Кабінет міністрів підготував закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їх державами-членами", згідно з яким з 2022 року в нашу країну можуть повернутися обов'язкові регулярні техогляди транспортних засобів, скасовані ще в серпні 2011 року
.Днями Міністерство інфраструктури виклало на своєму сайті законопроект з відповідними нормами.
Проект передбачає, що техогляд буде проходити на акредитованих СТО (розташованих на відстані не більше 100 км одна від одної) спеціально підготовленими експертами з особистою печаткою. При виявленні недоліків, авто вирушає на їхнє усунення, після чого призначається повторний ТО.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
Перевірка на придатність транспортних засобів до експлуатації передбачає перевірку конструкції та технічного стану:
- системи гальмового і рульового керування,
- зовнішніх світлових приладів,
- пневматичних шин і коліс,
- світлопропускної здатності скла,
- газобалонного обладнання (за наявності),
- ідентифікації транспортного засобу,
- складових частин,
- систем, зокрема встановленого обладнання,
- інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, в обсязі, визначеному законодавством.
Автори документу пропонують перевірку особистих легкових автомобілів проводити раз на два роки.
Перевірка транспортних засобів на придатність до експлуатації, незалежно від дати проведення останньої перевірки, проводиться у випадку:
- реєстрації/перереєстрації транспортного засобу;
- зміни власника транспортного засобу;
- зміни або модифікації систем або їхніх складових, що впливають на безпеку дорожнього руху або навколишнього природного середовища;
- виїзду транспортного засобу за межі зони митного контролю України (тобто, за межі України).
Ввезені в Україну б/у транспортні засоби (в т.ч. "евробляхи") також підлягають перевірці на придатність до експлуатації. Ввезені в Україну нові авто повинні мати сертифікат відповідності діючим у нас правилам і нормативам, виданим виробником або його представником.
Раніше сайт "Сегодня" повідомляв, що у Верховній Раді готують українцям неприємний "сюрприз" і за автомобіль, якому більше п'яти років, доведеться щорічно сплачувати податок .
У поправках до законопроекту №8487 є пропозиція оподатковувати усе старі автомобілі в Україні. Якщо законопроект ухвалять з такою поправкою, то українським автовласникам доведеться розщедритися .
Зараз власники старих легкових і вантажних автомобілів, автобусів не зобов'язані платити транспортний податок (ТП). Виключенням є власники преміальних машин віком до п'яти років за ціною понад 1,3 млн. грн.
Розмір ТП планують вираховувати наступним чином: (базова ставка) х (коефіцієнт мотора) х (коефіцієнт віку) х (коефіцієнт еко).
Мінімальний щорічний платіж за компактний шестирічний автомобіль з бензиновим двигуном об'ємом 1000 куб. см – 300 грн, 16-річного віку з бензиновим двигуном 1800 куб. см – 7920 грн, а з аналогічним дизелем – 11 880 грн.