Робота над освітою: Академія ДТЕК провела другу стратегічну сесію

16 грудня 2017, 11:00

Юлія Полєхіна

Підвищення якості навчання – основна мета експертів

В Академії ДТЕК пройшла друга стратегічна сесія, під час якої обговорювали пропозиції щодо підвищення якості освіти, а також трансформацію системи державного нагляду (контролю) у систему забезпечення якості освіти. І якщо в першій сесії брали участь тільки представники Держінспекції і фахівці Академії ДТЕК, то в цей раз, для виявлення проблем у сфері освіти і пошуку інструментів для їх вирішення, до них приєдналися учасники освітнього процесу: від представників шкіл та навчально-виховних комплексів до керівників вищих навчальних закладів з різних регіонів України.

Під час зустрічі присутні постаралися визначити основні принципи політики взаємодії між майбутньою Держслужбою якості освіти та навчальними закладами і знайти способи перспективного співробітництва
.

Навчальним закладам пояснили суть і правила реформ

Упершомублоцівиступилакерівникдепартаментупороботііз зовнішнімринкомАкадеміїДТЕКТетянаШерман:вонапояснила,навіщосистеміосвітиноваслужбаякості.
Реклама

"Академія ДТЕК, яка системно працює над адаптацією освіти України, в цей раз виступає як посередник, не ангажований жодною зі сторін. Такий посередник допоможе досягти плідної взаємодії між навчальними закладами та контролюючими органами, посприявши створенню нових партнерських відносин між сторонами", - говорить Тетяна Шерман.

Заїїсловами,завдякипопередній зустрічівжевдалосязнайтивідповідінабагато питань,що стосуютьсявидозміниДержінспекціївслужбуякості.Алеякщотодівпитаннінамагаласярозібратисятількиоднасторонамайбутньоготандему,товпроцесіцього заходуважливовиявитибаченняіншихучасниківпроцесу.

Далі слово взяв фасилітатор, керівник Інституту внутрішніх тренерів і експертів ДТЕК Олег Шаповалов. Він розповів про світові тренди і тенденції в сфері освіти, способи оцінки навчальних закладів і перспективні інструментарії, якими вже користуються в розвинутих країнах. Після цього учасники обговорили, які норми минулого послужили причиною нинішнього стану освіти, і описали успішне спільне майбутнє. Присутні експерти розуміли гостроту поставленої проблеми, тому активно намагалися порозумітися з ключових питань співпраці. А однією з найжвавіших стала тема, чого чекають навчальні заклади від майбутньої Державної служби якості освіти.

new_image2_556

Реклама

Виступ. Кожен міг пояснити своє бачення способів оцінки

Ставили питання і будували макет майбутнього

Природно,багато питань,піднятихнасесії,виявилисяне такимивже простими-аджепіднімалисяпроблеми,якінаданиймоментіснуютьвнавчальнихзакладахізаважаютьбудь-якомуреформаційному процесу. Зокрема,відсутністьзв'язку"викладач-студент",низькавідповідальністьдітейтабатьківзаотриманняосвіти,поганематеріальнезабезпеченнянавчальнихзакладів,відтікперспективноїмолодінанавчаннязакордон,протиріччяіневизначеністьвимогроботодавцівіт.д.

Крімтого,питанняуучасниківвикликалоздійсненнядержнаглядуіконтролюу сферіосвітивідповідно до закону,атакожпринцип,за якимбудепроводитисяконсультативнадопомогаустановамвпитанняхякостіосвіти.Такожсередблоківіпротиріч,якіможутьперешкодитидосягтипоставленихцілей,учасникивідзначилинаступні:неготовністьдо змінбагатьохучасниківосвітньогопроцесу,недосконалістьзаконодавства,відсутністьналежної кількостікваліфікованихкадрівта ін.

В тренді
"Хто Степанова читав – той у цирку не сміється": міністр-лама нарвався на жорсткий тролінг у мережі
Окреслилиучасникисесіїікількапершочерговихзавдань.

"Одне із завдань – впровадження інституційного аудиту як одного з інструментів зовнішньої системи забезпечення якості освіти. Його мета – оцінка якості освітньої діяльності навчального закладу та вироблення рекомендацій. Ефективність проведення інституційного аудиту буде залежати від розроблених критеріїв, правил і процедур оцінки якості освіти", – пояснює голова Державної інспекції навчальних закладів України Руслан Гурак.

new_image3_480

Мозковий штурм. Були підняті проблеми, що заважають реформам

Очікування шкіл і внз

Незважаючинавеликийобсягмайбутньоїроботи,учасникисесіївсежпозначиликількапершочерговихкроків,необхіднихдляподоланняпротиріч.
Реклама

"По-перше, це формування нормативно-правової бази, зокрема підзаконних актів, які регулюватимуть роботу майбутньої служби якості освіти в проведенні інституційного аудиту навчальних закладів. За цим має слідувати невідкладне формування вимог і критеріїв для оцінки внутрішніх систем забезпечення якості освіти в навчальних закладах, - резюмували учасники обговорення. – Також необхідно сформувати вимоги і критерії до громадських професійних організацій, які проводитимуть незалежну громадську акредитацію навчальних закладів".

НЕБАЙДУЖІ ЕКСПЕРТИ."Стратсесія видалася дуже активною. Це свідчить про небайдужість вітчизняних експертів до майбутнього освіти України. Ми побачили готовність брати участь у змінах, привносити в наші школи та університети нові прогресивні методики. Академія ДТЕК, зі свого боку, буде продовжувати сприяти цьому процесу у співпраці з новою Держслужбою якості освіти. Попереду у нас запланована низка спільних заходів і проектів, в яких ми розробимо чітку концепцію взаємного співробітництва учасників даного процесу", – зазначила Тетяна Шерман.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти