На кордоні прискіпливо перевіряють документи, але поважають українців
За результатами опитування, яке нещодавно проводила громадська організація "Європа без бар'єрів", 55% українців не відчули ніяких змін при перетині кордону після того, як запрацював безвізовий режим, а ось 39% все ж відчули певні зміни, правда, вони далеко не завжди були хорошими. Так, до українців почали ставитися з великою повагою, а процедура перетину кордону тепер не така складна і повільна, але, в той же час, пробки і черги на пропускних пунктах нікуди не поділися, а документи почали перевіряти прискіпливіше.
"Разом зі збільшенням свободи пересування збільшилася кількість проблем , які пов'язані , головним чином , з тривалістю проходження кордону . Так , тільки за червень цього року кількість громадян , які скористалися безвізовим режимом з ЄС , зросла в два рази в порівнянні з торішнім періодом . Проблема інфраструктури пропускних пунктів залишається головним стримуючим фактором мобільності громадян " , – пояснює виконавчий директор організації " Європа без бар'єрів " Ірина Сушко.
На що скаржаться: довгі черги, відсутність вбиралень і багато сміття
У дослідженні всього виділили три категорії пропускних пунктів – доброзичливі , нейтральні і суперечливі . До доброзичливих пропускних пунктів, які зібрали найменше невдоволень , віднесли ті , що знаходяться на угорському кордоні – Вилок – Тісабеч , Косино – Барабаш та Дзвінкове – Лонья , також сюди потрапили румунські Дякове – Халмеу , Порубне – Сірет , польський пункт Ягодин – Дорогуськ та словацький пункт Малі Селменці і Великі Селменці .
А ось в антилідерами виявилися автомобільні пропускні пункти на кордоні з Польщею і Словаччиною. Так, найбільше негативних оцінок отримав основний перехід між Україною та Словаччиною – Ужгород-Вишнє Нємецьке. У цьому рейтингу виявилися також польські пункти – Краковець-Корчова, Угринів-Долгобичув та Шегині-Медика.
Також українців розпитували, які проблеми з інфраструктурою хвилювали їх найбільше. Виявилося, що на пунктах пропусків наших громадян хвилювали проблеми, пов'язані з недостатньою кількістю смуг, повільним обладнанням, відсутністю вбиралень і поганими дорогами.
Лідером за скаргами став все той же пропускний пункт на кордоні зі Словаччиною – Ужгород-Вишнє Нємецьке. Основною проблемою респонденти тут назвали необхідність ремонтувати КПП, велику кількість сміття на території, нестачу працівників, все ту ж відсутність вбиралень і нормальних доріг. По цих же критеріях скаржилися і на угорські пункти Вилок-Тісабеч і Лужанка-Берегшурань .
"З найбільш тривалим перетином кордону зіткнулися респонденти , які подорожували автомобілем до Польщі . Це логічно , тому що саме туди спрямовані наші міграційні потоки . Але цікаво порівняти завантаженість пунктів пропуску та середню тривалість проїзду " , – відзначає аналітик Катерина Кульчицька.
Середній час проходу через пункт контролю на кордоні зі Словаччиною становить 3-3,5 години . Але цікаво відзначити , що проходження КПП Малий – Березний за 3 години – це досить багато , тому що пункт не користується особливою популярністю .
"Пункт пропуску Малий – Березний дуже дивує такий повільністю перетину кордону . Тому що за даними Держприкордонслужби , за попередній рік всього близько 1,5 тис . осіб за день перетинали там кордон , тоді як в Шегині або Краковці ця цифра сягала 10 тис . осіб " , – зазначає Кульчицька.
Правда , незважаючи на те , що в українців є багато претензій до процедури перетину кордону , все ж , рівень задоволеності досить високий – від 3 до 4,5 балів , де 5 було найвищим балом .
Повільність дратує українців більше, ніж корупція
І все ж головною проблемою для українців при перетині кордону , за їхніми словами , є повільність служб і довгі черги . У Держприкордонслужбі розповіли , що для прискорення проходження процедури контролю в пунктах пропуску будуть об'єднані бази даних українських митників і прикордонників .
"Якщо брати в комплексі процедуру оформлення , то тут багато факторів , і прикордонних , і митних , щоб прискорити процес . Ми вдосконалюємо наші технологічні процеси – зараз активно з колегами з державної фіскальної служби працюємо над тим , щоб об'єднати бази даних . Щоб позбавити митників від необхідності забивати дані в комп'ютери , ми об'єднуємо базу даних " , – зазначив начальник відділу організації прикордонного контролю Державної прикордонної служби України Костянтин Логвінов.
"Зі словацькими та угорськими колегами напрацьовані відповідні проекти міжнародних угод , а з румунськими колегами поки цей процес тільки на початковій стадії " , – підсумував Логвінов.
Нагадаємо, український уряд нещодавно схвалив план боротьби з контрабандою, а прем'єр-міністр Володимир Гройсман розповів про найбільш поширені схеми, які використовуються для заниження або несплати митних платежів .
Читайте також:
- В Україні очікують нову біду з-за кордону: прикордонники розповіли про проблему
- Дві третини громадян України засуджують тих, хто незаконно отримує соціальну підтримку – дослідження
- НАБУ і САП завершили розслідування розкрадання коштів на проект "Стіна"
- У НАТО відповіли на ідею Трампа про збільшення видатків на оборону