Водії-вбивці: чи є для них життя після в'язниці

Ми проаналізували статистику ДТП за 2019 рік і з'ясували долі тих, хто відбув термін за аварії зі смертельними наслідками

В Україні знову значно зросла кількість ДТП: За даними Патрульної поліції, в 2019 році аварій на дорогах стало більше відразу на 7% в порівнянні з 2018 роком. У цифрах рахунок йде на десятки тисяч випадків. Стало більше аварій із загиблими і постраждалими. Чому так відбувається, незважаючи на зусилля Патрульної поліції в боротьбі з порушниками і лихачами на дорогах, з'ясував сайт "Сьогодні".

На трасах гине в 30 разів більше, ніж на війні

Як видно з інфографіки, за 2019 рік в Україні сталося понад 160 тис. аварій на дорогах, або в середньому 440 на добу. Тобто майже по одному – кожні три хвилини. За рік в ДТП загинули 3454 осіб, це в тридцять один (!) раз більше, ніж вбито в зоні бойових дій на Донбасі. Там, за даними Генштабу ЗСУ, за весь 2019 рік від рук ворогів полягло 110 бійців. А на мирних дорогах гинули ті ж 110 осіб кожні 2,5 дні. Ще майже 33 тисячі осіб було травмовано в ДТП або стали після них інвалідами, це по 90 осіб за добу. У 2018 році загиблих за рік було на 105 осіб менше, постраждалих майже на дві тисячі менше.

Реклама

Головні причини ДТП – швидкість і агресивна їзда

У Патрульній поліції дали однозначну відповідь на питання, чому стільки аварій. І погані дороги, що давно стали притчею во язицех, серед причин ДТП займають останнє місце, на їх частку припадає лише піввідсотка.

Реклама

Зате майже 70% аварій відбувається з вини тих, хто любить мчати "з вітерцем", обганяє там, де це небезпечно, не дотримується дистанції. Ще 12% ДТП на совісті тих, хто не знає або не дотримується правила проїзду перехресть, ігнорує сигнали світлофора. Зазвичай це призводить до смертельних випадків. Приблизно однаковий відсоток ДТП на пішохідних переходах і з вини пішоходів, це відповідно 5,6% і 5,3%.

За словами автоюриста Вадима Володарського, якби пішоходи були уважнішими і дотримувалися правил дорожнього руху, таких випадків було б набагато менше.

"У правилах сказано: виходячи на" зебру", пішохід повинен переконатися, що це буде для нього безпечно. Якби пішоходи були уважнішими до своєї безпеки, обидва ці показники наближалися б до нуля", – впевнений Володарський.

До речі, нещодавно в Раді зареєстрували законопроект про посилення відповідальності пішоходів за порушення ПДР.

Реклама

І найбільш кричуще за цинічністю порушення – пияцтво за кермом. Так, кількість ДТП через пияцтво менша, ніж, наприклад, через перевищення швидкості, але зазвичай наслідки їх набагато важчі (про це – див. нижче).

Найчастіші наслідки ДТП

У переважній більшості "результат" ДТП – це зіткнення автомобілів між собою або наїзд на людину, так відбувається у 80% випадків, по 40% на кожну. При цьому винному водієві загрожує тюремний термін, навіть якщо потерпілий вижив, але отримав травми середньої тяжкості (перелом – вже така травма). А відсидівши, вельми нелегко повернутися до повноцінного життя. Про такі випадки ми також поговоримо пізніше.

П'яний за кермом – вже злочинець

Цей слоган колись був законом для водіїв. Зараз – на жаль ...

Як повідомив заступник голови Департаменту патрульної поліції МВС України Олексій Білошицький, за 2019 рік патрульні склали понад 115 тис. протоколів за управління транспортом в нетверезому стані. Тим самим був побитий сумний "рекорд" 2018 року. По регіонах серед сумнівних "лідерів" Дніпропетровська, Київська, Харківська, Вінницька області та Київ.

За участю п'яних водіїв у 2019 році відбулося 1216 ДТП з потерпілими, 106 людей загинули, ще 1616 травмовані. Тобто виявлених водіїв-пияків, виявляється, в 70 разів більше, ніж потрапили в ДТП. Але на їхнє щастя, виявлені відбулися штрафом або позбавленням прав, а не опинилися на нарах, убивши когось на дорозі під п'яну руку.

"Випили? Викличте таксі, викличте драйвера, попросіть друга, знайомого підстрахувати вас, але ніколи не дозволяйте собі сісти за кермо нетверезим", – категоричний Білошицький.

Експерти: ДТП буде все більше, оскільки немає держстратегії безпеки руху

На думку експерта із законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху Володимира Караваєва, очікувати зниження кількості ДТП в Україні навряд чи варто. За його словами, в Європі ще в 2002 році була прийнята трирівнева концепція забезпечення безпеки на дорогах. Найнижчий, перший рівень безпеки – знання правил дорожнього руху і навички водіїв. Другий рівень – працюючі закони і контроль на дорогах. Третій, найвищий – державна стратегія безпеки на дорогах. Це система держуправління безпекою, повинен бути єдиний орган, як колись ДАІ, яка відповідала за безпеку руху.

У тому числі це і пасивна безпека – відбійники, розділові смуги, розв'язки в різних рівнях, круговий рух на в'їзді в населені пункти, підземні та надземні пішохідні переходи. В Україні, за словами Караваєва, з усім цим складно, тому навряд чи варто очікувати зниження кількості аварій.

"У нас одні водії порушують тому, що погано знають ПДР, інші – тому що впевнені в безкарності через недостатній контроль на дорогах з боку поліції, – каже експерт. – Наше законодавство суперечливе, як, наприклад, стаття про покарання за пияцтво. І непрацююче, як, припустимо, штрафи за не пристебнутий ремінь, відсутність дитячих автокрісел, розмови під час руху по телефону без hands free, обмеження швидкості в містах 50 км/год. Поліція каже, що вона не "забезпечує" безпеку, а лише "контролює". Поки на третьому рівні не буде порядку, його годі чекати на другому і на першому".

Учасники смертельних ДТП: хто вишиває, хто амністований

Ми з'ясували, як склалися чи можуть скластися долі тих, хто був визнаний судом винним і був засуджений за вчинення ДТП з тяжкими наслідками.

Наприклад, харків'янка-студентка Олена Зайцева, яка була визнана судом винною в скоєнні резонансного ДТП, зараз відбуває термін в Покровському виправному центрі Дніпропетровської області. Нагадаємо, суд засудив її до 10 років, визнавши винною в ДТП, в якому загинуло 6 осіб. Це сталося в жовтні 2017 року в Харкові на вулиці Сумській. Тобто 20-річна на той час Зайцева на свободу вийде майже 30-річною. Як складеться її подальша доля, наразі можна тільки гадати.

"Зайцева відбуває термін у виправному центрі. Працює там вишивальницею. Найстаршою з жінок, які там знаходяться, є жінка віком 69 років, яка збила дитину", – розповіли нам в прес-службі південно-східного міжрегіонального управління Мін'юсту.

Також, як ми з'ясували, фігурант ще однієї гучної аварії, Андрій Полтавець, після відбування терміну за смертельну аварію знову потрапив до в'язниці. Нагадаємо, в травні 2008 року він, будучи п'яним, скоїв смертельне ДТП. Полтавця посадили до в'язниці на 10 років, але звідти він вийшов достроково. У 2017 році поліцейські знову зупинили авто під керуванням Полтавця. Він знову опинився п'яним за кермом, та ще й без водійських прав. У підсумку в грудні 2017 року Полтавець був засуджений на півтора року виправного центру. Але, як розповіла нам спікер північно-східного міжрегіонального управління Мін'юсту Ольга Кузнєцова, Андрій Полтавець звільнився за амністією влітку 2018 року.

Багато водіїв, які відсиділи терміни за смертельні ДТП, навіть після звільнення вважають себе невинними.

"Не вважав і не вважаю себе таким. І таких там більшість. За те, що збив людину, відсидів 3 роки колонії і 2 роки виправного центру. Зараз намагаюся повернутися до колишнього життя, налагодити бізнес, який практично зупинився через мою відсидку", – розповів нам учасник одного з ДТП минулих років в Дніпропетровській області.

Ще один водій, Антон Приходько, також з Дніпропетровщини, розповів нам, що знаходиться в кроці від в'язниці.

"Я збив жінку, яка перебігала дорогу в невстановленому місці, – поділився Антон. – Я зупинився, надав допомогу, викликав швидку, оплатив її лікування. Спочатку вона заспокоїлася, але потім зрозуміла, що з мене можна ще взяти грошей. Зажадала додаткову компенсацію. Але я їй заявив: зустрінемося в суді".

Як бачимо, ігнорування правил дорожнього руху може не тільки привести до ДТП з тяжкими наслідками, а й серйозно зламати долю того, хто був необережний або самовпевнений, керуючи автомобілем.


Про те, як пішоходу зробити себе більш помітним на дорозі, дивіться в сюжеті:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63547.64

Bitcoin Cash (BCH)

485.07

Binance Coin (BNB)

550.22

Ethereum (ETH)

3069.27

Litecoin (LTC)

81.03

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.28

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти