Приватна мала авіація допомагає українським прикордонникам нести варту

24 квітня 2014, 07:37
Пілоти ганяють контрабандистів і шукають сепаратистів

/ Фото: Олександр Яремчук

/ Фото: Олександр Яремчук

Реклама

Приватні пілоти вирішили підтримати українських прикордонників: тепер межі країни на півночі і заході регулярно облітає вертоліт "Робінсон" і чотири літаки "Аеропракт". На борту – пілот і спостерігач. Ми політали з ними і переконалися: наші кордони надійно захищені.

ДОБРОВОЛЬЦІ

На аеродромі "Аеропракта" під Макаровим, що в Київській області, людей небагато. На рульових доріжках стоять маленькі літаки – синій, жовтий, білий... Ще з десяток таких же яскравих кольорів – у відкритому ангарі. Трохи віддалік, на травичці, примостився вертоліт. Це, з недавнього часу, прикордонна авіація України: приватні пілоти вирішили допомогти Держприкордонслужбі і тепер регулярно облітають Чернігівську область.

Реклама

"Це єдиний порив чоловіків, – каже власник вертольота Олег Невельчук. – Хтось пішов у військкомати, а я допомагаю прикордонникам – сам у минулому служив у прикордонних військах. Ми домовилися з Держприкордонслужбою, відразу ж підключилася і Всеукраїнська авіаційна асоціація в особі Юрія Яковлєва. Всі пілоти – добровольці".

Невельчук літав на кордон тричі. Двічі все було спокійно, а один раз зустріли порушників.

"Швидше за все, рибалки, катер йшов з Росії. Але побачили вертоліт і розвернулися. А ми записали відео", – говорить він.

Реклама

Юрій Яковлєв підтверджує: проблем не було. "У нас досвідчені пілоти, готові до несподіванок. Але поки все добре", – говорить він.

"КОРДОН НА ЗАМКУ"

Кореспондент "Сегодня" також піднявся в повітря разом з Юрієм Яковлєвим на червоному "Аеропракті". Огляд з кабіни чудовий – видно кілометрів на 10-15, і навіть дрібні деталі: машини, люди біля будинків, самі будинки. Юрій зв'язується з літаком, який щойно полетів на патрулювання.

"На горизонті активність, дивіться за обставинами", – говорить він.

Під "активністю" маються на увазі хмари – рухається грозовий фронт і маленькому літаку слід бути обережним. А літак і справді маленький – важить всього 300 кілограмів і практично невагомий (я викочував його з ангара, тому знаю, про що кажу).

Повітряний патруль обходиться пілотам у копієчку, але грошей у держави ніхто не просить.

"Обходимося своїми силами, – розповідає Юрій Яковлєв. – Один 4-годинний політ – 800 гривень, адже літак "їсть" 10 літрів 95-го бензину на сотню кілометрів, а літати треба до кордону і назад – близько 500 кілометрів".

Політ на "Робінсоні" коштує дорожче – близько 700 доларів. Пілоти літають без розкладу: "Якщо літати за розкладом, нас будь-який контрабандист засіче і сховається. А саме їх ми і вишукуємо", – сміється Яковлєв.