодору" дещо більші, але є нормальний діалог з урядом, з усіма гілками влади і, можливо буде знайдений певний консенсус ближче до кінця року.

Реклама

Приблизно 160 млрд можна направити на дороги державного значення. Вже завершується проєктування і скільки можна буде відремонтувати доріг залежатиме, скільки буде нового будівництва, адже воно набагато дорожче ніж просто ремонт існуючої мережі. Плани ще складаються. Але точно це буде більше доріг, ніж 2020 року.

Які дороги планують відремонтувати:

  • ремонт траси Н-03 від Житомира до Хмельницького;
  • завершення будівництва траси М-12 від Тернополя до Стрия;
  • планується завершити трасу Н-18, яку поточного року починають ремонтувати від Тернополя до Івано-Франківська;
  • завершення траси М-12 в Кіровоградській області;
  • почати робити трасу М-14 на південь від Херсона в бік Маріуполя;
  • трасу Н-07 Чернігів-Суми – вона зроблена на території Сумської області, робитимуть на території Чернігівської;
  • трасу Н-23 Кривий Ріг-Запоріжжя – в Дніпропетровській області є ще жахливі ділянки, які поточного року не встигли зробити;
  • трасу М-13 від Кіровограда до кордону з Молдовою – теж одна з найгірших доріг в Україні;
  • трасу М-18 територією Дніпропетровської області;
  • завершити трасу Н-16 в Черкаській області;
  • проєктується розширення дороги М-06 до першої категорії на всіх ділянках Рівне-Львів;
  • так само Київ-Харків – є ділянки по Полтавою, де планується розширення дороги до першої категорії;
  • ремонт обходу міста Харків (вже є багато проєктів).

Як контролюється якість доріг

Поточного року в якості експерименту дали багато проєктів незалежним інженерам-консультантам, щоб вони проводили незалежний технічний нагляд, щоб це працювало так як на проєктах, що фінансуються міжнародними фінансовими організаціями. Досвід цікавий, є проблеми від наших служб, але є також проблеми з боку цих організацій, оскільки це перший рік і ще не вистачає фахівців. Хтось відкрив в Україні представництво, хтось – ні. Цей ринок має запрацювати. Поточного року дали цим організаціям проєктів більше, ніж було в будь-які інші роки і більше, ніж вони могли виконати.

В ході будівництва постійно ведеться технічний нагляд. Якщо є недоліки при будівництві, то усуваються в процесі ремонту ділянки. У всіх регіонах, незалежно від назви підрядної організації, у всіх бувають проблеми. Але роботи не приймаються поки якість не задовольняє усі стандарти й інженер-консультант не підтверджує це.

/ Фото: Сьогодні

Чому гроші на дороги виділяють з Фонду боротьби з коронавірусом

Ще на початку року планували залучити додаткове фінансування, коли Україна отримала за результатами судового рішення Стокгольмського арбітражу 2,5 млрд дол. штрафних санкцій від російського "Газпрому". Передбачалося, що частина цих коштів піде саме на інфраструктурні проєкти. Коли робився секвестр бюджету, то "Нафтогаз" перерахував 25 млрд грн у вигляді дивідендів до бюджету. Це і є ті кошти, які через механізм ковідовского фонду потрапили на дороги, тому що так "Нафтогаз" міг перерахувати свої дивіденди.

Тобто – це саме ці кошти, які держава планувала направити на інфраструктурні проєкти ще на початку року.

Коли в Україні будуть платні дороги

Поки що не йдеться про платні дороги, але триває обережна робота з IFC (International Finance Corporation, входить в структуру Світового банку), – де можна застосувати в наших реаліях, де не можна. Щойно будуть укладені угоди, – йтиметься про платні дороги. Це питання не знімається і ведеться робота в цьому напрямку. Ведеться робота над шістьма проєктами і досить скоро стане зрозуміло, які це маршрути.

Є інвестори й проєкти. Але наявна дорожня мережа в 70% випадках не в нормативному стані. І робити платні дороги, коли основна мережа, яка має бути альтернативною, не приведена у відповідність, – не зовсім коректно.

    / Фото: Сьогодні

    Коли почнуть будувати окружну дорогу Києва

    Вже є переможець тендеру на проєкт першої ділянки і оголосили тендер на другий. Далі ділянку за ділянкою оголошуватимуться тендери. План такий: перші ділянки почнуть будувати наступного року. Коли будуть готові проєкти, експертизи вартості, складності, викупу ділянок землі, тоді можна буде говорити про те, коли можна буде повністю завершити будівництво.

    Скільки "Укравтодор" втрачає через корупцію

    Дорожня галузь така ж як інші з точки зору корупції – не більше, не менше. Є розуміння, що тут зараз найбільші бюджети. Якщо говорити про корупцію, можна подивитися на весь цикл проєкту будівництва або ремонту дороги і дивитися, де може виникати корупція. Це – етап відбору підрядника, етап фінансування, прийняття робіт і гарантійних зобов'язань.

    Перий етап: тендера, вибір підрядної організації. Хочеться, щоб правила були більш жорсткими, але якщо підвищувати вимоги, то на ринку працюватимуть три-чотири підрядні організації. Коли з'являються правила, тоді з'являється конкуренція. Виконання планів можливо тільки в разі роботи з компаніями, які мають потужності для виконання своїх зобов'язань.

    (Найбільше Олександра Кубракова критикують за впровадження Методичних тендерних рекомендацій. Вимоги рекомендацій, дають можливість потрапити на тендери обмеженій кількості компаній, сам Кубраков називає це боротьбою з компаніями-одноденками і тендерним явищем. Зараз роботи на підрядах Укравтодору з ремонту та будівництва виконують 53 компанії, з них – 11 компаній мають підрядів на суму понад 1 млрд грн. В результаті таких впроваджень частка окремих компаній у всіх тендерах "Укравтодору" досягла 75%, – авт.)

    Другий етап – як проєкти фінансуються, платить замовник аванс чи ні. Зараз такої проблеми немає. Цю корупцію в структурі прибрали.

    Третій етап – прийом робіт. Це випадки, коли служба не хоче приймати роботи і шукає причини, чому їх не прийняти. Поточного року більш ніж на 100 об'єктах ввели незалежний технічний нагляд. Вперше за всю історію "Укравтодору" було залучено велику кількість інженерів-консультантів, які професійно цим займаються. Вони об'єктивні, вони незалежні – їх завдання сказати чи виконана робота чи ні, провести всі лабораторні дослідження і довести, що насправді відбувається. Служба отримує звіт інженера-консультанта, підписує акт і платить за виконані роботи. Цю логіку поміняли і вона схожа на проєкти, які фінансуються міжнародними фінансовими організаціями. В Україні на дорожніх об'єктах активно присутній Європейський банк реконструкції та розвитку, Європейський інвестиційний банк і Світовий банк, їхні правила закупівель і проведення робіт відрізняються від тих, які виконуються за бюджетні кошти.

    Четвертий етап виконання гарантійних зобов'язань. Були випадки в Запорізькій області, Дніпропетровській і все підрядні організації протягом трьох-семи днів ремонтували ділянки, які робили в 2017-2018 роках згідно гарантії.

    (Підрядник зобов'язаний надавати гарантію на виконані дорожні роботи. На поточний середній ремонт – 5 років, на капітальний – 10 років, – авт.)

    Як глава Укравтодору оцінює свої можливості

    "Я працював у великих компаніях, довго працював в "Київстарі", три роки керував власним бізнесом, тому не можу сказати, що я виключно айтішник. Звичайно, я не дорожник – це факт на 100%. Життєвий досвід дозволяє дивитися на деякі речі простіше. Мій попередній бекграунд допомагає в організаційних речах, дивитися на дорожню галузь по-новому, і це плюс.

    Наприклад, нам потрібно щоб підрядники працювали швидко, якісно і за графіком, щоб всі без винятку отримували аванси і своєчасні виплати за роботу. Налагодження цієї системи, попередження ризиків – це менеджмент, управління фінансами, які універсальні для будь-якої галузі".

    Реклама на segodnya.ua Реклама
    Всі новини
    Останні новини
    Показати ще
    Реклама на segodnya.ua Реклама
    Говорить президент України
    Більше заяв Зеленського
    ЗСУ: головне
    Докладніше
    Війна в Україні з космосу
    Більше новин
    🙏 Keep Calm
    Допомога під час війни
    Більше новин
    Хроніка обстрілів
    Більше про це
    У пошуках роботи
    Знайти своє місце!
    🏠 Квартирне питання
    Новини нерухомості
    🚘 Актуалка для автовласників
    Що ще нового?
    "Разом нас багато"
    Нас не подолати
    ⚽ Фан-сектор
    Вболівай за футбол!
    Be in Techno Trends
    Слідкуй за новинами
    ⭐ Срачi прибули
    Більше скандалів
    🔮 Прогнози та гороскопи
    Що ще кажуть зірки?
    Герої не вмирають!

    Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

    Історія героя
    статистика
    Курс криптовалюти сьогодні

    Валюта

    Ціна, usd

    Bitcoin (BTC)

    66450.26

    Bitcoin Cash (BCH)

    511.37

    Binance Coin (BNB)

    602.34

    Ethereum (ETH)

    3176.36

    Litecoin (LTC)

    84.67

    ЗАПРАВКИ
    Паливо сьогодні
    95+
    95
    ДП
    ГАЗ
    53,55
    53,04
    50,82
    27,60
    55,88
    53,88
    54,88
    26,89
    56,53
    55,15
    55,01
    27,63
    56,90
    54,90
    54,09
    28,64
    56,99
    55,99
    56,68
    28,98
    59,88
    56,91
    56,99
    28,79
    59,99
    57,99
    57,99
    29,47
    59,99
    57,99
    57,99
    29,48
    60,99
    59,99
    59,99
    29,48
    -
    52,17
    51,02
    26,81
    Наша економіка
    5 головних цифр
    1
    Споживча інфляція Споживча інфляція
    18%
    2
    Облікова ставка Облікова ставка
    25%
    3
    Офіційний курс євро Офіційний курс євро
    29,7 грн
    4
    Офіційний курс долара Офіційний курс долара
    29,25 грн
    5
    Міжнародні резерви Міжнародні резерви
    $22,8 млрд
    Знати більше💡
    Валюта
    Курс гривні сьогодні

    Валюта

    Ціна (грн)

    Долар США ($)

    39.78

    Євро (€)

    42.31

    "Ми з України"
    Наш плейлист

    PROBASS ∆ HARDI

    "Доброго вечора"

    PROBASS ∆ HARDI

    Макс Барських

    "Буде весна"

    Макс Барських

    Олександр Пономарьов

    "Україна переможе"

    Олександр Пономарьов

    Антитіла

    "Топити за своє"

    Антитіла

    ТНМК и Kozak System

    "Мамо"

    ТНМК и Kozak System
    Співаймо разом!

    Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

    Прийняти