КНАУФ: сімейні традиції соціальної відповідальності

11 березня 2015, 11:00

Про соціальну відповідальність бізнесу сказано і написано багато, але в Україні все ще не так багато компаній можна назвати соціально відповідальними. Мабуть, справа не тільки у наявності коштів, а й у певному рівні ділової культури вітчизняного бізнесу. Адже бажання допомогти суспільству у вирішенні його соціальних проблем або підтримати суспільно значущі проекти не з’являється "раптом" – зазвичай воно виникає з уже сформованої корпоративної культури. Причому, відповідальність перед суспільством є частиною філософії соціально відповідальних компаній.

Хорошим прикладом такого підходу є компанія КНАУФ – провідний світовий виробник будівельних матеріалів і рішень. Давайте спробуємо розібратися, з чого ж складається корпоративна філософія КНАУФ і в чому конкретно виявляється її соціальна відповідальність – у світі та в Україні.

Реклама

Перш за все, КНАУФ – це сімейне підприємство. Компанію заснували два брати – Альфонс і Карл Кнауф, в даний момент нею керують  їхні сини – Ніколаус і Балдвін – а багато членів сім'ї Кнауф працюють в компанії, займаючи різні посади. Але набагато важливіше інше – в компанії з величезними масштабами діяльності – більше 100 заводів і представленість по всьому світу – панують дружні, відкриті і чесні відносини, як у сім'ї. Тут високо цінують, відзначають і заохочують такі людські якості як працьовитість, відданість, підтримка, готовність допомогти.

З перших років свого існування в компанії проявляли турботу про робітників та інших співробітників, а також про жителів в тій місцевості, де компанія вела свої справи. Наприклад, велика кількість машин і механізмів були спеціально винайдені для полегшення праці робітників – у кар'єрах з видобутку гіпсу, для його транспортування, в процесі переробки і виготовлення готової продукції. Власники компанії ніколи не розглядали її тільки як спосіб заробити – вони жваво цікавилися історією, культурою та традиціями. Так, у компанії є свій оркестр гірників і хор рудокопів- багато десятиліть вони виступають, одягнені в традиційний одяг на святі в день Святої Варвари, покровительки гірників. І кожного разу це справжнє свято. Також в компанії існує унікальний музей, де безліч всесвітньо відомих шедеврів відтворені з гіпсу.

У КНАУФ керуються концепцією партнерства, принципи якої були сформульовані ще на початку 70-их років і досі залишаються основою підприємницької культури КНАУФ. Коротко, ці принципи полягають у наступному:

Реклама

- Орієнтація на клієнтів, з метою забезпечення споживчої вигоди, а не виробництва будматеріалів як таких.

- Клієнти і співробітники розглядаються як партнери, вживаються заходи щодо постійного підвищення їх кваліфікації.

- Поняття "партнер" визначається через поняття "співробітник", і це поширюється не тільки на власних співробітників, але й на осіб, які співпрацюють з компанією – представників торгівельних підприємств, архітекторів, будівельників.

Реклама

Не випадково, компанія КНАУФ відома своїми навчальними центрами та різноманітними програмами семінарів. Тут є навіть своя академія! До речі, кількість фахівців, які пройшли навчання в центрах КНАУФ, становить сотні тисяч людей. Також не випадково компанія постійно впроваджує інновації, а продукція КНАУФ відрізняється високою якістю та зручністю використання. Адже задоволення партнерів і кінцевих споживачів є метою діяльності компанії.

Показовим є ставлення КНАУФ до навколишнього середовища.  Виходячи із суті своїй діяльності, компанія розробляє численні родовища гіпсу і, як правило, будує заводи в безпосередній близькості від родовищ. Гіпс – унікальний природний матеріал, який став незамінним в будівництві та ремонті,   в тому числі, саме завдяки КНАУФ. Але що відбувається з місцевістю, де ведуться розробки гіпсу? Дивно, але стараннями компанії, місцевість часто виглядає навіть краще, ніж до початку робіт! Родовища верхнього тріасу зазвичай повертаються в сільськогосподарське використання, а на місці вироблених родовищ верхньої пермі створюються екологічно адаптовані біотопи. Замість вибраної породи засипається підґрунтя, потім наноситься верхній родючий шар, формуються схили й уступи – рельєф виглядає в підсумку практично таким же, яким він був до проведення робіт. Потім проводяться цілеспрямовані заходи з насадження дерев і посіву трав, протягом декількох років забезпечується догляд за молодими саджанцями. Через певну кількість років на місці колишнього кар'єру можна побачити справжній ліс з багатою флорою і фауною!

Цікаво, що заводи КНАУФ навіть будують так, щоб максимально вдало вписати їх в природний ландшафт. І звичайно ж, в процесі виробництва виконуються самі жорсткі стандарти екологічної безпеки.

В Україні компанія КНАУФ працює з 1996 року, є виробником широкого спектру продукції для будівництва та ремонту. Гіпсокартон, шпаклівки, ґрунтовки, сухі будівельні суміші, декоративні штукатурки, конструкції для швидко монтованих будинків під ТМ KNAUF користуються заслуженою популярністю у фахівців і споживачів.

Прикладом соціальної відповідальності компанії в нашій країні  є фінансова підтримка молодіжного спорту.

Микола  Яковенко, Любов Спиридонова, Андрій Стеценко

"Генеральний спонсор нашого спортивного клубу – компанія" КНАУФ  - вже більше шести років підтримує клуб фінансово. Завдяки цій підтримці, ми отримали можливість проводити власні клубні змагання, оновлювати матеріально-технічну базу, частково оплачувати поїздки спортсменів на міжнародні змагання, а також відпочинок у літніх таборах для провідних спортсменів ", – говорить Ігор Чехов, Президент і тренер СК" Спарта ".

За багаторічну співпрацю і великий внесок у розвиток СК "Спарта" і таеквон-до в Україні в цілому, Генеральному директору ДП "КНАУФ Маркетинг" Олександр Старченко навіть отримав почесний чорний пояс з таеквон-до.

Ігор Чехов

КНАУФ також підтримує молодих українських архітекторів, є співорганізатором щорічного конкурсу ARCHIVISION. У ході конкурсу архітектори, орієнтуючись на передові матеріали і технології, втілюють свої ідеї в конкурсних проектах сучасних енергоефективних будівель різного призначення.

Ось такі різні відтінки може набувати соціальна відповідальність – від хору рудокопів до виховання юних чемпіонів з таеквон-до! Але в чому б вона не виражалася, головне, що компанія веде бізнес з людським обличчям, дбаючи не лише про прибутки, а й про людей – як усередині компанії, так і за її межами, про інтереси суспільства в цілому.