У Францію злетілися найкращі "крила" світу. В аеропорту Ле Бурже вже четвертий день киплять неабиякі пристрасті. Американці, європейці та українці наввипередки заявляють про мільярдні контракти.
Дощ для організаторів авіасалону – справжня НП. Все, що повинно було літати, стоїть. Учасникам заминка на руку – це час фінансових угод. Козир українців – АН 178.
"Домовленостей і зацікавленості дуже багато. Більше, ніж було на попередніх салонах. Наш літак – це єдиний літак, який є новим на авіасалоні. Всі інші були в попередні роки", – говорить Дмитро Ківа, генеральний конструктор АНТК "Антонова".
Скляна кабіна, цифрове обладнання. Транспортник може злітати і сідати де завгодно при повній відсутності видимості. Перевозити танки і десантників. Летіти на мінімальній швидкості 60 км за годину і під кутом до 40 градусів. Майбутні авіатори, яким пощастило потрапити на Ле Бурже, просять дозволу потриматися за штурвал.
"Ми зайшли – сидиш у новому сучасному літаку, скрізь дисплеї, все дуже зручно. Ергономіка на вищому рівні", – зазначив Олександр Коновалов, студент Кіровоградської льотної академії.
Нова модель перевершила АН-12 і франко-німецький СІ-60. Завдання 178-го – зайняти цю нішу на ринку і не конкурувати з найбільшим українським транспортником "Мрія".
"Він менший, він свою нішу займає з перевезення вантажів", – сказав Євген, бортінженер.
Суперників у української розробки на Ле Бурже немає. Та й новинок небагато. Лише 12-місний вертоліт Н-160. У цього європейця крейсерська швидкість 296 км/год. А в легкій авіації – двомісний E-FAN. Він працює виключно на електриці.
"Електроакумуляторів вистачає на півтори години польоту. Швидкість 220 кілометрів. Це не перший електролітак. Першими ми хочемо бути в масовому виробництві. Він екологічний і працює тихо", – зазначив Деніель Валом, учасник авіасалону.
Особливий інтерес викликає у глядача і ця машина. FALKOn 7x бере на борт 19 осіб. Його купують президенти. На такому літав Ніколя Саркозі. Який він всередині – хочуть побачити всі.
Молодих спеціалістів на виставку возять четвертий рік поспіль. Вони переможці конкурсу "авіатор". Талантів в Україні нереально багато. З 2000 претендентів – 109 найкращих. Харків, Київ, Кіровоград – основні авіавиші.
"Я рік тому сказав: сюди повинні їздити не чиновники, а українське майбутнє авіації! Тут найбільші зарплати в світі, найкращі фахівці. Україна – це єдиний бренд, який знають у світі", – сказав Борис Колесніков, президент Фонду Бориса Колеснікова.
У кулуарах Ле Бурже кажуть: українські конструктори в цьому році зняли "грошові вершки".
Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".