Автофіксація порушень ПДР: навіщо потрібне фото- і відеостеження за водіями

3 жовтня 2018, 18:45
Розширення технічних можливостей за фото- і відеофіксацією порушень правил дорожнього руху є кроком до стандартів ЄС, вважає експерт

Фото з відкритих джерел

В цілому рішення Кабміну щодо розширення технічних можливостей для фото- та відеофіксації порушень на дорогах України в автоматичному режимі є позитивним кроком і наближає Україну до європейських стандартів, а також може посприяти поліпшенню ситуації на українських дорогах.

Про це в коментарі сайту "Сегодня" розповів експерт, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Реклама

"Ми, наприклад, хочемо зарплати, як у Європі. Хочемо медобслуговування теж на європейському рівні, але ми не хочемо податки такі, як в ЄС. Бажаємо високі зарплати, а податки великі платити не хочемо. Не хочемо сплачувати екологічний і транспортний збори, як в ЄС тощо, тобто у нас дуже цікаві подвійні стандарти. Ми хочемо в Європу, але не хочемо жити за європейськими стандартами. Вибачте, в Європі хіба потрібні якісь TruCAM'и або "Візири"!? Там не потрібні якісь сертифікації. Наприклад, в Європі і США я особисто бачив, як поліція знімає порушення на звичайні смартфони і прості планшети. Чому там це можна робити, а в Україні потрібні якісь незрозумілі сертифікації тощо", – пояснив він.

За словами Назаренка, корупційна складова і "годівниці" якраз і були приховані в чинних раніше обмеженнях щодо фіксації ПДР на дорогах, зокрема в питанні сертифікації технічних засобів.

Він також нагадав, що в Україні, якщо, наприклад, трапляється ДТП з летальним результатом, на місце події приходить експерт, інші люди і знімають те, що трапилося, і потім в суді на підставі цих знімків (якщо вина водія доведена) винуватець дорожньо-транспортної пригоди отримує реальний тюремний термін.

"Виникає питання: яким техзасобом робить знімки експерт у такому випадку? Звичайним фотоапаратом. Причому ніяким законом не прописано, яким чином він це може робити. Експерт може знімати, грубо кажучи, на німецьку плівку 30-х років, якій вже сто років. Або на звичайну "мильницю". Чому експерт вбивство може фіксувати звичайною "мильницею", і потім ці докази приймаються в суді, а ось, наприклад, зафіксувати порушення правил паркування, скажімо, протягом 20 годин, це потрібно робити якимось спеціальним, метрологічно сертифікованим приладом, і ще передавати дані на захищений канал зв'язку?!" – аргументував він.

За його словами, нововведення щодо фіксації ДТП в автоматичному режимі "є абсолютно нормальним, і, якщо ми йдемо в Європу, всі повинні дотримуватися європейських правил".

Реклама

Як повідомлялося раніше, Кабмін зробив неприємний сюрприз для порушників правил дорожнього руху. Уряд на сьогоднішньому засіданні дозволив використання фото- і відеофіксації порушень на дорогах України в автоматичному режимі.

Тепер контролювати ситуацію на дорогах можна буде не тільки за допомогою "Візира" або TruCAM, які раніше фіксували порушників. Уряд своїм рішенням розширив перелік технічних засобів.

Порушників зможуть фіксувати не тільки засоби дистанційного контролю на дорозі, але і дозволено використання засобів із функцією фото- і відеофіксації порушень правил дорожнього руху в автоматичному режимі.

Реклама

Нагадаємо, як розповідав нещодавно начальник Головного сервісного центру МВС Владислав Криклій, відеофіксація на дорогах запрацює вже цього року. Крім того, буде і "сюрприз" для порушників у питанні штрафів. У МВС вважають, що має бути не тільки грошовий штраф, а й накопичення балів, що дозволить тимчасово відбирати права у водіїв-порушників.