Пішли за хлібом – а скупили півмагазину. Знайома ситуація? А все тому, що на вас полюють маркетологи. "Сьогодні" розкажуть про пастки, які підстерігають покупців у магазинах.
Коли ви заходите до магазину, відразу на вході бачите візки. А далі – стелажі з овочами і фруктами. Таке розташування – невипадкове, каже експерт.
"Психологічно, коли ти додав у кошик трохи корисного, після цього можеш дати собі індульгенцію – додати щось шкідливе. Чіпси, пиво чи якусь іншу шкідливу їжу", – каже експерт з маркетингу Олександр Канцлер.
А порожній візок – хочеться наповнити. Тому треба пройтися магазином.

"Відділи з хлібом, молоком і ковбасою знаходяться в різних зонах супермаркету, щоб між ними ви теж ходили і теж щось купували", – розкриває секрет експерт.
На полицях же на рівні вашого зросту завжди будуть лежати дорогі продукти.
"Якщо ми трохи опустимо очі вниз, то побачимо, що тут розташовані продути за ціною значно дешевшою", – підкреслює Олександр Канцлер.
А щоб змусити вас купити більше, в магазинах регулярно міняють товари місцями. І використовують різні акції
"Припустимо, чай, всередині якого ще ложечка. Або банки пива, до яких примотані горішки. Ми психологічно розуміємо, що ми отримуємо якийсь бонус. І можливо нам не потрібен цей чай. Але оскільки ми хочемо отримати цей бонус безкоштовно, ми, зрозуміло, купуємо цей продукт", – пояснює експерт.
В Інтернеті ж знають про нас ще більше. Тому і маніпулювати – легше.
"Дуже часто, коли людина щось шукає, це потрапляє в його інтереси, і потім показують щось подібне до того, що ти шукав. Так само рекламодавці знають, коли людині щось потрібно. Якщо людина голодна, то, швидше за все, о другій годині вона буде замовляти піцу собі в офіс", – каже таргетолог Микита Наконечний.
Психологи називають такий вплив нейромаркетингом. Коли реклама використовує наші слабкості.
"Загальна ідея накопичувати, загальна ідея щось отримати – це питання про те, що, коли у мене щось додається, я відчуваю себе більш захищеним", – говорить психолог Ірина Яворська.
Щоб протистояти цьому, психолог радить чітко розуміти, навіщо ви йдете в магазин і скільки грошей можете витратити. А коли бачите акцію – взяти паузу і відкласти покупку.
"Будь-яка відстрочка в часі, коли на вас, особливо, тиснуть, "давайте, тільки зараз", будь-яка можливість не включитися тут і зараз емоційно, зробити це трошки пізніше, дозволяє нам утримаються від будь-якого впливу", – пояснює Ірина Яворська.
Раніше ми розповідали про те, як маркетологи використовують псевдолотереї як спосіб заманити покупців.
Також ми писали про п'ять прийомів реклами, які змушують нас купувати.