Етномода: українці шукають дитячі вишиванки та патріотичні шкарпетки (інфографіка)

13 вересня 2015, 08:00
Попит на товари з українською символікою з минулого року впав, але їх все ще купують

Українці перейдуть від покупки символічного одягу

Українці стали менше цікавитися " патріотичними " товарами : якщо рік тому в інтернеті активно розкуповувалися дорослі вишиванки та сувеніри з національною символікою , то цього літа попит на таку продукцію впав приблизно в 4-5 разів. Так , згідно з дослідженням міжнародного центру інтернет-торгівлі Allbiz , спеціально підготовленому для читачів "Сегодня", якщо в Серпень 2014 роки українці переглядали товари з категорії "дорослі вишиванки " 19527 разів , то зараз інтерес до національних блузки та сорочки впав до 4 592 показів ( в 4 рази) . Трохи менше шукають і вишиванки для дітей : минулого серпні цю категорію товарів переглядали +4508 раз ів, в цьому – всього 1 818 разів (падіння в 2,5 рази) . Упав інтерес і до національного прапора : з 936 до 174 переглядів за серпень цього року ( в 5 разів). Вироби народних промислів також більше цікавили українців у минулому році (докладніше див. інфографіку) .

Реклама

Таке зниження експерти пояснюють просто: всі, хто хотіли, прапори і вишиванки вже придбали . До того ж, зараз суспільство об'єднується навколо важливіших цінностей і цікавиться не сорочками , а історією своєї країни і її мовою.

КОСТЮМИ І ЯРМАРКИ. "Коли був бум на вишиванки , їх купили всі, хто хотів , – говорять аналітики Allbiz , – а з урахуванням того , що доходи населення падають , немає сенсу купувати кілька патріотичних костюмів в одній стилістиці . Так що зараз люди цікавляться іншими національними товарами , наприклад вишиванками для дітей, які швидко ростуть і для яких актуальніше оновлення гардеробу ".

На думку авторів дослідження , інтерес українців до виключно патріотичної одязі трансформується в попит на костюми з етнічними мотивами. "Цього року справжній бум переживають різноманітні ярмарки та фестивалі , де представлена продукція вітчизняних виробників , а також авторські роботи, в тому числі в національному, етнічному та сучасному стилях. Ці товари популярні, і їх асортимент стає все ширше. А українці із задоволенням відмовляються від іноземних виробників , віддаючи перевагу вітчизняним товарам ", – говорять в Allbiz . Самі ж виробники зазначають, що патріотичний одяг все ще актуальний, але потрібно відчувати настрій покупців і вчасно " переключатися" : так, зараз на піку моди – вишиті туфлі, сумки, рукавички, шарфи і навіть шкарпетки! "Потрібно шукати партнерів по Україні, відкривати фірмові магазини , виходити на ринки інших країн , у тому числі Європи і Північної Америки. Адже якщо докладаєш зусилля в популяризації вітчизняних товарів , то можеш бути впевнений, що наші футболки, світшоти й інший національний одяг буде користуватися високим попитом " , – пояснює співвласник одного з львівських брендів патріотичної одягу Петро Скирчук .

Реклама

СИМВОЛІЗМ І ЦІННОСТІ. За словами психологів, попит на подібні товари дійсно змінюється . Але по інтересу українців до національного прапора або одягу з символікою не варто судити про рівень патріотизму у суспільстві. " Настрої в суспільстві визначають не краватки або вишиванки , а більш значущі речі. Українці не стали відчувати себе менше українцями через те , що носять європейські костюми. Так само, як японець не стає менш японцем, коли одягає , наприклад , нашу вишиванку. Сплески інтересу до національних символів були і будуть , це не показник патріотизму", – говорить Олексій Васильєв. Згодна з ним і психолог Альона Лук'янчук : " Падіння попиту на вишиванки не говорить про спад патріотичних настроїв . Люди завжди спочатку об'єднуються якимись символами, а далі будь-яка група вже залишається за іншими критеріями – спільними цінностям , інтересами , ідеям и... У 2014 році був сплеск інтересу до символіки у зв'язку з подіями в країні. А тепер вишиванки стали повсякденним одягом , – говорить експерт . – Далі об'єднання в суспільстві йде вже за смисловим навантаженням : ми бачимо інтерес до історії, мови , і він буде рости в найближчі роки. Ранні етапи об'єднання людей завжди характеризуються символізмомнаприклад, коли людина приходить працювати в якусь корпорацію, там часто роздають значки, які показують базовий рівень єдності в колективі. А коли людина вже асоціює колектив зі словом "ми", в хід йде мотивація на більш високому рівні – через смисли і цінності. Зараз в Україні йде якраз пошук спільних національних цінностейце як прагматизм в Німеччині , духовність в Азії або демократія в США".

В моді — шкарпетки з вишивкою

Найчастіше символічні наряди купують у Києві, Харкові , Одесі , Кривому Розі та Дніпропетровську, каже Петро Скирчук : це пояснюється тим, що у великих містах мешкає більше платоспроможного населення . Товари з національними мотивами ще довго будуть в моді, але дану тему потрібно періодично подавати людям під новим " соусом", зазначає він: " Приміром, зараз високим попитом користуються шкарпетки з вишивкою в українських мотивах – продажі цієї категорії товару б'ють рекорди ".