Іноземні аудитори винесли вердикт про стан доріг в Україні

7 серпня 2015, 21:31
Перевірку влаштували тільки в Київській області

Дорожній контроль. Іноземні аудитори проінспектували українські дороги і винесли вердикт: занадто багато латання ям, та й методи ремонту неправильні.

Тут більше ям і піску, ніж асфальту. Це найгірша дорога в Україні Тимкове – Олександрівка. Саме її треба ремонтувати в першу чергу, вважають в Укравтодорі. Але поки тут місцями покриття просто немає. Суцільні ями. Водії об'їжджають по узбіччю.

Реклама

- Жахливо, дуже жахливо. Що це за дороги, хіба це дороги?

- Скільки вже можна. Такі віддаємо гроші незрозуміло за що. Бензин вже став золотим, а дороги немає.

А це – дорога Чугуїв-Мілове в Харківській області. Вона займає 4-е місце в антирейтингу Укравтодору. Капітальний ремонт полотна тут планували розпочати в червні. Але досі латають тільки ями.

Реклама

Щодня тут їздять сотні вантажівок і рейсових автобусів. Максимальна швидкість – 10 кілометрів на годину. Водії закривають вікна – з-під коліс летять стовпи пилу.

"Цікаво без кондиціонера їздити. Пил. Хотілося б, щоб все-таки зробили хоча б щось. Тому що до Куп'янська дістатися нереально", – скаржиться Олександр, водій.

Не надто високої думки про українські дороги й іноземні фахівці. Щоправда, до трас, які потрапили в антирейтинг, не доїхали. Перевірку влаштували тільки в Київській області. Але й тут висновки невтішні.

Реклама

"На одних ділянках для ремонту використовували занадто великий щебінь. На інших – не задували щілини, і туди потрапляла вода. І ще – заміна поверхні дороги товщиною в 5 сантиметрів проблему з ремонтом не вирішує", – сказав Джеймс Метьюз, експерт з якості доріг.

Єдине, що відповідає стандартам, кажуть австрійці, ямковий ремонт. Але латок на українських дорогах вже занадто багато.

Латанням ям в Україні нікого не здивуєш. Але фахівці стверджують – якщо на ділянці дороги ямковий ремонт займає більше десяти відсотків площі – робити його безглуздо.

У такому разі потрібен капітальний ремонт. Інакше полотно розтріснеться.

"Розвал сходження робив раз на рік, але зараз треба, може, два-три рази і більше робити через дороги. Коли їдеш – кермо деренчить. Треба змінювати", – зазначив Володимир, водій.

Але грошей на капітальний ремонт доріг немає. Кажуть – поки не реформують Укравтодор і не створять дорожній фонд – ремонт буде вибірковим. До кінця року планують залатати мільйон квадратних метрів ям.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".