За спам – до в'язниці: в Україні хочуть жорстко карати провайдерів і операторів

30 березня 2018, 07:12

Ілля Требор

За настирливі смс – штраф. Оператори: звинувачувати нас некоректно

Український парламент знову оголосив війну спаму. Народні депутати хочуть штрафувати провайдерів і операторів мобільного зв'язку на мільйони гривень. "Сегодня" розібралася в парламентській ініціативи і дізналася думку операторів.

Більше штрафів

Реклама

Це вже не перша спроба нардепів боротися зі спамом. У серпні минулого року в парламенті вже реєстрували схожу ініціативу, але тоді експерти законопроект визнали сирим, а штрафи та покарання – недостатньо високими. У підсумку автори документа відкликали його 14 березня цього року. У новій версії законопроекту зазначається, що спам – це "електронні, текстові або мультимедійні повідомлення рекламного, комерційного характеру, які розсилаються споживачеві без його попередньої згоди".

Автори ініціативи хочуть, щоб мобільні оператори та інтернет-провайдери захищали своїх абонентів, блокуючи номери і ресурси, які розсилають спам через СМС, електронну пошту і месенджери. Абонент зможе поскаржитися на спам, і його звернення обов'язково має бути розглянуте. І навіть якщо людина не проти нав'язливої реклами, то компанії все одно повинні попередньо отримати її дозвіл на запит. Операторів також планують зобов'язати перевіряти масову розсилку на предмет спаму, заборонити приймати повідомлення, якщо вони містять спам-елементи, і ввести ідентифікацію осіб, які здійснюють масові розсилки.

Запропоновані парламентаріями санкції за порушення цих правил досить значні – штраф за умисне поширення спаму сьогодні може становити 1,7 млн грн. Покарання передбачається як для компаній, які ініціюють масову розсилку, так і для операторів мобільного та інтернет-зв'язку. Покарання буде набагато суворішим, якщо спам містив шкідливі програми і викликав поломку комп'ютера або телефону: законопроект посилюється вже чинна в КК стаття – до тюремного терміну в три роки додається понад 3,7 млн грн (1000 мінімальних зарплат).

Оператори

Представники одного мобільного оператора нам неофіційно розповіли, що запропоновані норми не містять механізмів боротьби зі спамом. Мовляв, замість цього всі зобов'язання контролювати спам-потік лягають на плечі провайдерів, як і санкції за порушення цих правил. Речник "Укртелекому" Михайло Шуранов зазначає, що технічна можливість блокувати спамерів є:

"Деякі мобільні оператори пропонують так звані блек-листи – людина купує цю послугу і сама вибирає, кого блокувати. Якщо ж йдеться про глибокий аналіз трафіку, то це питання ще тільки обговорюється на рівні держави, це повинна бути прерогатива СБУ, і для цього необхідні технічні засоби для аналізу трафіку".

Реклама

Шуранов додає, що, згідно із законом, оператори не несуть відповідальність за зміст повідомлень, які передають.

"Звинувачувати операторів, що вони будуть винні в спамі, не зовсім коректно. Треба розглядати якраз ті організації, які розсилають ці повідомлення, електронні листи або роблять дзвінки, – пояснив нам фахівець. – Ще одне питання: хто визначає, чи є повідомлення спамом, чи ні. Наприклад, банк розсилає кілька повідомлень на день на одного абонента. Хто повинен вирішувати: це спам чи ні? Як оператор може вирішити за клієнта, хоче той отримувати ту чи іншу інформацію? І ми намагаємося звернути увагу нардепів, що оператор в даному випадку виконує просто роль каналу, передає інформацію".

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти