Блокада українських портів Росією: "затор" зі 170 кораблів і дві морські аварії

4 грудня 2018, 18:10
Кремль пішов на поступки Україні після того, як через російську блокаду постраждали іноземні судна

Росія частково розблокувала українські порти Азова. За інформацією міністра інфраструктури України Володимира Омеляна, 3 грудня 2018 року спостерігався рух суден через Керченську протоку в напрямку українських портів в Азовському морі.

"Так, частково розблоковані порти Бердянськ і Маріуполь. Судна рухаються на вхід і вихід через Керченську протоку в напрямку українських портів. Судна зупиняються російською стороною, оглядаються, як і раніше, проте частково рух відновлено", - цитує Володимира Омеляна сайт Міністерства інфраструктури.

Реклама

За його словами, на вхід в Азовське море очікують 17 суден, на вихід – 1. Ще 9 суден стоять біля причалів у портах (станом на час повідомлення – Ред.).

Глава Міністерства інфраструктури зазначив, що розблокування українських портів стало можливим завдяки скоординованим діям української влади, жорсткої та однозначної міжнародної реакції, а також увазі з боку іноземних медіа.

"Вчора разом із заступником Міністра оборони України Анатолієм Петренком і керівником Адміністрації морських портів України ми зробили розширену спільну прес-конференцію в порту Маріуполя для іноземних медіа, де розповіли про порушення міжнародного права з боку Російської Федерації, економічні та геополітичні загрози блокування портів Азова, а також закликали міжнародне співтовариство виступити єдиним голосом на захист демократії, миру і свободи в Україні", - зазначив Омелян.

Реклама

Нагадаємо, що після того, як 25 листопада російський спецназ захопив три українських судна разом з екіпажем, Росія продовжувала блокувати українські порти Маріуполя і Бердянська в Азовському мор. В результаті всі транзитні кораблі виявилися замкнутими в Керченській протоці в очікуванні дозволу на прохід через протоку – причому як в напрямку Чорного, так і в напрямку Азовського морів.

За інформацією на 28 листопада, в очікуванні входу в Азовське море перебували 18 суден: 4 прямували в порт Бердянська, 14 – в порт Маріуполя. З порту Бердянська не могли вийти в Чорне море 3 судна, з порту Маріуполя – 6. Ще 8 суден стояли біля причалів в портах.

Реклама

"Загалом заблокованими стоять 35 суден. Рух тільки в напрямку російських портів на Азові. Тобто Росія заблокувала українські порти на Азовському морі", - підкреслив Володимир Омелян.

Росія пропускала насамперед власні та іноземні судна, які прямували в російські порти, а вже потім – кораблі, які прямували в українські порти. Положення досить швидко стало критичним. Як стверджує глава Держприкордонслужби Петро Цигикал, по ситуації на ранок 3 грудня у Керченській протоці скупчилося близько 170 кораблів, які очікували одержання дозволу на прохід – причому як в один, так і в інший бік.

"Триває тиха економічна блокада. Практично режим вони (росіяни – ред.) не змінили, тільки ускладнили. Відповідно така кількість судів в маленькій протоці впливає і на безпеку судноплавства", – підкреслив Цигикал.

Кораблі Того і Мальти потрапили в аварію, а російська баржа сіла на мілину

Слова Цигикала про безпеку судноплавства були порожнім звуком. Так, 4 грудня стало відомо, що через блокування Росією Керченської протоки міжнародні кораблі потрапили в аварію.  Про це йдеться в повідомленні Міністерства з питань тимчасово окупованих територій (МінВОТ) в Facebook.

Так, за даними міжнародних систем моніторингу судів, 30 листопада під час маневрування поблизу Керченської протоки вантажне судно Республіки Того "Lady Maria" заплуталося гвинтом в якірному ланцюзі іншого вантажного судна "Azov Concord" (Республіка Мальта). Як результат, судно "Lady Maria" отримало відчутні пошкодження гвинта, а у мальтійського корабля відірвалася якірний ланцюг.

Судно "Lady Maria". Фото: FleetMon

Зазначимо, що обидва кораблі йшли з порту Констанца в Румунії в напрямку азовських морських портів Росії та України – і обидва судна на момент аварії чекали дозволу на транзит через протоку. Аварія сталася через непередбачуване скупчення кораблів у протоці.

Фото: facebook.com/MinistryforTOTandIDPs

Та що там казати: росіяни самі постраждали від власноруч створеної блокади. Так, 1 грудня на виході з Азовського моря поблизу Керченської протоки буксир PAL 3 (Російська Федерація), який тягнув баржу SHILAYNYAY, завантажену близько 4000 тонн пшениці, примудрився посадити її на мілину поблизу мису Кам'яний. Капітан буксира кілька годин намагався самостійно зняти баржу з мілини, проте безуспішно.

Нагадаємо, що 25 листопада Росія несподівано напала на українські кораблі – МБАК "Бердянськ", РБК "Яни Капу" і МБАК "Нікополь", які були обстріляні після того, як корабель з російським спецназом на борту протаранив український буксир. В результаті поранення отримали шестеро українських моряків. Загалом захоплено в полон 24 наших моряки, які етаповані з Керчі в Москву.