Зовсім скоро в Україні має запрацювати послуга з перенесення абонентських номерів – MNP, яка дозволить українцям змінити оператора, але при цьому зберегти номер телефону. Сайт "Сегодня" розпитав операторів про те, на якому етапі впровадження нововведення вони знаходяться, коли запрацює послуга і чи готові абоненти нею скористатися.
Що таке MNP і як це працює
Послуга з перенесення абонентських номерів відома також, як MNP (Mobile Number Portabilit), з її допомогою абоненти зможуть вибрати іншого оператора, але при цьому повністю зберегти свій номер. Це дуже зручно насамперед для того, щоб не втратити при переході на новий номер важливі контакти, зв'язки і знайомства (як це часто стається).
За кордоном така послуга з'явилася ще наприкінці 90-х років минулого століття, а першими країнами, які її запустили, стали Велика Британія і Нідерланди. Україна залишилася однією з небагатьох країн пострадянського простору, де такої послуги ще немає.
Оператори обіцяли, що MNP буде платною, але коштуватиме чисто символічну суму, яка виявиться посильною для всіх. Щоб змінити оператора, українцям потрібно:
- прийти до офіційного відділення, магазину того оператора, на який ви хочете перенести свій номер, і подати заявку. До слова, заявку також можна подати і через інтернет.
- в заявці необхідно буде вказати свої паспортні дані, бажаний час перенесення номера, і вибрати той тарифний план, який вам підходить.
- заявку розглядатимуть протягом 8 робочих годин, після чого відправлять її до центрального офісу.
- якщо заявка схвалена, новий оператор інформує про це абонента, видає нову сім-карту і починає обслуговувати його в своїй мережі.
Номер буде завжди активним, а для людей, які зателефонують після зміни оператора з вашим номером, звучатиме повідомлення про те, що ви перейшли на іншого оператора, тому плутанини виникнути не повинно.
Чи готові оператори до запуску
Запуск послуги запланований на 1 травня 2019 р. У компанії "Vodafone" нам розповіли, що вони повністю готові і вже завершили підготовку до тестування послуги.
"Ми були готові до технічного тестування послуги ще в лютому. Але оскільки послуга передбачає чітку взаємодію всіх учасників ринку, її запуск залежить і від готовності інших операторів. Тому ми чекаємо, поки всі будуть готові відтестувати взаємодію. Запуск послуги запланований на 1 травня", – зазначають в компанії.
Олександр Комаров, президент компанії "Київстар", розповів сайту "Сегодня", що вони теж зацікавлені в запуску нововведення з травня.
"Київстар" відповідально підійшов до організації доступності MNP на своїй мережі, і підготував всі системи і процедури до запуску MNP на своїй мережі. Ми зацікавлені в тому, щоб послуга MNP з 01 травня працювала бездоганно у всіх компаній мобільного зв'язку і абоненти, які хочуть перейти до нашої мережі, зберігши свій номер телефону, могли це зробити швидко і безперешкодно", – пояснив Комаров.
Ще один український оператор "lifecell" також підтвердив свою готовність.
"Lifecell" завжди був драйвером впровадження цієї послуги в Україні, тому ми готувалися до її впровадження заздалегідь і чекаємо 1 травня, коли кожен абонент стане реальним власником свого номера і отримає можливість вільно вибирати оператора відповідно до якості послуг, вартості та наявності всіх необхідних сервісів", – зазначили в компанії.
Оператори впевнені, що жодних перешкод для запуску послуги в призначений термін немає і не буде, тому вже в травні українці зможуть змінити оператора, але зберегти свій номер телефону.
Хто користуватиметься послугою
Згідно з дослідженнями, нова послуга перенесення номерів може зацікавити близько 10% українців. Оператори зазначають, що в різних країнах послугою користуються максимум до 10-15% абонентів.
"За нашими оцінками в Україні загалом близько 1 млн абонентів, які мігрують від оператора до оператора. Відсоток постійних абонентів досить високий. Але сенс послуги MNP полягає в свободі вибору абонента, яка з запуском послуги стає практично не обмеженою нічим", – коментують в компанії "Vodafone".
Олександр Комаров, президент компанії "Київстар", каже, що у них 26,5 млн клієнтів і найнижчий відтік абонентів, тому, відповідно до їхніх прогнозів, рівень міграції не буде достатньо високим. Наприклад, в Казахстані, де така ж послуга запустилася в січні 2016 р., міграція клієнтів становила всього 0,8%.
У "lifecell" також зазначають, що послуга може зацікавити до 10% абонентів на ринку, але це не означає, що всі прийдуть подавати заяву на перенесення номера 1 травня 2019.
"Багато що залежатиме від того, наскільки вдасться спростити цей процес для абонента, і пояснити користувачам, що нарешті в Україні також існує цивілізований спосіб змінити мобільного оператора, орієнтуючись на якість послуг і привабливість пропозицій, а не на те, який номер знає його оточення. Також важливо, щоб всі абоненти, які готові скористатися послугою MNP, попередньо пройшли реєстрацію у свого оператора, поки це можна зробити дистанційно, не відвідуючи", – підсумували в компанії.
Нагадаємо, раніше ми розповідали, як мобільні оператори відмовляються від безлімітних тарифів.
Також нещодавно сайт "Сегодня" писав про те, що останніми роками в Україні стаціонарних телефонів стало менше на 30%, а таксофони просто зникають – їх кількість зменшилася більш ніж вдесятеро.
А ще раніше ми розповідали про те, як аферисти крадуть в українців мобільні номери.
Дивіться сюжет каналу "Україна" про те, як смартфони "шпигують" за користувачами.