Літаки затримуються, а сотні туристів змушені чекати в аеропортах: чому це відбувається

Парк літаків авіакомпаній влітку максимально завантажений

З початком сезону відпусток українці та фірми зіткнулися з проблемою. Літаки стали частіше затримуватися, а туристи – застрявати в аеропортах. В середині червня півтисячі українців не змогли вилетіти до Туреччини. Всі вони купили путівки через турагентство. Перед вильотом пасажирам повідомили, що їх літак зламався. Нещодавно проблеми виникли у клієнтів Join UP! – туристи не змогли вилетіти з Туреччини в Україну, і з України відправитися на відпочинок. Через збільшення кількості затримок турфірма скоротила перельоти до Туреччини. Під скорочення потрапили 1010 туристів, які вже заплатили за тури.

Чому рейси стали частіше скасовувати, а туристам доводиться чекати в аеропортах, розбирався сайт "Сегодня".

Реклама

Авіакомпаніям не вистачає літаків
Проблеми виникли лише з чартерними перевезеннями, регулярні рейси практично відправляються без проблем. Одна з причин – українці стали більше літати, каже Павло Григораш, виконавчий директор туристичних агентств України. За даними Державіаслужби, з червня 2017 року авіаперевезення зросли на 49,2%. У першому півріччі 2018-го – на 22%.

Через зростання перевезень парк літаків авіакомпаній завантажений по максимуму.

"Чартерний авіапарк не може забезпечити всі заявлені рейси без затримок через відсутність резервних бортів. У разі технічних проблем у одного борту, виникає ланцюгова реакція", – пояснює Григораш.

Проблеми є і в турфірмах, і на авіалініях, вважає Сергій Александров, президент і співзасновник сервісу із захисту прав пасажирів AirAdvisor. Перші продають квитки на неіснуючі авіарейси або розклади, надмірно експлуатують авіапарк. Другі використовують застарілі літаки і обладнання, і теж перевантажують свій авіафлот і персонал.

Реклама

1268853

Комерційний директор компанії Join UP Олександр Альба пояснює затримки рейсів так: в літній період потік чартерів в Єгипет зменшується за рахунок зростання попиту на Туреччину, Болгарію, Іспанію. У ці країни летіти на 2-3 години менше. Виходить, один літак, що літав взимку два рейси на день, починає літати три-чотири, але більш коротких рейси. І при найменшому збої зміщується весь розклад. Збоєм може бути, наприклад, птах, що потрапив у двигун. Тоді літак виходить зі строю на декілька днів, а то і тижнів.

Саме через перевантаження на чартерних перевезеннях Join UP і скоротив льотну програму. Це знизить навантаження на самі авіакомпанії, і туристи не будуть страждати від очікування в аеропортах. Всього турфірма скоротила 14 рейсів. Ці польоти зняли з тих авіакомпаній, які частіше затримувалися – Bravo і YanAir.

Реклама

У наступному році турфірма має намір зменшити залежність авіакомпаній і забезпечити 80% чартерних перевезень літаками Sky Up.

Що і кому компенсують

Компенсація покладена тільки при скасуванні рейсу, йдеться в Повітряному кодексі. Якщо рейс затримується, то авіакомпанія повинна надати пасажиру воду і харчування. При тривалій затримці – розміщення в готелі та трансфер до готелю і назад. За кордоном організацією проживання та трансфером при затримках рейсів займається туроператор, а витрати потім покладає на авіакомпанію або, принаймні, намагається це зробити.

У Join UP при затримці рейсу надають воду і харчування туристам, каже Олександр Альба. При затримці на більш, ніж 10 годин, турфірма компенсує вартість першої доби проживання в готелі. Але туроператор може допомогти пасажирам з харчуванням, водою і житлом, якщо про затримку рейсу стає відомо до початку реєстрації. Коли пасажир здав багаж і пройшов в транзитну зону – туроператор не має до нього доступу.

У цьому випадку про пасажира повинна подбати авіакомпанія. При затримці авіаперевізник зобов'язаний забезпечити клієнтів водою, через три години – надати холодне харчування, через шість годин – гаряче.

1268847Фото: Г. Салай

Всім туристам, яких торкнулося скорочення, в Join UP обіцяють компенсації. По-перше, туристи можуть полетіти в ту ж дату і в той же готель, але з іншого міста. Проїзд в це місто Join UP обіцяє забезпечити або компенсувати. Якщо такий варіант не підійде – турфірма готова повернути 100% суми.

Однак повна відповідальність за скасування або затримку рейсу лежить на авіакомпанії, говорить Александров. Авіаперевізник може не виплатити компенсацію, якщо скасування або затримка рейсу пов'язана з надзвичайними ситуаціями, наприклад, погодними умовами або страйком співробітників.

Якщо рейс все ж скасували, треба отримати на стійці реєстрації або в касі авіакомпанії документальне підтвердження скасування рейсу. Зберегти квитки і посадкові талони. У разі додаткових витрат, пов'язаних зі скасуванням рейсу – харчування, проїзд, проживання в готелі, – слід зберігати чеки, що підтверджують такі витрати.

Але іноді і це не допомагає. Проблеми виникають ще на етапі спілкування з авіакомпанією, каже Александров. Претензію пасажирам можуть просто відмовитися розглядати. Справа в тому, що авіакомпанії вимагають надсилати претензії звичайною поштою, що суперечить закону. Тільки одна компанія в Україні приймає претензії електронною поштою.

"За "Правилами повітряних перевезень пасажирів і багажу" перевізник зобов'язаний розглянути претензію і повідомити заявнику про її задоволення або відхилення з обґрунтуванням протягом трьох місяців з дати отримання. При цьому "Закон про звернення громадян" встановлює, що звернення розглядаються в термін не більше одного місяці з дати отримання. А ті, які не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів з дня отримання", – зазначає Александров.

Але авіалінії користуються саме правилом трьох місяців. І відповідальності за ігнорування претензії немає.

"Навіть якщо пасажир вирішиться на суд і виграє його, то авіалінія оплатить абсолютно ту ж суму коштів, яку виплатила б до суду. Таким чином, авіалініям вигідно відмовляти або ігнорувати претензії пасажирів, так як мало хто дійде до суду і навіть їм авіалінія не сплатить більше того, що вона повинна сплатити і до судового порядку", – додає правозахисник.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64074.15

Bitcoin Cash (BCH)

477.74

Binance Coin (BNB)

608.05

Ethereum (ETH)

3138.91

Litecoin (LTC)

83.26

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.47

Євро (€)

42.18

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти