Через два роки Україна може залишитися без потягів – експерти

10 лютого 2017, 08:05
Щоб продовжити термін служби електричок, "Укрзалізниці" доводиться скорочувати кількість вагонів і періодичність курсування потягів

Українці їздять на електричках 60-90 років. Фото: hramputi.ru

Знос електропотягів "Укрзалізниці" досяг 86%. Якщо держава не закупить нових і не реформує залізничні перевезення, то через рік-два підприємство зупиниться, зазначають експерти.

"Темпи старіння парку електро- і дизельних потягів значно випереджають темпи його оновлення. Починаючи з 2009 року не куплено жодного електропоїзди для приміського сполучення", – розповідає начальник департаменту приміських пасажирських перевезень "Укрзалізниці" Володимир Скобленко.

За його словами, середній вік електропоїздів досяг 33,5 року, а кількість пільговиків, яких перевозять електрички – 80%. За законодавством закуповуватися нові потяги повинні за рахунок залізниць та місцевих бюджетів. За 26 років з міст жодного разу не надійшли гроші на ремонт або оновлення парку електропотягів. З 2000 по 2016 рік кількість дизель потягів скоротилася на 44 одиниці і 52 вагона. Через це склад електричок в Україні скоротився з 10 до восьми-шести, а іноді чотирьох вагонів.

В "Укрзалізниці" зазначають, що електропотяги 2017 року продовжать курсувати за своїми напрямках: "Скасування маршрутів 2017-го не планується, але бувають випадки скасування приміських потягів на кілька днів через ремонті роботи", – говорять в компанії. Після вичерпання терміну роботи потяг відправляють на капітальний ремонт. 2017 року залізничники планують провести капремонт 10 складів електропотягів.

"Знос складів під 90% – це дуже багато. Ми маємо фактично рік-два, щоб щось змінити, в іншому випадку виникне питання про можливість "Укрзалізниці" виконувати свої базові функції з перевезення пасажирів і вантажів", – говорить директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

За словами колишнього заступника міністра інфраструктури Олександра Кави, нові потяги повинні закуповуватися за рахунок держбюджету, оскільки в компанії немає на це грошей через тарифи нижче собівартості. "В Україні іншої альтернативи немає, крім того, щоб почати купувати електропотяги за рахунок бюджету. Ступінь зносу дуже велика, оновлювати потрібно з цього року, чекати часу немає. У бюджеті цього року на це грошей не закладено, але його можна змінити", – вважає він.

Поки, щоб продовжити термін експлуатації електричок, підприємство, як і раніше, змінюватиме періодичність курсування, обмежуватиме маршрути, а також зменшуватиме кількість вагонів у потягах.