ДАІ хоче повернути техогляд: громадські діячі, депутати і водії проти

18 червня 2014, 07:25
ДАІ може знову змусити водіїв проходити техогляд. Депутати: "Це поверне побори"

 Повернуть ТО. ДАІ вважає, що на дорогах багато несправних машин

У Державтоінспекції хочуть найближчим часом знову ввести техогляд для всіх автомобілів: на її думку, після скасування огляду на дорогах з'явилося занадто багато несправних авто, а це загрожує безпеці людей.

Депутати і водії побоюються, що нововведення призведе до зростання корупції.

Реклама

НОВІ ПРАВИЛА. З ініціативою повернути обов'язковий техогляд виступив керівник Департаменту ДАІ МВС України Анатолій Сіренко. За його словами, законопроект буде поданий до Верховної Ради найближчим часом. "Зараз на дорогах з'явилося занадто багато технічно несправних машин. Ось нещодавно у Хмельницькій області сталася смертельна ДТП через несправне авто, – розповів "Сегодня" Сіренко. – Тому техогляд потрібно повернути". За задумом ДАІ, техогляд нового авто потрібно буде проводити через 3 роки після його покупки. Для машин, що вже знаходяться в експлуатації, ДАІ рекомендує проводити раз на два-три роки, а для авто старше 15-20 років – двічі на рік. Скільки коштуватиме новий техогляд, поки невідомо, у 2011 році, коли його скасували, огляд легкового автомобіля коштував 120-300 грн, залежно від віку.

ЗАДУМАЙТЕСЯ. Нардепи не впевнені, що техогляди варто повертати, хоч і визнають, що на дорогах стало більше несправних авто. "Але повернення техогляду може призвести до поборів, – сказав "Сегодня" член комітету з питань транспорту і зв'язку Віталій Борт. – Комітет поки не має наміру голосувати за цей законопроект".

"МВС поки не планує подавати до парламенту такий проект", – сказав міністр МВС Арсен Аваков. Сіренко згоден: зараз, поки в країні складна економічна ситуація, питання повернення техогляду не першорядне. Але не виключає, що до нього повернуться, як тільки ситуація в країні налагодиться.

Реклама

ТО: "за" і "проти"

Рішення повернути техогляд громадські активісти сприймають негативно. "Це нікому не потрібно, – сказав нам прес-секретар громадської організації "Дорожній контроль" Єгор Воробйов. – Люди на поламаних машинах і так не їздять. Якщо техогляд знову введуть, то замість того, щоб ремонтувати машини, водії почнуть давати хабарі за "папірець на скло". Адже, по суті, ніколи його ніхто офіційно не проходив – це займає надто багато нервів і грошей, простіше вже дати хабар. Ми вважаємо, що це абсолютно марна і надкорупційна схема. І будемо всіляко інформаційно намагатися, щоб цей закон не прийняли".

З побоюванням ставляться до подібної ініціативи й водії. Вони також вважають, що повернення техогляду призведе до нової корупції в ДАІ. "Так, поламаних машин дійсно стало більше. Іноді прямо посеред дороги хтось стоїть, під капотом длубається, – поділився з нами водій Вадим Басов. – Але кожен сам повинен стежити за своєю машиною, а техогляд все одно ніхто чесно не проходить, там суцільна корупція. До того ж, якщо у мене машина стара, мені доведеться проходити техогляд двічі на рік. Страшно уявити, скільки мені доведеться витрачати грошей".

Реклама

Пенсіонери і власники старих машин дуже переживають, що новий ТО, можливо, доведеться проходити двічі на рік. "У мене старий "Москвич". Два рази на рік проходити техогляд мені не вистачить ні сил, ні грошей", – скаржиться пенсіонер Валентин Орлов. "Звичайно, введуть знову – і всі одразу почнуть його чесно проходити, – іронізує запорізький водій Михайло Цієр. – 300 гривень – і техогляд твій, будь ти хоч на дерев'яній машині. Хіба у нас мало причин даішникам хабарі давати?"

Втім, не всі водії такі категоричні. Деякі вважають, що стежити за машинами все-таки потрібно, але не за всіма. "З одного боку, рівень безпеки справді повинен зрости, адже зараз по дорогах консервні банки різні їздять, – каже водій Тетяна Нечет. – Але я б вводила техогляд тільки для окремих машин – наприклад, старше 5 років. А техогляди для маршруток, я вважаю, у нас проходять дуже рідко (періодичність ТО у маршрутках – двічі на рік. – Авт.). У мене двояка думка: з одного боку – рідко який водій сам захоче їздити на поламаному автомобілі. Адже це його і пасажирів безпека. А з іншого – нещодавно мене один такий мало з дороги не зніс. У нього, в його стареньких "Жигулях", педаль газу запала..."

Начальник департаменту ДАІ Анатолій Сіренко запевняє, що в міліції самі зацікавлені в боротьбі з корупцією: "Ми зараз ведемо посилену боротьбу з цим явищем. І не наполягаємо, щоб техогляд проходили саме в ДАІ – це може робити будь-яка фірма, здатна здійснювати такі роботи".

Скасували через корупцію

Рішення про скасування техогляду було прийнято Верховною Радою у липні 2011 року – "за" проголосували 226 народних депутатів. У серпні президент Віктор Янукович його підписав. Закон передбачає скасування обов'язкового техогляду для приватних легкових автомобілів, мотоциклів і мопедів, незалежно від строку експлуатації. Залишили техогляди тільки для авто юридичних осіб, вантажівок і автобусів – останні проходять двічі на рік.

До речі, цим же законом було скасовано необхідність мати при собі нотаріально посвідчену довіреність на право керування автомобілем – водієві достатньо мати при собі лише водійське посвідчення та реєстраційний документ на автомобіль. Тоді депутати наголосили, що новий закон допоможе серйозно знизити рівень корупції на дорогах.