Проїзд у столичній підземці коштуватиме 5 гривень. Такою новиною сьогодні приголомшили киян. Співробітники метрополітену стверджують: зараз ціна квитка не покриває вартості послуги. Пасажири в паніці, адже слідом за метро можуть підскочити ціни і на інший транспорт.
Собівартість проїзду в метрополітені, за словами чиновників, сьогодні становить 3 гривні 11 копійок. Це сума, яка дозволить зробити підземку беззбитковою. Якщо її розвивати – вартість повинна бути ще вищою. Але точної дати підвищення тарифів поки що ніхто не називає.
Востаннє ціну на проїзд у метро піднімали шість років тому. З 50 копійок до двох гривень. Але навіть тоді підвищення називали недостатнім. Сьогодні ж, коли подорожчало все, – у підприємства щорічно півмільярдні збитки.
Парк вагонів зношений на 80 відсотків. Щоб забезпечити безпеку людей – потяги стали їздити рідше і повільніше. І це – далеко не все.
"Треба міняти ескалатори. Потрібно забезпечити протипожежну безпеку, вентилятори наші треба міняти. Вентилятори, які випускались в минулому столітті, тисячолітті, вони не розраховані на ті вимоги, які висунуті на ті вентилятори", – говорить головний інженер КП "Київський метрополітен" Володимир Зель.
Якими будуть нові тарифи – у КМДА поки не кажуть. Але не на камеру розповідають, один з варіантів – підвищити ціну на РАЗОВУ поїздку до 5 гривень. Якщо ж купити проїзний – платити доведеться менше – 3 гривні. Громадські активісти погоджуються – піднімати тарифи в метро потрібно. Наприклад, у Вінниці проїзд у трамваях подорожчав на 50 копійок, натомість у них з'явився вай_фай.
"Трамвайне господарство Вінниці зараз приносить реальний прибуток. І якщо ми зараз говоримо про впровадження WiFi на станціях у поїздах за рахунок інвесторів, спонсорів, то вінницьке трамвайне господарство саме оплачує його у всіх трамваях", – каже громадський активіст Григорій Мельничук.
У самій Вінниці кажуть, це, можливо, підвищення не останнє. Все залежить від стабільності гривні.
"Більшу частину в тарифі займають паливно-мастильні матеріали, другий такий фактор, який суттєво впливає – це запасні частини", – говорить директор департаменту й інвестицій Вінницької міської ради Галина Якубович.
Якщо у Вінниці тарифи поки піднімають спокійно, то, наприклад, у Черкасах незадоволені всі. Тут нещодавно проїзд подорожчав з двох до трьох гривень. Перевізники вважають – мало. Пасажири – багато.
А ось в Одесі підвищувати вартість проїзду поки не збираються. Мовляв, у громадському транспорті їздять люди небагаті. Економити будуть на іншому: замість маленьких автобусів на маршрути пустять великі. Але їх буде втричі менше.
Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна" за 17.11.2014 19:00.
Читайте також:
- Росія встановила нові правила на Керченській переправі
- В Одесі злетіли ціни на проїзд, а маршрутники у гонитві за наваром сходять з ліній
- Маршрутки в передмістя Харкова подорожчають на гривню
- У громадському транспорті Києва з'явиться сучасна оплата проїзду
- З 1 січня вартість проїзду в київському метро може підскочити до 3,5 гривень